Resolutie probleem tussen pc reciever en tv

Gestart door Harrie_in_die_Warrie, januari 18, 2022, 08:32:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrie_in_die_Warrie

Beste mensen van dit forum. Ik ben Harrie en in dit geval echt een beetje in de Warrie gezien ik er via de documentatie niet uit kom probeer ik het middels deze weg.

Ik ben sinds een tijdje de nieuwe eigenaar van een Marantz NR1606

Sinds afgelopen weekend probeer ik mijn pc aan te koppelen maar ik loop tegen een resolutie probleem aan. Als ik de pc rechtstreeks op de tv aankoppel krijg ik keurig netjes een resolutie van 3840x2160@60HZ maar als ik de HDMI aankoppel via de media player ingang op de Marantz krijg ik niet meer dan 1920x1080@60HZ.

Ik heb de online handleiding al doorgenomen en kan niets vinden waar wordt uitgelegd welke HDMI ingang voor 4k geschikt is en welke niet...

Ik hoop dat iemand hier mij iets meer kan vertellen want ik wil eigenlijk niet mijn hele systeem moeten ontmantelen om zelf poort voor poort te gaan testen ( lees: in standje ongemakkelijk liggen om alles uit de wirwar te knopen)
Zoizo wil ik er niet al te veel aan rommelen gezien al mijn overige apparaten volledig naar behoren werken.

Mvg Harrie

Marvin

Welkom Harrie..

Altijd vervelend, die pc's....
En die receivers maken het ook al niet  makkelijker.

Je kan op de pc dus geen hogere resolutie kiezen?

Harrie_in_die_Warrie

Beste Marvin. Bedankt voor uw snelle reactie.
Ik kan op de pc wel de 4k resolutie instellen sterker nog er staat zelfs (aanbevolen) bij.
en indien ik de hdmi kabel van pc rechtstreeks op de tv aansluit werkt het ook volledig. Maar via de Marantz ben ik zelfs via geavanceerde instellingen alle beeldscherm instellingen (resolutie+HZ) nagelopen. 1920x1080@60HZ is de enigste die beeld weergeeft. De aanbevolen resolutie resulteert in zwartbeeld en mijn tv die na een aantal seconden weergeeft geen signaal te ontvangen...

Harrie_in_die_Warrie

Ik ben vanmiddag toch maar in standje ongemakkelijk gaan liggen tussen dat Spaghetti netwerk van kabels om te kijken welke HDMI poort de juiste resultaten geeft. Blijkbaar is AUX2 de winnaar... 4K resolutie en 5.1 multi channel in voor een mooi geluid. Meer hierover in een volgend topic alaa even voorstellen en de totale set showen zoals het op een goed forum hoort.

Dit topic mag op slot: Opgelost

Marvin

Goed gedaan Harrie. !!
Benieuwd naar je set en vergeet de foto's niet..!!