Mcintosh misschien toch niet zo goed (meer) ........

Gestart door CBdicX, februari 19, 2021, 08:30:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Mijn eerste ontmoeting met Mcintosh was een nieuwe 252, een amp met buizenvoorversterker.
Prachtig om te zien maar zeer gevoelig voor GSM storing, waar ik dus ook veel last van had.
Na testen met een nieuwe 252 bij de leverancier besloten wij de 252 retour te doen naar Mc en te gaan voor de MA9000 gezien deze geen last had van GSM storing.
(en ik kon geen geluid verschil waarnemen wat ik wel zou denken, maar nee)

Eenmaal in huis was het eerste wat mij opviel dat de 9000 een 50Hz brom vertoonde, een harde tik gaf bij koude start, en dat de VU meters niet lekker reageerde.
Maar voornamelijk de brom was storend, en na allerlei probeersels om dat weg te krijgen werd er besloten door Mc dat er een nieuwe Power Transformer in moest, want volgens Mc zou de trafo stil moeten zijn.
Lijkt mij ook wel met een amp van advies 15.000 euro, mijn Denen 520 van 180 euro is wel stil !!  :-o

Dus naar Audio Service, nieuwe PT erin, en ook meteen naar de tik en VU meters laten kijken.
Tik was omdat er geen mute op uitgangs relais zitten, VU meters opnieuw afgesteld.

Directe conclusie van Audio Service was dat de trafo nog steeds bromde (dus ook in hun pand) maar wel minder dan de vorige.
Nou, nee !
Dit was echt hetzelfde dus ik probeerde het te vergeten, samen met de start tik en slecht reagerende VU meters die nog steeds raar deden.
Ik kon hier toch niet mee leven en stoorde mij er dagelijks aan, mede gezien ik dit nog nooit met geen een versterker of receiver had mee gemaakt.

Heb de 9000 verkocht en gebruik nu een perfecte Sennheiser Ambeo soundbar, geen brom, geen tik, niets  :-)

Maar nu een aparte wending.

Ik zet die Power Transformer te koop op Marktplaats, want die 3 maanden gebruikte PT kreeg ik mee naar huis van Audio Service, en ik krijg de een na de ander met reactie dat ook andere last hebben van brom met een Mc !!
Zeer bedenkelijk voor dit toch "High End" merk met hoge reputatie en dito prijzen, zoiets als een Ferrari die iedere ochtend niet wil starten........ :wink:

Volgende opmerkelijk dingetje is dat ik last had van GSM storing met de buizen 252, en nu een buizen versterker heb voor mijn Technics SL1200 en die heeft nergens last van  :-o

Nou, het was een leerzaam project, en hoe prijzig ook, eerst goed testen.

TurboMarco

Van dergelijk kostbare apparaten mag je dat niet verwachten.
Maar was het wel geaard aangesloten?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#2
Citaat van: TurboMarco op februari 19, 2021, 09:08:46
Van dergelijk kostbare apparaten mag je dat niet verwachten.
Maar was het wel geaard aangesloten?

Ja, en van Poulissen heb ik van alles gekregen om de brom weg te krijgen, dat was een top service, maar helaas.
Zelfs aparte groepen getest waar verder niets op zat, en stroom van de buren !
De brom was er ook bij Audio Service, zou toch denken dat zij alles voor elkaar hebben op dat gebied  :wink:
Maar gezien de reacties via MP zet mij toch aan het denken betreft Mc........

TurboMarco

Kijk de (plaat)versterkertjes die ik onlangs gekocht heb bij Aliexpress van 22,- per stuk brommen ook en af toe met inschakelen hoor je ook een plopje.
Maar dan heb je het ook over het allergoedkoopste spul.

Van een Mc mag je dit nooit verwachten.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op februari 19, 2021, 09:22:45
Ja, en van Poulissen heb ik van alles gekregen om de brom weg te krijgen, dat was een top service, maar helaas.
Zelfs aparte groepen getest waar verder niets op zat, en stroom van de buren !
De brom was er ook bij Audio Service, zou toch denken dat zij alles voor elkaar hebben op dat gebied  :wink:
Maar gezien de reacties via MP zet mij toch aan het denken betreft Mc........

De zogenaamde DC killer idd.
Zoals ik al voorspelde doet dat niets.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#5
Citaat van: TurboMarco op februari 19, 2021, 10:03:42
Kijk de (plaat)versterkertjes die ik onlangs gekocht heb bij Aliexpress van 22,- per stuk brommen ook en af toe met inschakelen hoor je ook een plopje.
Maar dan heb je het ook over het allergoedkoopste spul.

Van een Mc mag je dit nooit verwachten.

Zoals met zoveel klassieke merken met goede reputatie, wat is nog echt het merk ?
Vaak zijn ze overgenomen door een investeringsbedrijf (die de boel zo snel mogelijk probeert leeg te trekken) of alleen de naam word gekocht en er gaat goedkoop Chinees spul in.

Marantz is ook niet meer wat het was, zelfde geld voor Denon, en deze lijst is heel lang.


CBdicX

#6
Citaat van: SB_Marantz op februari 19, 2021, 11:17:44
De zogenaamde DC killer idd.
Zoals ik al voorspelde doet dat niets.

Klopt, deed niets wat jij al voorspelde, het moet gewoon goed zijn.
Nog geprobeerd met speciale stekkerblokken ect. maar er is gewoon wat mis met die voeding in de Mc, en afscherming in de 252.

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op februari 19, 2021, 08:30:06
Mijn eerste ontmoeting met Mcintosh was een nieuwe 252, een amp met buizenvoorversterker.
Prachtig om te zien maar zeer gevoelig voor GSM storing, waar ik dus ook veel last van had.
Na testen met een nieuwe 252 bij de leverancier besloten wij de 252 retour te doen naar Mc en te gaan voor de MA9000 gezien deze geen last had van GSM storing.
(en ik kon geen geluid verschil waarnemen wat ik wel zou denken, maar nee)

Eenmaal in huis was het eerste wat mij opviel dat de 9000 een 50Hz brom vertoonde, een harde tik gaf bij koude start, en dat de VU meters niet lekker reageerde.
Maar voornamelijk de brom was storend, en na allerlei probeersels om dat weg te krijgen werd er besloten door Mc dat er een nieuwe Power Transformer in moest, want volgens Mc zou de trafo stil moeten zijn.
Lijkt mij ook wel met een amp van advies 15.000 euro, mijn Denen 520 van 180 euro is wel stil !!  :-o

Dus naar Audio Service, nieuwe PT erin, en ook meteen naar de tik en VU meters laten kijken.
Tik was omdat er geen mute op uitgangs relais zitten, VU meters opnieuw afgesteld.

Directe conclusie van Audio Service was dat de trafo nog steeds bromde (dus ook in hun pand) maar wel minder dan de vorige.
Nou, nee !
Dit was echt hetzelfde dus ik probeerde het te vergeten, samen met de start tik en slecht reagerende VU meters die nog steeds raar deden.
Ik kon hier toch niet mee leven en stoorde mij er dagelijks aan, mede gezien ik dit nog nooit met geen een versterker of receiver had mee gemaakt.

Heb de 9000 verkocht en gebruik nu een perfecte Sennheiser Ambeo soundbar, geen brom, geen tik, niets  :-)

Maar nu een aparte wending.

Ik zet die Power Transformer te koop op Marktplaats, want die 3 maanden gebruikte PT kreeg ik mee naar huis van Audio Service, en ik krijg de een na de ander met reactie dat ook andere last hebben van brom met een Mc !!
Zeer bedenkelijk voor dit toch "High End" merk met hoge reputatie en dito prijzen, zoiets als een Ferrari die iedere ochtend niet wil starten........ :wink:

Volgende opmerkelijk dingetje is dat ik last had van GSM storing met de buizen 252, en nu een buizen versterker heb voor mijn Technics SL1200 en die heeft nergens last van  :-o

Nou, het was een leerzaam project, en hoe prijzig ook, eerst goed testen.
Ach, een brommende trafo. In 1987 een spliksplinternieuw Onkyo casettedeck gekocht. 700 gulden. Voor mij als scholier in die tijd een godsvermogen. Nieuw uit de doos aangesloten en ja hoor een brom. 2 dagen later het deck teruggebracht. Trafo kaduuk. Werd opgestuurd ter reparatie. Was 2 weken verder voordat ik het apparaat terug had.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

CBdicX

Citaat van: mountainbiker op februari 19, 2021, 12:18:31
Ach, een brommende trafo. In 1987 een spliksplinternieuw Onkyo casettedeck gekocht. 700 gulden. Voor mij als scholier in die tijd een godsvermogen. Nieuw uit de doos aangesloten en ja hoor een brom. 2 dagen later het deck teruggebracht. Trafo kaduuk. Werd opgestuurd ter reparatie. Was 2 weken verder voordat ik het apparaat terug had.

Een "maandag ochtend" apparaat kan altijd, neem aan na vervanging geen last meer.

JohnWx

Ik denk niet "misschien" denk totaal niet, elk merk heeft wel is een "slecht" apparaat

Als de eigenaar van PSaudio zegt dat MC intosh LINN Meredian "great" zijn zal het wel niet zo een vaart lopen



https://www.youtube.com/watch?v=OufWDVJtCd8&t=153s
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#10
Citaat van: John Wx op februari 19, 2021, 13:56:38
Ik denk niet "misschien" denk totaal niet, elk merk heeft wel is een "slecht" apparaat

Als de eigenaar van PSaudio zegt dat MC intosh LINN Meredian "great" zijn zal het wel niet zo een vaart lopen



https://www.youtube.com/watch?v=OufWDVJtCd8&t=153s

Tja, Amerikanen die zeggen dat Amerikaanse producten "Great" zijn......  :?
Praktijk laat toch echt wat anders zien, ik blijf voortaan weg van made in USA spul, ik denk beter af te zijn met Duits/Europees makelarij gezien mijn negatieve ervaring en wat ik nu ook van andere verneem.
En dit is niet vanwege de "sound" maar hoe het spul uit de doos al direct problemen geeft.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op februari 19, 2021, 14:03:24
Tja, Amerikanen die zeggen dat Amerikaanse producten "Great" zijn......  :?
Praktijk laat toch echt wat anders zien, ik blijf voortaan weg van made in USA spul, ik denk beter af te zijn met Duits/Europees makelarij gezien mijn negatieve ervaring en wat ik nu ook van andere verneem.
En dit is niet vanwege de "sound" maar hoe het spul uit de doos al direct problemen geeft.

Dus van 1 ervaring trek je een conclusie  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: John Wx op februari 19, 2021, 20:19:38
Dus van 1 ervaring trek je een conclusie  HLP
Volgens mij waren het er 3: 1x 252 en 2x 9000.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#13
Citaat van: John Wx op februari 19, 2021, 20:19:38
Dus van 1 ervaring trek je een conclusie  HLP

Eh, nee, 1x de 252, 1x meteen na de aankoop van de 9000, 1x na de "reparatie".
Ook het opnieuw afstellen van de VU meters haalde niets aan, en dan laat ik de speaker tik bij opstart even buiten beschouwing  :-o
En dan de 2 reacties via Marktplaats met dezelfde klachten.
Dus nee, niet 1 ervaring, en al was het er een, dat is 1 teveel voor 15.000 euro.

Goh, wat een kwaliteit  :no:

JohnWx

Als ik Google kan ik van elk merk wel wat vinden  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.