PM-17 mk II stoort

Gestart door thomasthonik, maart 24, 2022, 22:29:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thomasthonik

Beste mensen, ik heb al jaren tot volle tevredenheid een PM-17 mk II. Maar nu is een box uitgevallen. Het probleem zit niet in de box of de draden. Het lijkt het source direct knopje te zijn. Als ik daar aan kom stoort het geluid in de spelende box en gaat ook af en toe de niet spelende box aan en uit met storend geluid. Weet iemand hoe of waar dit te verhelpen is. Liefst omgeving Amsterdam.

Hoewie Loewie

Hoi. Bij ingeschakelde "source direct" wordt de toonregeling (bass en treble) en de balansregeling omzeilt, oftewel niet gebruikt. Doet de storing zich nu voor met ingeschakelde source direct of met uitgeschakelde?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Nico M

Bekend probleem bij de pm17, en ook de pm14 (waar ik zelf mee draai).
Deze apparaten hebben na dik 20 jaar gebruik domweg onderhoud nodig. Nazien op slechte solderingen, en reinigen van schakelaars, vervanging luidsprekerrelais is het uiterste minimum wat gebeuren moet om ze weer een beetje bij de les te krijgen.

De contacten in deze  source schakelaar raken vervuild omdat deze zelden gebruikt wordt. Tijdelijke oplossing:

Versterker uitschakelen,  schakelaar 50x in en uitschakelen.  Apparaat inschakelen en testen.

Succes,


thomasthonik

beste Nico, de 50 x indrukken truuk werkt! Dank! Beide boxen doen het weer als de direct knop ingedrukt is. Maar een onderhoudsbeurt lijkt me een goed idee. Weet je misschien een goed adresje voor een onderhoudsbeurt? Liefst omgeving Amsterdam.

Nico M

Hoi,

Ik ben niet bekend in omgeving  Adam, daar kan ik niet zoveel over zeggen.
Mooi dat ze zover in elk geval weer werkt!

Audiophylia Nervosa

Er zijn er 2 op dit forum heel actief in reparatie, restauratie en upgrade en de ene zit in Cuijk bij Nijmegen en de ander in Rotterdam.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.