Aanpassing PM15s1 en CD5003

Gestart door tbanis55, maart 16, 2022, 13:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tbanis55

Lieden,

Voordat ik zelf de soldeerbout ter hand neem een vraag:
Zijn er aanpassings modules o.i.d. in de handel om het signaalniveau van mijn CD speler een factor 10 naar beneden te brengen?

Zowel de versterker als de CD speler werken overigens prima,  echter de CD speler ziet kans om als uitgangssignaal 2,5V te leveren terwijl de PM genoegen neemt met ca. 250 mV.

In de praktijk betekend dit dat bij wijziging van bron naar CD het volume een stuk naar beneden moet worden bijgesteld.

Mocht iemand een idee hebben,  of met soortgelijk probleem te maken hebben,  laat maar weten.

m.v.g.

Ton

lieven

Heb je geen volumeknop op je cd-speler?


htsui2012

Citaat van: tbanis55 op maart 16, 2022, 13:38:06
Lieden,

Voordat ik zelf de soldeerbout ter hand neem een vraag:
Zijn er aanpassings modules o.i.d. in de handel om het signaalniveau van mijn CD speler een factor 10 naar beneden te brengen?

Zowel de versterker als de CD speler werken overigens prima,  echter de CD speler ziet kans om als uitgangssignaal 2,5V te leveren terwijl de PM genoegen neemt met ca. 250 mV.

In de praktijk betekend dit dat bij wijziging van bron naar CD het volume een stuk naar beneden moet worden bijgesteld.

Mocht iemand een idee hebben,  of met soortgelijk probleem te maken hebben,  laat maar weten.

m.v.g.

Ton
Simply you could add a potentiometer in between,
the middle terminal to the amplifier as standard "volume control ".
you can calculate to know what reduce rate.