Subwoofer geeft geen geluid / sr7015

Gestart door OttoN, januari 08, 2022, 13:10:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OttoN

Hallo allemaal!

Ik heb een SR7015 aangeschaft en ben hem aan het installeren. Ik heb 7 speakers en wil een subwoofer plaatsen. De subwoofer geeft geen test geluid. Heb er als test een tweede subwoofer van mn buurvrouw bijgeplaatst, deze geeft ook geen geluid, dus de sub is niet kapot.

De sub is aangesloten op de subwoofer 1, met een coax kabel op lfe. Op de receiver heb ik lfe + main geselecteerd. De 2e sub is aangesloten op subwoofer 2, hij heeft geen lfe dus heb ik hem op de linker input ingang aangesloten.

Mijn receiver toont de beide subs in het plaatje op mn scherm. Ook heb ik de input in db op max te zetten op de receiver. Niets helpt, subs staan aan. Mis ik iets?

Marvin

Welkom.
Het lijkt allemaal wel te kloppen.
Staan de subs daadwerkelijk aan?
Geen stand-by, of wake, maar gewoon aan?

OttoN

Ja ze staan aan. Niet op 'automatisch', gewoon aan. Lampjes branden bij beide subwoofers.

RHK

In het set up menu bij speaker configuratie bij sub yes gekozen en 1 of 2?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

OttoN

Inderdaad, heb gekozen voor 2 in dit geval, omdat er twee subs op zitten. Ook op de app en op de afbeelding in het set-up menu zie ik de twee subs afgebeeld.

CBdicX


Dat er 2 subs in de app en het setup menu staan heeft niets te maken of die het doen of niet.
Jij praat ook over een COAX kabel maar ik vermoed dat je RCA bedoelt ?
Dat LFE+Main kan je beter uit schakelen en eens van voren af aan beginnen.

De receiver resetten, 1 sub op de sub1 UITGANG, het zijn geen ingangen voor de sub, de sub op half vermogen (12 uur stand) en dan Audyssey laten lopen.
Is er geen test signaal van Audyssey hoorbaar, is of je kabel niet in orde, of de receiver niet.

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 09, 2022, 13:57:37
Dat er 2 subs in de app en het setup menu staan heeft niets te maken of die het doen of niet.

Het is wel een eerste controle of dat geselecteerd is, anders doen de subs het zeker niet.......

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

OttoN

Ik heb de receiver gereset. De subwoofer opnieuw aangesloten. De receiver terug gezet naar de fabrieksinstellingen. En de receiver geheel opnieuw ingesteld. Nog steeds geen enkel geluid uit mn subwoofer. Inderdaad, heb een RCA kabel op de subwoofer 1 uitgang. Morgen maar eens bellen met Stassen waar ik mijn receiver heb gekocht. Ik heb twee rca kabels en de subwoofer van mn buurvrouw even geleend. Deze geeft ook geen enkel geluid. Zou wel heel toevallig zijn als die van haar ook kapot zou zijn.

Marvin

Ja even terug naar de winkel is misschien wel handig, 2 subs waar geen signaal uit komt is vast geen toeval.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

OttoN

Een 'oude' Kef psw 2010. En die van mn buurvrouw is een oude Harman Kardon, een kleine. Beiden niet super goed, maar voordat ik een mooie wil kopen wilde ik de Kef even testen. Ik heb JBL L 800 Studio luidsprekers.

Marvin

Ik heb hier toevallig zo'n Kef ding staan, zat bij de eitjes voor m'n Atmos plan.
Best een aardige woofer hoor.
Ze zijn er zeker slechter..!

CBdicX



Lijkt mij dat de receiver niet in orde is.
Je kunt ook nog, puur als test, een Y kabel op beide subs out zetten, en dan 1 kabel naar de sub en de setup doen met 2 subs, dan eens kijken of er geluid uit komt..........

Maar retour naar Stassen is ook een optie, hebben die ook weer wat te doen  :lol:

Marvin

Of je plugt een rca in de linker pre out, naar de sub toe.
Moet ie ook geluid geven. 

OttoN

Citaat van: marvin op januari 10, 2022, 12:08:59
Of je plugt een rca in de linker pre out, naar de sub toe.
Moet ie ook geluid geven. 
Dus mn rca in de rode pre-out uitgang. Die naast de sub 1 zit. Moet ik dan ook nog deze uitgang 'activeren' in mn receiver? Of staat deze altijd aan?