Nr1200

Gestart door ReneAP, januari 11, 2022, 11:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReneAP

Goedemorgen, ik heb sinds een maand de NR1200 in bezit en ik ben er erg tevreden over. Maar er zijn 2 dingetjes waar ik wat over wil vragen en dat is het volgende: bij het aanzetten hoor ik soms (niet altijd) een kortstondige brom uit het apparaat komen, de brom is ook gelijk weer weg en het apparaat werkt gewoon naar behoren. Is dit normaal ? Het andere is dat ik de NR1200 bij hogere volumes een soort relais hoor inschakelen is dit ook normaal? Vriendelijke groet

CBdicX

Citaat van: ReneAP op januari 11, 2022, 11:53:16
Goedemorgen, ik heb sinds een maand de NR1200 in bezit en ik ben er erg tevreden over. Maar er zijn 2 dingetjes waar ik wat over wil vragen en dat is het volgende: bij het aanzetten hoor ik soms (niet altijd) een kortstondige brom uit het apparaat komen, de brom is ook gelijk weer weg en het apparaat werkt gewoon naar behoren. Is dit normaal ? Het andere is dat ik de NR1200 bij hogere volumes een soort relais hoor inschakelen is dit ook normaal? Vriendelijke groet

Een "brom" van 1-2 seconden bij aanzetten kan, is de trafo die dan aan gaat, hoor ik ook bij mijn Denon X3700H.
Heb ook versterkers gehad die geheel stil zijn bij aanzetten, zal een onderdeel van het ontwerp zijn.

De klik bij hogere volumes is de ECO mode die uit gaat en de versterker meer stroom gaat leveren, ook dit hoor je in andere versterkers met dit systeem.
Ik zet ECO uit juist vanweg die schakeling, kan irritant zijn.

Marvin

Eco staat hier ook uit, eet wel een biefstukje minder.

CBdicX

Citaat van: marvin op januari 13, 2022, 11:44:10
Eco staat hier ook uit, eet wel een biefstukje minder.

:-D LOL :-D