Dvd vs hddvd/ blue ray

Gestart door base, april 15, 2008, 18:57:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

base

Is het nog wel interessant om een dvd speler aan te schaffen??!!
Of kan je beter wachten totdat de hddvd of blue ray zijn doorbraak kent.

Stadium III

Blu ray is eigenlijk al de doorbraak

Ik zou nog even w8 want marantz komt met een blu ray speler uit

Heb je nog niet veel met blu ray dan kun je met een dv 7001 ook zeer ver komen

Je kunt natuurlijk ook van een ander merk een blu ray speler pakken als universele alles freter

Ik blijf hier bij de dv 7001 en als blu ray overal wat meer doorkomt dan zullen we meschien wel eens overstappen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

base

Wanneer denk je dat het doorbreekt dan? Vindt het zonde van mijn geld om nu een dure dvd speler aan te schaffen en over 1 of 2 jaar een dure Blu ray aan te schaffen

Maurice

Citaat van: base op april 15, 2008, 21:26:13
Wanneer denk je dat het doorbreekt dan? Vindt het zonde van mijn geld om nu een dure dvd speler aan te schaffen en over 1 of 2 jaar een dure Blu ray aan te schaffen
HD DVD heeft het niet gered waardoor Blue Ray nu de standaard is. Mogelijk gaat het nu sneller.
Anders kun je ook een leuke 2ehandse aanschaffen?
De PS3 lijkt ook leuk te zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Met hddvd is het helemaal over en sluiten. Toshiba heeft officieel de stekker eruit getrokken. Check verschillende nieuwssite maar (tweakers.net)
Grote supermarktketens van Amerika ala Mediamarkt geven zelfs klanten hun geld (gedeeltelijk) terug voor hddvd spelers wat ze gekocht hadden binnen een bepaalde periode.

De goedkoopste standalone bluray speler wat ik tot nu toe heb gezien is rond de 350,-. Doe er 49,- erbovenop en je hebt een volledige bluray speler met ondersteuning voor de nieuwere surroundformaten. En dat is de PS3!
De oude 60gb versie had zelfs nog ondersteuning voor sacd. Maar de nieuwere 40gb versie heeft dat niet meer.
Welk nog een goede hdmi kabel erbij kopen. Want die wordt er standaard niet bijgeleverd.


Toshiba begraaft hddvd officieel:

http://life.tweakers.net/nieuws/51958/toshiba-begraaft-hd-dvd-officieel.html



Stadium III

Nou jah de doorbreek is er maar waneer marantz eventueel met hun speler komt durf ik niet te zeggen

Het blijft erbij wat zijn je keuze's nu en eventueel later

Ik w8 lekker tot de eerste blu ray speler er weer uitgaat en zal dan nummer 2 aanschaffen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: MadVillain op april 16, 2008, 00:07:26
De goedkoopste standalone bluray speler wat ik tot nu toe heb gezien is rond de 350,-. Doe er 49,- erbovenop en je hebt een volledige bluray speler met ondersteuning voor de nieuwere surroundformaten. En dat is de PS3!
De oude 60gb versie had zelfs nog ondersteuning voor sacd. Maar de nieuwere 40gb versie heeft dat niet meer.
Welk nog een goede hdmi kabel erbij kopen. Want die wordt er standaard niet bijgeleverd.
Ik heb gekozen voor een PS3 als blueray speler. En het beeld is stukken beter dan DVD via mijn DV7600.

Ondersteuning voor de nieuwere surroundformaten is niet helemaal juist. Tot op vandaag kan je nog steeds geen DTS HD Master afspelen. Dolby True HD wel, maar je moet de decodering laten doen door de PS3 zelf, ik heb een SR8002 die in staat is ook Dolby True HD te decoderen, maar de PS3 is niet in staat deze via de HDMI (v1.3a) door te sturen naar een receiver.
Iedereen hoopt dat Sony alsnog met een firmware komt die zal toelaten om ook DTS HD Master te decoderen. het doorzenden van beide formaten via de HDMI zal er vermoedelijk nooit komen, Sony zou een chip gebruiken op zijn HDMI circuit die dit technisch niet aankan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Sinds de update versie 2.30 voor de PS3

Bij de afspeelmogelijkheden voor Blu-ray Discs vind je nu ondersteuning voor DTS-HD Master Audio™ en DTS-HD High Resolution Audio™.*
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

MadVillain

Citaat van: dmeerpa op april 16, 2008, 17:32:05
Ik heb gekozen voor een PS3 als blueray speler. En het beeld is stukken beter dan DVD via mijn DV7600.

Ondersteuning voor de nieuwere surroundformaten is niet helemaal juist. Tot op vandaag kan je nog steeds geen DTS HD Master afspelen. Dolby True HD wel, maar je moet de decodering laten doen door de PS3 zelf, ik heb een SR8002 die in staat is ook Dolby True HD te decoderen, maar de PS3 is niet in staat deze via de HDMI (v1.3a) door te sturen naar een receiver.
Iedereen hoopt dat Sony alsnog met een firmware komt die zal toelaten om ook DTS HD Master te decoderen. het doorzenden van beide formaten via de HDMI zal er vermoedelijk nooit komen, Sony zou een chip gebruiken op zijn HDMI circuit die dit technisch niet aankan.


klopt! My bad violent1  :-D Net gevonden:

Video
Bij de afspeelmogelijkheden voor Blu-ray Discs vind je nu ondersteuning voor DTS-HD Master Audio™ en DTS-HD High Resolution Audio™. Het PS3™-systeem biedt geen ondersteuning voor het afspelen van DTS-ES en DTS 96/24 voor DVD-Video of DTS-ES Matrix voor Blu-ray Discs.


bron: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ps3-firmware-230-beschikbaar/

DMEERPA was me net voor  :-D

haythijs

Ik begin me steeds meer te interesseren voor Blue Ray en de ps3. Als blijkt dat deze een dvd beter weergeeft en qua geluid met een dv7600 meekan, is het wellicht een optie. Hoewel de marantz ook sacd speelt en daarvan bezit ik er nog een paar.
Echter, ik heb nog een oudere reciever, sr6300. Deze heeft geen hdmi ingang. Betekent dit dat de ps3 de zogenaamde HDformaten van DD/dts dus downgrade? Of kan je de ps3 ook analoog aansluiten middels 5.1. waardoor je de pcm versie kunt beleven.
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Stadium III

Naar mijn weten kun je de ps3 via hdmi /optisch of stereo aansluiten en dan kun je de nieuwe geluidsformaten alleen maar via hdmi laten lopen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain

Ik dacht dat de ps3 alleen geen dvd beelden kon upscalen naar 720p of 1080i/p.



dmeerpa

Citaat van: Stadium III op april 23, 2008, 19:06:21
Naar mijn weten kun je de ps3 via hdmi /optisch of stereo aansluiten en dan kun je de nieuwe geluidsformaten alleen maar via hdmi laten lopen !

De PZ 3 kan alle nieuwe de nieuwe geluidsformaten decoderen, maar NIET transporteren naar een receiver. Dus een bitstream van Dolby True HD of DTS HD master is niet mogelijk naar de receiver. De PS 3 decodeered zelf de Dolby True HD of DTS HD master audio track en zal die via PCM naar de receiver sturen, en dat kan ook via de optisch aansluiting.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

haythijs

PS3 is dus een zeeeer interessante optie. Ik begrijp dus dat hij het eventuele hd signaal gewoon naar de receiver stuurt ( optisch/coaxaal). Echter mijn receiver ( ouder model sr6300) zal dat dan downgraden naar 'gewoon' doldy digitaal en fulbit DTS?
Een andere optie voor mij als blue ray speler is de panasonic bd30. Voor spellen ben ik de pc3 niet nodig ( dat gaat niet goed dan  :wink:) Voordeel vd ps3 lijkt me dus ook het streamen boven een stand alone speler.
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

dmeerpa

Citaat van: haythijs op april 24, 2008, 11:13:15
PS3 is dus een zeeeer interessante optie. Ik begrijp dus dat hij het eventuele hd signaal gewoon naar de receiver stuurt ( optisch/coaxaal). Echter mijn receiver ( ouder model sr6300) zal dat dan downgraden naar 'gewoon' doldy digitaal en fulbit DTS?

Wil je HD audio horen, dan moet je de PS3 laten decoderen, die zet alles om naar PCM, en dit kan zowel via HDMI of optisch naar je sr6300 gestuurd. Dus je hebt GEEN receiver nodig die de nieuwe surround formaten aankan.

Er is geen COAX aansluiting op de PS3.
Als je toch kiest voor bitstreaming via HDMI, wordt het HD signaal gedowngrade doorgestuurd naar de receiver.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25