Forum offline?

Gestart door Maurice, oktober 16, 2005, 01:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Ik heb van een forumlid begrepen dat het forum niet altijd beschikbaar is, oftewel offline lijkt te zijn.

In mijn logboeken kan ik zo niets vinden wat daar op duidt, al merk ik soms wel dat mijn domein registrar soms de dns niet goed update (de registrar moet steeds de informatie doorgeven aangeven dat marantz.heuveling.biz naar mijn server met IP-adres XX.XXX.XXX.XX moet wijzen).

Mochten jullie problemen hebben met de beschikbaarheid van het forum, laat dat dan AUB hier weten, graag ook met dag en tijdstip waarop je het forum niet kon bereiken. Dit zou mij enorm helpen met het onderzoeken van de oorzaak.

Ik wil jullie ook vragen om in het geval van problemen de volgende link te proberen: http://heuveling.biz/site, dan kan ik controleren of het misschien aan de dns ligt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Hallo Maurice,

Vandaag om 14:45 kon ik niet op de forum komen. Op de andere site ook niet. Ik lees onder op het scherm wel "site gevonden", maar dan gaat het knipperen.
Verder elke keer als ik op het forum kom moet ik mijzelf weer inloggen. Elke keer zet ik een vinkje bij het inloggen.

Jan

Maurice

Citaat van: JanHallo Maurice,

Vandaag om 14:45 kon ik niet op de forum komen. Op de andere site ook niet. Ik lees onder op het scherm wel "site gevonden", maar dan gaat het knipperen.
Verder elke keer als ik op het forum kom moet ik mijzelf weer inloggen. Elke keer zet ik een vinkje bij het inloggen.

Jan
Jan, dank je voor je reactie!

Dat je ziet" site gevonden" geeft dus aan dat de dns wel werkt, hmmm. Dat betekent dus dat mijn server geen reactie geeft, of dat mijn provider het signaal niet doorgeeft...
In mijn logboeken kan ik momenteel nog niets vinden, want het lijkt er op dat ik in die tijd gewoon beschikbaar was (er zijn entries dat er rond dat tijdstip verzoeken zijn geweest voor data van het forum).

Ik ga verder zoeken!

Verder zou het inloggen moeten zijn opgelost, maar ook hier ga ik verder op zoeken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Hallo Maurice,

Als ik op dit moment marantz.heuveling.biz intyp gaat het mis. Krijg de melding "Kan de server niet vinden". Ik ben nou op de site gekomen via heuveling.biz/site

Jan

Maurice

Citaat van: JanHallo Maurice,

Als ik op dit moment marantz.heuveling.biz intyp gaat het mis. Krijg de melding "Kan de server niet vinden". Ik ben nou op de site gekomen via heuveling.biz/site

Jan
Toch de dns.... :(
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Het blijkt nog steeds erg moeilijk zijn om het forum te bereiken. Inmiddels heb ik de cookies alweer aangepast (dus weer opnieuw inloggen). Ik blijf onderzoeken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ik heb het forum een dag offline gehad, omdat ik bang was dat mijn server misschien gehackt was.
Dit blijkt echter niet zo te zijn, dus is hij nu weer up.

Echter heb ik nog steeds geen reden kunnen vinden waarom sommige mensen mijn server niet konden/kunnen bereiken...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

das ff geleden :roll:

maar nu weer goed :D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiopaul

Ik kom er inmiddels ook weer op.    :)

Groet, Paul  8)

Maurice

Ik denk dat een deel van de problemen door mijn provider worden veroorzaakt. Vanochtend kreeg ik een aankondiging dat er spoedwerkzaamheden worden uitgevoerd, waardoor op 18-10-2005 tussen 8.00 en 12.00 uur werkzaamheden worden uitgevoerd.... :(
Dus wederom kan het forum hierdoor offline geraken...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

wil


TurboMarco

Voorlopig draait het weer goed :D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Vanwege een reboot van de server is het forum vandaag twee minuten offline geweest!

Reboot was noodzakelijk vanwege een verandering in een security instelling.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Vandaag is het forum een tijdje niet bereikbaar geweest vanwege onderhoud aan het netwerk.

Alles moet nu weer goed werken!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Het Marantz forum is een hele tijd offline geweest vanwege hardware problemen.
Helaas heeft chronisch tijd en geldgebrek er voor gezorgd dat ik de server niet kon repareren.
Inmiddels zijn deze zorgen weer over en draait de server weer!
Er moet nog wel wat op de achtergrond gebeuren, maar ik zal die overlast zoveel mogelijk beperken.
Excuses voor het ongemak.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude