Auteur Topic: SR6009 geluid valt soms weg  (gelezen 194 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mrk2022

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 4
SR6009 geluid valt soms weg
« Gepost op: januari 08, 2022, 22:56:01 »
Ik heb een probleem met mijn SR6009 receiver. Het tv geluid valt soms een seconde weg (vanuit de Netflix app op de tv) . Ik vond uit een ander bericht dat het de HDMI kabel kon zijn. Aangezien ik een goedkope kabel van de action had, zou dat best kunnen. Maar nu ik deze heb vervanging door een dure, is het probleem niet opgelost.

Het gebeurt meestal na een minuut of 3 a 5. Soms na een paar seconden (maar meestal na een paar minuten)

Voor zover ik getest heb, gebeurt het niet in stereo, maar alleen in dolby digital mode. De tv is een LG C9 55” en had nooit problemen met mijn oude SR6001. De kabel is HDMI 2.1 en zit op de arc poort van de tv. Alles staat in “auto” en ik snap niet goed waarom het geluid steeds wegvalt 😖 heeft iemand misschien een idee?

Offline Steef

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 10
  • Muziek geeft mij energie
Re: SR6009 geluid valt soms weg
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2022, 09:55:24 »
Hi Mrk2022,
Ik ervaar dit wegvallen ook sinds een paar weken , en heb ook een LG TV.
Heb jij deze ervaring al langer , of ook pas sinds 2 a 4 weken?

Heb gisteren wat uitgebreider getest, TV via Ziggo geen probleem , eigen content op de NAS via de LG geen probleem. Maar wel bij Netflix, NLZIET en Disney+ Apps.
Het exacte moment van uitvallen kan ik niet reproduceren (terugspoelen en opnieuw kijken geeft niet op hetzelfde moment weer een drop-out)

Steef
Uit 1965

Offline marvin

  • Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • *****
  • Berichten: 9.852
Re: SR6009 geluid valt soms weg
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2022, 11:17:51 »
Heeft die tv ook een update gehad?
Of is er toevallig iets nieuws beschikbaar?

Offline Mrk2022

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 4
Re: SR6009 geluid valt soms weg
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2022, 19:53:22 »
Hi Mrk2022,
Ik ervaar dit wegvallen ook sinds een paar weken , en heb ook een LG TV.
Heb jij deze ervaring al langer , of ook pas sinds 2 a 4 weken?

Heb gisteren wat uitgebreider getest, TV via Ziggo geen probleem , eigen content op de NAS via de LG geen probleem. Maar wel bij Netflix, NLZIET en Disney+ Apps.
Het exacte moment van uitvallen kan ik niet reproduceren (terugspoelen en opnieuw kijken geeft niet op hetzelfde moment weer een drop-out)

Ik heb de receiver nog niet zo lang.  Maar het valt me sinds een paar weken op. Het is bij mij ook niet reproduceerbaar als ik het stukje opnieuw bekijk. LG en receiver hebben de laatste firmware. Zou kunnen dat het daarin zit. Het zijn bij mij alleen de apps, maar er zit ook nog verschil in afleveringen. Mijn vriendin keek “Emily in Paris” en toen was het om de paar minuten. Ik keek “the Witcher” (ook netflix) end daar kwam het veel minder voor.  🤔

Ik kwam dit topic tegen op avforums. Ik zie overeenkomsten : https://www.avforums.com/threads/marantz-sr5013-issues-with-arc-and-much-more.2252228/
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2022, 19:59:52 door Mrk2022 »

Offline Mrk2022

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 4
Re: SR6009 geluid valt soms weg
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2022, 22:08:16 »
Inmiddels een software update gehad op m’n tv.

So far so good (versie 05.20.07)


Offline Steef

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 10
  • Muziek geeft mij energie
Re: SR6009 geluid valt soms weg
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2022, 16:36:26 »
Ha top dit klinkt hoopvol , mijn TV staat op auto update , ik heb 05.40.09 , heb niet het idee dat ik recent weer een update heb gehad. Maar inderdaad in december wel een update voorbij zien komen. Dus jij verwacht dat het probleem bij LG zit. dan ga ik daar ook verder naar zoeken. Dankje!
Steef
Uit 1965

Offline Mrk2022

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 4
Re: SR6009 geluid valt soms weg
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 00:48:42 »
Ik heb het probleem nog steeds niet gehad. (Touch wood)

Dus het lijkt idd opgelost te zijn door een firmware update van de tv.