Welke kabel

Gestart door gm, november 17, 2010, 20:40:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gm

Welke merk en type luidspreker kabel past het beste bij de Marantz SR 8002 icm de Focal Electra 1008 Be front speakers, de Profile CC908 center en de Profile SR908 surround speakers.
Wil ongeveer 20-25,- per meter betalen voor de kabel. 

xander32

Citaat van: gm op november 17, 2010, 20:40:07
Welke merk en type luidspreker kabel past het beste bij de Marantz SR 8002 icm de Focal Electra 1008 Be front speakers, de Profile CC908 center en de Profile SR908 surround speakers.
Wil ongeveer 20-25,- per meter betalen voor de kabel.
Welke kabel ligt eraan hoe jij nu het geluid ervaart: mis je wat of is er juist van iets teveel (hoog/laag/mid) ?


Sander.

Vlearmoes

Ik denk de 8002 en de focal zijn helder    een rustgevende kabel zou passen   denk aan de W&M

bevalt hier en een eigenaar met jouw setup ook
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gm




Welke kabel ligt eraan hoe jij nu het geluid ervaart: mis je wat of is er juist van iets teveel (hoog/laag/mid) ?


Sander.


Hoi Sander,

Heb nu geen kabel dus ik weet niet wat ik wel of niet iets mis.

groeten,

gm

Citaat van: Vlearmoes op november 17, 2010, 21:03:04
Ik denk de 8002 en de focal zijn helder    een rustgevende kabel zou passen   denk aan de W&M

bevalt hier en een eigenaar met jouw setup ook

Welke uitvoering bedoel je dan?

xander32

Beste GM,

Dan zou ik nu eerst gewone, goedkope koperkabel van de rol nemen (2.5 of 4.0 mm).
Ga daarmee de speakers aansluiten en deze lekker los spelen - want ik begrijp dat jij er een kompleet nieuwe set heb staan waarvan de speakers nog niet zijn ingespeeld.

Wanneer je dan een aantal maanden verder bent en de speakers goed los en jij gewend aan het geluid, kan je op zoek gaan naar een specifieke kabel om de set te finetunen.


Sander.
Citaat van: gm op november 17, 2010, 21:14:02


Welke kabel ligt eraan hoe jij nu het geluid ervaart: mis je wat of is er juist van iets teveel (hoog/laag/mid) ?


Sander.


Hoi Sander,

Heb nu geen kabel dus ik weet niet wat ik wel of niet iets mis.

groeten,

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Zelf heb ik ook de SR8002, en heb deze indertijd beluisterd in de winkel met Focal speakers. En ik vond het laag wel wat overheersend, nu mijn Wharfedales hadden dit ook, maar in mindere mate. Nu dit is zelfs volledig verdwenen na een firmware upgrade door Marantz.

Ik zou dus niet durven zeggen dat deze set helder zal klinken. Ik zou dus ook starten met een doodgewone luidspreker kabel.  Na een paar maand (afhankelijk hoeveel je de set gebruikt) kan je evalueren. Want ook je ruimte speelt een enorme invloed op het geluid. Zo klonken mijn speakers veel scheller toen ik ze verhuisde naar een appartement met een veel grotere woonkamer en waarvan de muren bestonden uit beton. Ook de sub presteerde minder indrukwekkend.

Dus naar aanleiding van je ervaring kan een speakerkabel kleine aanpassingen doen in het hoog of laag.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

jowa

 stupid Gewoon starten met goede standaard luidsprekerkabel zoals aangegeven door Sander.
Je kan lekker gaan zoeken op bijv eBay of andere site, om daar te shoppen.

Bijv. 100m 2,5 mm2 voor 47 Euro (ex verzendkosten): klik hier
Wil je wat meer uitgeven, kan je ook gaan voor bijv. Ecosse Reference: Klik hier. Leuke aanbieding voor 5,15 Euro de meter.

Nogmaals, maak het niet te gek, laat je niet gek maken door andere sets (zoals bijv bij mij  :-D).

lo

 stupid

idd, gewoon starten met een standaard koperkabel van 2.5 of 4.0 kwadraat. Waarschijnlijk koop je nooit iets anders meer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#10
Dan laat je wel het nodige liggen!!!

:-D


Kom maar, kom maar ...


:angel: Sander.


Citaat van: lo op november 17, 2010, 22:24:30
stupid

idd, gewoon starten met een standaard koperkabel van 2.5 of 4.0 kwadraat. Waarschijnlijk koop je nooit iets anders meer.

groet,

lo

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Citaat van: gm op november 17, 2010, 21:14:02
Heb nu geen kabel dus ik weet niet wat ik wel of niet iets mis.

Waarschijnlijk mis je veel  :angel:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

pg


Musicman

Citaat van: lo op november 17, 2010, 22:24:30
stupid

idd, gewoon starten met een standaard koperkabel van 2.5 of 4.0 kwadraat. Waarschijnlijk koop je nooit iets anders meer.

groet,

lo

Ik ben het helemaal met Lo eens.....
Dit is een mooi uitgangspunt, zou ik ook mee beginnen.
(wat ikzelf dus ook destijds gedaan heb..)

Persoonlijk zou ik eerst de interlink aanpakken.
Alles wat een interlink niet doorgeeft aan de amp, kan een speakerkabel (hoe duur ook) nooit toevoegen. :wink:

Er zijn diverse goed(e) betaalbare kabels op de markt.
Je hebt al een paar namen van anderen voorbij "horen" komen, hou ook de Lua "Bleu Reference" in de gaten.

Maar het belangrijkste is......LUISTEREN!!
Ga voor jezelf na wat JIJ mist in jouw geluid, of wat je wilt bereiken.

Suc6!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels