SR5015dab hdmi pass-through - instellingen?

Gestart door chickenman, januari 06, 2022, 23:23:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chickenman

Dag,

Ik heb sinds kort m'n SR7200 vervangen door een SR5015dab en erg tevreden maar toch nog niet alle instellingen naar mijn zin kunnen krijgen (in tegenstelling tot wat ik hier ergens eerder beweerde...  redface).

opstelling vwb HET probleem:
-ziggo next media box
-marantz sr5015
-philips OLED tv

Ik wil het signaal via hdmi pass-through laten lopen, dus zowel de TV als de receiver is met HDMI via de mediabox aangesloten. Dat werkt op zich allemaal prima: als de receiver in stand-by staat gaan de signalen mooi door als ik TV kijk (ik hoef niet alles via de home cinema speakers) en als die receiver aan staat gaat het geluid automatisch naar de receiver en de speakers. Prima dus...  :-)

Alleen lukt het maar niet (meer) de instelling zo te krijgen dat de bediening werkt zoals ik het wil. Als ik de receiver uit zet gaat de tv steeds aan. Dat wil ik niet, die wil ik apart bedienen en alleen als ik dat wil.
Het lukt me niet meer dit goed te krijgen. Ik heb al allerlei aanpassingen geprobeerd, soms lijkt dat even te werken maar nooit lang. Bijgaand de instelling zoals ik het nu heb: wat staat er niet goed?? HLP

chickenman

 hello  hello  iemand???

Ik heb hdmi bediening aangezet; doet ook niks.
TV instellingen gecheckt; easylink staat uit, (eArc ook)

Marvin


RHK

Andere HDMI poort op je tv proberen. Mogelijk heb je de kabel bij de tv nu in de Earc hdmi poort zitten? (als die er op zit). Uiteindelijk kan het ook nog zijn dat het probleem veroorzaakt wordt door de softwarematige handshake die de Marantz met de tv niet zo best doet, Marantz is met software met andere apparatuur wel eens lastig...... maar laten we dat nog niet beweren, eerst de andere opties proberen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

chickenman

Dank je voor de reacties!
Ik heb geen andere HDMI poort geprobeerd maar wel de HDMI kabels uit de Marantz gehaald. Dus de TV alleen de stroomkabel aangesloten, geen bekabelde verbinding met de Marantz.
Ook dan gaat de TV gewoon aan als ik de Marantz uit/aan zet. Het ligt dus niet aan de HDMI kabel.

Hoewie Loewie

Je hebt een spooktelevisie. Misschien is de code in de afstandsbediening van aan/uit van de Maranzt hetzelfde als de aan/uit van de TV? Je zou kunnen proberen om de IR sensor van de TV af te plakken (of die van de Maranzt) of de stekker van de Marantz uit het stopcontact te halen en kijken wat de TV dan doet op de afstandsbediening van de Marantz.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Marvin

Haal de stekker eens uit die versterker, net als een router even wachten en de stekker er weer in.

chickenman

Stekker van de Marantz eruit gehad. Dat doet niets, ook als die eruit is reageert de TV op de afstandsbediening van de Marantz.
(en soms de dvd ook heb ik de indruk maar dat weet ik nog niet zeker. dat is ook een phillips trouwens).

Het lijkt er dus op dat de code / frequentie van de afstandsbediening/Marantz dezelfde is als de van de TV?
Andersom gebeurt dit echter niet; dus bij gebruik van de afstandsbediening van de TV heeft dat geen invloed op de Marantz. Dat zou dan toch ook op elkaar moeten inwerken?
Is daar een oplossing voor?

Hoewie Loewie

Hoi. Ik zou ARC uitzetten. Dan zou ik de mediabox middels HDMI met de TV verbinden. De optische digitale uitgang van de mediabox zou ik met een optische digitale ingang van de Marantz verbinden. Beeld en geluid van de mediabox gaan dan via HDMI naar de TV. Daarnaast gaat het geluid digitaal naar de Marantz. Dan ben je er, denk ik?

EDIT: HDMI doorgeven zou ik ook uit zetten.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl