NR1200

Gestart door Adiah, mei 04, 2022, 19:31:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adiah

Ik heb nu een paar maanden de NR1200 en over het algemeen ben ik er erg tevreden mee
maar
Ik had enorm veel problemen met het instellen. Een man van Marantz was zo vriendelijk mij helemaal te begeleiden met het instellen. Wij hadden telefonisch contact en ik deed alles wat hij zei.
Ik kijk TV via de versterker, luister naar Spotify en alles gaat prima, maar hij zei tegen mij dat de TV altijd moet gaan via HDMI 1, dus als ik TV wil kijken klik ik op de afstandsbediening op SBL/SAT en dan komt er beeld en geluid op mijn TV.

Met mijn oude versterker kon ik ook films via mijn laptop op mijn TV zien, maar hoe moet ik dat doen met de Marantz NR1200?

Ik zoek er overal naar maar vind nergens het antwoord. Kan iemand hier mij misschien helpen?

Ik ben een beginner en ook een wat oudere vrouw. Ik weet niet wat ik moet doen. Als ik aan die knopjes ga zitten lijkt het wel alsof ik alles overhoop gooi en dan krijg ik zelfs geen beeld meer op mijn YV.
Hou krijg ik b.v. HDMI 2 aan?

Weet iemand dit?
Help.

pameijer

U kunt het beste uw laptop met een HDMI kabel aansluiten op de NR1200. De kabel die u hier vroeger voor gebruikte kan dus weer uit de kast. Die stopt u in de HDMI2-ingang (waar Bluray/DVD op staat). Op de remote van de Marantz kiest u dan de ingang Bluray en dan zou het moeten werken. TV blijft op HDMI 1 staan!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op mei 05, 2022, 01:57:04
U kunt het beste uw laptop met een HDMI kabel aansluiten op de NR1200. De kabel die u hier vroeger voor gebruikte kan dus weer uit de kast. Die stopt u in de HDMI2-ingang (waar Bluray/DVD op staat). Op de remote van de Marantz kiest u dan de ingang Bluray en dan zou het moeten werken. TV blijft op HDMI 1 staan!

:gp:  :gp:

Adiah

Dank u. Dit ga ik proberen.
Ik laat weten of het lukt.

Adiah

 hello Gelukt! Dank.

En ik heb ook nog een CD/DVD recorder. Hoe gaat die nu?

En PS, ik heb vreselijke moeite met die letters en omdat ik slechthorend ben kan ik ze ook slecht verstaan. Maar daar is zeker niets aan te doen?


pameijer

Ik lees nu dat u letters slecht kunt verstaan? Dat begrijp ik niet helemaal hoor!  :-D

Welke CD recorder heeft u precies? En neemt u nog steeds op? Dat is wel belangrijk om te weten voor het aansluiten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Adiah

Oh ik ben helemaal abuis.
Ik heb een CD/DVD speler, helemaal geen recorder. Sorry voor de vergissing :oops:

Nou ja die letters, die kun je ook laten afspelen, maar na een keer of vier heb ik ze dan eindelijk goed :wink:

Marvin

#7
Geeft niks,
dat maakt het alleen maar makkelijker.


Het kan digitaal, rood omlijnt.

Het kan analoog, geel omlijnt.

Beide kan en zal goed genoeg zijn.

Als je nog een rood witte stekker hebt liggen, sluit die dan aan op de rood witte ingang CD.
Dat is ook de makkelijkste manier, je hoeft dan niets in te stellen.
Je drukt gewoon op CD, en dan werkt het.
Dan gebruik je de Analoge aansluiting.


En vraag maar raak, we helpen je graag.



Adiah

Enorm bedankt!

Met die foto en die kleuren is het me duidelijk geworden.

Ik heb de rood witte stekkers gebruikt.

En als ik toch mag blijven vragen, ik heb ook nog een oude Apple TV, hoe kan ik die het beste aansluiten en waarin?

Wat ontzettend fijn dat ik zo geholpen word.

Marvin

#9
Die werkt vast met HDMI, en daar zal je denk ik nog wel een ingang van vrij hebben.
HDMI deel is geel, het rode vakje is
 
media player.

Een logische keus voor de Apple TV.



En als je daar dan toch bent, hier zou je misschien de dvd speler ook op kunnen aansluiten.

Maar dan moet de dvd speler wel een HDMI uitgang hebben natuurlijk.

Dat zou dan op de 3e aansluiting zijn, daar staat GAME op.

De rood witte kabel kan dan gewoon blijven zitten. 

Zoals de dvd speler nu is aangesloten hoor je enkel geluid, perfect voor een CD.
Beeld en geluid voor DVD films kan dan met HDMI.


Marvin

En dan is het helemaal handig als je de dvd in de dvd ingang doet.
De laptop in de AUX.

Dan blijft het nog 1 over, GAME.

Die kan je voor elk willekeurig ander apparaat gebruiken.
Zolang deze maar HDMI heeft. 

Adiah

Marvin, en anderen

Enorm bedankt. Apple TV op Media Player.

Mijn DVD heeft geen HDMI, het is een ouwetje. Het is een CD/DVD combinatie van Onkyo, een beetje een miskoop.
Maar ik luister vooral via Spotify. Als ik weet iets wil weten kom ik weer maar voor nu:

hello pompom :-D :-)

Marvin

Graag gedaan!

En als je ergens mee zit, dan weet je ons nu te vinden.

Welkom.