Login mislukt

Gestart door Sebof, oktober 06, 2023, 15:54:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebof

Ik heb al jaren een Marantz CR-610 maar een tijdje niet gebruikt. Nu weer uit de kast gehaald, afgestoft en nieuwe boxen gekocht. Moet nodig de updates installeren (ook omdat ik daarna de HEOS-app wil gebruiken). Voor het updaten heb ik de Marantz tijdelijk 'bedraad' met mijn router. Het verbinden met mijn netwerk is gelukt. Als ik nu, via het menu op de Marantz, de firmware wil updaten zegt hij 'login mislukt'. Weet iemand wat ik nu kan doen om dit toch te laten slagen?

AudioPhillie

HEOS account geactiveerd?
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Emiel77

Ehm... waarom zou je de HEOS app willen gebruiken??
Persoonlijk vind ik het een dramatisch kreng waar voldoende alternatieven voor zijn.

Zelf nog geen problemen gehad met inloggen na een tijd geen gebruik (heb de set continu in gebruik) kan hier verder dus niet mee helpen.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#3
Citaat van: Sebof op oktober 06, 2023, 15:54:36Ik heb al jaren een Marantz CR-610 maar een tijdje niet gebruikt. Nu weer uit de kast gehaald, afgestoft en nieuwe boxen gekocht. Moet nodig de updates installeren (ook omdat ik daarna de HEOS-app wil gebruiken). Voor het updaten heb ik de Marantz tijdelijk 'bedraad' met mijn router. Het verbinden met mijn netwerk is gelukt. Als ik nu, via het menu op de Marantz, de firmware wil updaten zegt hij 'login mislukt'. Weet iemand wat ik nu kan doen om dit toch te laten slagen?

Marantz CR updaten:

De AV receiver is begonnen met een update/upgrade via het netwerk maar de update is mislukt.

Na een mislukte update zal de receiver zelf proberen om de update nogmaals uit te voeren.
Echter in uitzonderlijke gevallen kan de receiver de volgende berichten weergeven op de display:

Connection fail
Download fail
Updating fail
Server is busy
Login failed

Indien de AV receiver de update alsnog niet af kan maken dan zouden we als eerste aanbevelen om de receiver met een ethernet kabel  aan uw netwerk te verbinden (dit heb jij reeds gedaan).

Zet de receiver dan even helemaal uit en start hem daarna weer op.

De netwerk connectie zal dan overgaan van Wi-Fi naar ethernet en de update zal nogmaals gedaan worden. 
Mocht dit niet helpen dan moet je een reset uit te voeren.


Reset CR610

Haal de stekker uit het stopcontact.
Sluit de stekker weer aan terwijl u de VOLUME OMHOOG en VOLUME OMLAAG ingedrukt houdt.
Laat de knoppen los wanneer de LED groen knippert.
"Initialized" zal op het display te zien zijn.

Houd er rekening mee dat dit alle huidige instellingen van de M-CR610 zal wissen en dat u de setup opnieuw zal moeten doen.
LET OP: ALLE INSTELLINGEN ZULLEN VERLOREN GAAN.

Zo moet de update weer voltooid kunnen worden.

En niets mis mee, met Heos, gebruik ik al jaren en werkt nu stabiel.



Sebof

Reset uitgevoerd, 'Initialized' in beeld. Update nog niet gelukt. Nog steeds de melding 'Update mislukt'.

Sebof

Ik bedoel natuurlijk 'Login mislukt'.

CBdicX


Sebof

Heb voor de zekerheid een andere kabel genomen. Degene die naar mijn tv-modem gaat (deze werkt).
Nog steeds hetzelfde.

Het is een type Marantz waar de HEOS standaard op zit.
Ik heb een 3e box gekocht die ik los in de keuken wil neerzetten (Denon Home 150). Deze is te bedienen met de HEOS-app, vandaar.
Andere tips welkom :)!

Maar .... eerst maar eens de Marantz zelf aan de update krijgen  :no:

Sebof

Weer een typefoutje .... op deze Marantz zit NIET stadaard de HEOS-app.

AudioPhillie

Ooit mijn beste vriend aangeraden de Melody te kopen. Dat heeft hij gedaan en ik heb lang spijt gehad van dit advies. Hoewel niet vanwege het mooie en krachtige geluid.
Marantz apparaten door processoren aangestuurd zijn naar mijn ervaring niet altijd even stabiel en betrouwbaar.

Op een gegeven moment deed alleen de cd speler en BlueTooth het nog.
Nadat hij zijn HEOS account opnieuw had ingesteld werkte alles weer.
Of dit jouw probleem kan oplossen ...?

Mocht je andere HEOS apparaten in je netwerk hebben zou ik deze ten tijde van het updaten van je 610 allemaal volledig uitschakelen of ontkoppelen van je netwerk.

Log eens in op je router om te zien of er geen restricties in de verbinding van je 610 zijn. Check het logboek van je router om te zien wat er op het moment van updaten gebeurt.

Ik hoop dat deze suggesties iets voor je kunnen betekenen.
Succes met een snelle oplossing!

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"