sinds kort af en toe 1 sec. geluid uitval (SR6013) door recente firmware update?

Gestart door Steef, januari 06, 2022, 11:43:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steef

Sinds 1 a 2 weken valt heel kort het geluid totaal weg , met name opgevallen tijdens kijken op Disney+ en eigen films. Frequentie in bijvoorbeeld een aflevering van Star Wars Bobba Fet gebeurde dit 2 keer.
Begin nu te denken wellicht door een update, en alleen als er dolby content is , want bij kijken naar NLZIET gebeurd het niet.
Zijn er meer ervaringen? Dank jullie alvast! 
Steef
Uit 1965

CBdicX

Citaat van: Steef op januari 06, 2022, 11:43:36
Sinds 1 a 2 weken valt heel kort het geluid totaal weg , met name opgevallen tijdens kijken op Disney+ en eigen films. Frequentie in bijvoorbeeld een aflevering van Star Wars Bobba Fet gebeurde dit 2 keer.
Begin nu te denken wellicht door een update, en alleen als er dolby content is , want bij kijken naar NLZIET gebeurd het niet.
Zijn er meer ervaringen? Dank jullie alvast!

Tja, zou kunnen.
Ik heb al jaaaaaaaaren gesodemieter met dat (e)ARC geklooi (en ik niet alleen).
Deze week weer, overal geluid behalve in Disney, Netflix en Youtube, dus alle interne apps.

eARC opnieuw aangemeld, TV van de stroom af, Android opnieuw opgestart, ect ect.
Maar nee, geen geluid :-o

Gezien het verleden met oa een Sennheiser soundbar die ook geklooi had met eArc, het zijn dus niet alleen de receivers, heb ik maar besloten alles via Optisch te doen, en het loopt als een zonnetje !!
Ik krijg dan geen DD+, geen TreuHD, geen Atmos, geen MasterHD, geen DTSX, maar wel geluid  :yes:

Ik heb via de Zappiti Mediaspeler die het wel deed, geschakeld tussen Optisch en HDMI ARC, ik kon geen verschil waarnemen.
Upmix via Dolby DSU en DTS NeuralX werken uitstekend voor mij.

En geen geluid "stress" meer  :-D  :-D

Steef

Dank voor je reactie CBdicX
Ik weet wat je "voelt" m.b.t. ARC , ik heb hetzelfde een paar jaar geleden ervaren, een HEOS software update heeft dit mij toen verlost van de stress.

Maar het af en toe wegvallen , lijkt toch een andere oorzaak. Ik lees net dat iemand soortgelijk een nieuw topic heeft gestart. Iemand met net als ik een LG TV , dus ik ga het in die hoek zoeken.
Nogmaals dank voor het reageren! 
Steef
Uit 1965