vraagje over KI Pearl

Gestart door themaestro, januari 23, 2022, 17:35:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Heb gisteren deze Pearl van iemand overgenomen en bij thuiskomst bleek dat er, wat lijkt, een deel van een plug in een luidsprekeringang zit. Nu kan ik dus enkel een blote draad aansluiten omdat de ingang voor een banaanstekker is geblokkeerd.
Zou ik dit zelf kunnen verhelpen of is dit een klus voor een reparateur?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

ranger

Neem een knopspeld een druppel tje tien secondelijm dan zou het moeten lukken


Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk


Hoewie Loewie

#2
Ik heb even een plaatje gegoogled. Ziet het er bij jouw KI Pearl hetzelfde uit?
Zo ja, dan kun je de doppen van de luidspreker uitgangen er misschien af schroeven en kun je met een dunne schroevendraaier door het gat (waar normaal de kale kabel in gaat) de afgebroken stekker eruit duwen?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Misschien nog een mogelijkheid. Als je de kap eraf haalt, kun je misschien van binnenuit de afgebroken stekker eruit duwen.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

themaestro

Citaat van: Hoewie Loewie op januari 23, 2022, 20:39:25
Ik heb even een plaatje gegoogled. Ziet het er bij jouw KI Pearl hetzelfde uit?
Zo ja, dan kun je de doppen van de luidspreker uitgangen er misschien af schroeven en kun je met een dunne schroevendraaier door het gat (waar normaal de kale kabel in gaat) de afgebroken stekker eruit duwen?

Zeer bedankt voor de suggesties, het is gelukt, het was inderdaad een stukje van een bananenstekker.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Maus

Welkom in de club van de Pearl :P

Vinyl_Fuchs

Citaat van: themaestro op januari 23, 2022, 23:57:19
Zeer bedankt voor de suggesties, het is gelukt, het was inderdaad een stukje van een bananenstekker.
Mooi en nu genieten. :yes:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audiophylia Nervosa

Mooie versterker, jaren geleden heb ik deze ook gehad in combinatie met de bijbehorende KI-Pearl CD-speler.

Maar is erg afhankelijk in welke configuratie deze gebruikt gaat worden, toen ik een Electrocompaniet naast de KI-Pearl versterker hoorde, wist ik wel meteen dat Marantz niet zaligmakend is en dat er in dit prijssegment betere opties (voor mijn oren dus!) voorhanden zijn.

Maar zoals ik al aangaf, alles valt en/of staat met de juiste configuratie.

Veel plezier met wel een hele mooie versterker!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.