marantz sr5015dab - spraakbediening?

Gestart door chickenman, december 30, 2021, 15:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chickenman

Dag,
ik heb sinds kort de Marantz sr5015dab (en erg tevreden :-). Nu ik alles zo'n beetje naar wens heb ingesteld dacht ik eens aan de "ingebouwde HEOS en spraakbediening" te gaan werken.
HEOS account heb ik. In in de Google Home app een 'Huis' gemaakt, HEOS gekoppeld. De SR5015 is daarna als apparaat zichtbaar in de ruimte.
en dan....?? Google assistant kan mijn stem alleen herkennen als er een apparaat is toegevoegd. Maar dat is het geval... denk ik... 
Kortom; ik kom niet verder, zal ongetwijfeld iets fout doen, iets missen of over het hoofd zien?  Iemand die mij verder op weg wil helpen?

tbanis55

Hoi !

Kan het zijn dat de SR niet on-line is ? ofwel, staat hij daadwerkelijk aan? want dat wil Google Home graag.

m.v.g.

Ton

CBdicX


Ik denk dat je net zo hard moet schreeuwen zoals je tegen je vrouw doet...  :yes:

B-Art

Heb je de versterker een naam gegeven in google? heb de mijne marantz genoemd. Als ik dan hey google zeg, zet de marantz aan dan doet ie dat. Harder en zachter werkt ook maar voor de rest is het nog redelijk beperkt wat je allemaal kunt.

chickenman

Citaat van: tbanis55 op januari 03, 2022, 12:44:42
Hoi !

Kan het zijn dat de SR niet on-line is ? ofwel, staat hij daadwerkelijk aan? want dat wil Google Home graag.

m.v.g.

Ton

Hij staat altijd op stand-by, nooit helemaal uit. Ik zou spraakbediening juist graag gebruiken om de SR uit de stand by te halen en zo.

chickenman

Citaat van: CBdicX op januari 03, 2022, 13:04:17
Ik denk dat je net zo hard moet schreeuwen zoals je tegen je vrouw doet...  :yes:

:-D :-D reageert de SR dan net zo...???? dan werkt het niet  :-D :angel: :no:

chickenman

Citaat van: B-Art op januari 04, 2022, 10:26:18
Heb je de versterker een naam gegeven in google? heb de mijne marantz genoemd. Als ik dan hey google zeg, zet de marantz aan dan doet ie dat. Harder en zachter werkt ook maar voor de rest is het nog redelijk beperkt wat je allemaal kunt.

Hij heet in google 'gewoon' marantz SR5015. Ik weet ff niet of ik die naam heb gegeven of dat dit herkend is (of dat dit via HEOS komt want ik heb het via HEOS gekoppeld).
Ik kom alleen niet zover om een opdracht te geven: Google moet eerst mijn naam herkennen en dat kan volgens de app pas als er een apparaat is toegevoegd. Maar dat is dus m.i. al het geval...
zie screenshot

CBdicX

Zou het niet zo zijn dat de Google naam de naam is dit je moet roepen ?
In dit geval Marantz SR5015 ?
Misschien dan veranderen naar alleen Marantz of 5015 ?

B-Art

#8
Citaat van: chickenman op januari 04, 2022, 19:39:08
Hij heet in google 'gewoon' marantz SR5015. Ik weet ff niet of ik die naam heb gegeven of dat dit herkend is (of dat dit via HEOS komt want ik heb het via HEOS gekoppeld).
Ik kom alleen niet zover om een opdracht te geven: Google moet eerst mijn naam herkennen en dat kan volgens de app pas als er een apparaat is toegevoegd. Maar dat is dus m.i. al het geval...
zie screenshot

Ik heb het zo ingesteld staan
nog een linkje naar de voice commando's https://support.marantz.com/app/answers/detail/a_id/6796/~/google-assistant---supported-voice-commands

tbanis55

In stand-by stand worden is het niet altijd mogelijk om je apparaat aan te zetten (uitzonderingen daar gelaten)
Immers, het apparaat moet wel in het netwerk bekend zijn.

gr.
Ton

chickenman

Ik heb het nu werkend, tenminste; aan / uit werkt (in Nederlands trouwens)  notworthy.
Dank je voor de commando's (!) maar verder lukt het nog niet echt.... en dat ligt aan mij denk ik  :oops: :roll: ik zal nog wat moeten oefenen denk ik...
volume lukt bijvoorbeeld nog niet. Ik zou liefst ook de uitgang zo bedienen maar dat is misschien dus nog helemaal niet mogelijk.

En toch ook vanuit stand-by, hij zit in het netwerk inderdaad.

(kun je meer als je er een Nest tussen zet?)