versterker gaat op mute als de cd speler worst aangezet

Gestart door hans hofhuizen, november 27, 2021, 16:20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hans hofhuizen

ik heb een marantzversterker pm 7004 en een marantz cd speler cd 6003. die doe het janger prima samen. sinds een paar dagen heb ik een probleem: als ik een cd wil afspelen via de versterker gaat deze na ca 2 seconden op mute. e andere functies doen het prima.

CBdicX

Citaat van: hans hofhuizen op november 27, 2021, 16:20:12
ik heb een marantzversterker pm 7004 en een marantz cd speler cd 6003. die doe het janger prima samen. sinds een paar dagen heb ik een probleem: als ik een cd wil afspelen via de versterker gaat deze na ca 2 seconden op mute. e andere functies doen het prima.

Ik zou de CD speler eens aan een andere ingang koppelen zoals AUX.
Gaat de versterker dan ook op Mute lijkt het mij dat de CD speler het probleem is.
Of doe een iPod in de CD ingang en kijken of die ook op Mute gaat.

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

CBdicX

#3
Citaat van: i2Paq op november 29, 2021, 08:25:09
Worst?

Nee, Kaas.........  :-D

Maar het zou fijn zijn als iemand een probleem plaatst, en er reactie komt, of het opgelost is of niet.
Gebeurt helaas vaker, dat er niets meer vernomen wordt.
Zo leert niemand iets  :-(

tbanis55

Kan het zijn dat je de afstandsbediening wel, of juist niet, of verkeerd hebt aangesloten / gekoppeld tussen de twee apparaten?
(uitgang -> ingang)

gr.

Ton

hans hofhuizen

Dank voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag en laat weten hoe  het afloopt.
(dit bericht zonder type fouten naar ik hoop...)
Hans Hofhuizen

hans hofhuizen

Hij doet het weer! Ik heb hem in een andere ingang geplugd en nu werkt hij weer. Blijft een raadsel wat er nu mis is gegaan. Het zij zo. soms moet het niet willen weten. Dank voor de reacties! Hans Hofhuizen

CBdicX

Citaat van: hans hofhuizen op november 30, 2021, 15:34:40
Hij doet het weer! Ik heb hem in een andere ingang geplugd en nu werkt hij weer. Blijft een raadsel wat er nu mis is gegaan. Het zij zo. soms moet het niet willen weten. Dank voor de reacties! Hans Hofhuizen

Goed dat het weer werkt.
Het is altijd een kwestie van elimineren.
Eerst andere ingangen proberen, dan andere kabels, dan andere bronnen.

In een ander draadje kreeg iemand geen geluid uit zijn front speakers via een PM15 als Front pre-out op een receiver, bleek de RCA Interlink niet in orde.