CD Direct buffer amplifier PM8003

Gestart door sonsan, augustus 07, 2023, 15:06:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik ben de handleiding van de PM8003 eens aan het doorspitten en daar kwam ik deze functie tegen: cd direct buffer amplifier met de volgende uitleg:

"An input buffer amplifier exclusive for CD is mounted near the CD input jacks. This is a high-speed buffer amplifier made with discrete components, which avoids interference between right and left channels and can send the signals to the pre-amplifier with very high fidelity".

Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat de meerwaarde hiervan is en waarom dit alleen voor cd bedoeld is en niet voor b.v. de streamer?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

JohnWx

Een manier om het signaal door te geven ze moeten er wat van maken


Het wiel opnieuw uitvinden klinkt zo raar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#2
Citaat van: sonsan op augustus 07, 2023, 15:06:06Ik ben de handleiding van de PM8003 eens aan het doorspitten en daar kwam ik deze functie tegen: cd direct buffer amplifier met de volgende uitleg:

"An input buffer amplifier exclusive for CD is mounted near the CD input jacks. This is a high-speed buffer amplifier made with discrete components, which avoids interference between right and left channels and can send the signals to the pre-amplifier with very high fidelity".

Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat de meerwaarde hiervan is en waarom dit alleen voor cd bedoeld is en niet voor b.v. de streamer?


Marketing gel*l om verkoop te genereren.

Maar dit is mijn mening...... :wink:

Hoewie Loewie

#3
Hoi. De PM8003 heeft geen DAC. De CD-ingang is analoog.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

#4
Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 08, 2023, 23:50:11Hoi. De PM8003 heeft geen DAC. De CD-ingang is analoog.

Caramba, laat ik nu denken dat er een DAC in zit, zo zie je maar weer, ik moet mij ook niet bemoeien met Stereo, die DAC zit sowieso al in de CD speler.

Maar goed, geen DAC maar dan wel iets anders " magisch", een buffer die ervoor zorgt dat L en R elkaar niet storen, en zorgt ervoor dat er een "erg hoog" HiFi signaal naar de voorversterker gaat. 

Zou echt niet weten waarom dit nu specifiek voor CD zou moeten gebeuren ?
Wil je dat dan ook niet voor de andere bronnen ?

Hoe dan ook, marketing gel*l waar je niets van hoort, net zoiets als dat HDAM.

Maar nogmaals, dat is mijn mening en niet gestaafd door wetenschappelijk onderzoek.
Ik kijk altijd hoe de honden (en mijn vrouw) reageren op het geluid  :-D

Exuus voor de "rookie" DAC vergissing.......




SB_Marantz

In dit geval is het een input buffer amplifier om de hoge impedantie te converteren naar een lage. (Als het goed is)

In zo goed als elke eindversterker zit een buffer amplifier oftewel versterker. Stroom of spanningsversterker. in de vorm van een opamp.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op augustus 09, 2023, 09:14:27In dit geval is het een input buffer amplifier om de hoge impedantie te converteren naar een lage. (Als het goed is)

In zo goed als elke eindversterker zit een buffer amplifier oftewel versterker. Stroom of spanningsversterker. in de vorm van een opamp.






Dus gewoon niets bijzonders......

Marvin

Citaat van: CBdicX op augustus 09, 2023, 09:23:15Dus gewoon niets bijzonders......
Nou ja, je moet er maar op komen.....  :schater: