Marantz heeft geen POWER!

Gestart door sonsan, december 12, 2020, 11:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Op Facebook kijk ik nog wel eens bij "Passie voor stereo en homecinema". Daar kwam ik dit bericht tegen:

"Ik had een SR7013 en aangesloten en gelijk terug gebracht wat een bagger sound ik vind marantz geen POWER hebben ja wel mooi voor klassiek muziek , heb daarna op advies van Stassen Hifi de Yamaha RX-A2080 gekocht en helemaal in de wolken en dat noem ik pas POWER👍🏻👍🏻👊🏻👊🏻🔊🔊🔊🔊"

Nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb:POWER......!! :-)

Even ter verduidelijking, Marantz heeft 200W per kanaal volgens de specificaties, de Yamaha 220. Ja, dat is nog eens een POWER verschil! :-))
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

JohnWx

Citaat van: sonsan op december 12, 2020, 11:55:33
Op Facebook kijk ik nog wel eens bij "Passie voor stereo en homecinema". Daar kwam ik dit bericht tegen:

"Ik had een SR7013 en aangesloten en gelijk terug gebracht wat een bagger sound ik vind marantz geen POWER hebben ja wel mooi voor klassiek muziek , heb daarna op advies van Stassen Hifi de Yamaha RX-A2080 gekocht en helemaal in de wolken en dat noem ik pas POWER👍🏻👍🏻👊🏻👊🏻🔊🔊🔊🔊"

Nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb:POWER......!! :-)

Even ter verduidelijking, Marantz heeft 200W per kanaal volgens de specificaties, de Yamaha 220. Ja, dat is nog eens een POWER verschil! :-))

Heb er ook op gereageerd zijn meer mensen die dat zeggen omdat iermand anders zegt Marantz is slecht, kan maar dan is die stuk

En kom je aan met tabel met 2 x wattage vermogen meer voor 3Db geen reactie meer  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Hij doet trouwens 2x125 Watt  (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08%) wat meer dan genoeg is.

Laat die dan over alle 9 kanalen 70 Watt doen ,nog steeds meer dan genoeg.

De ironie van het hele verhaal is dat de beste man beweert "wel mooi voor klassiek muziek" te zijn ,laat nu net klassieke muziek heel veel vragen van versterkers omdat daar gruwelijk veel dynamiek in de muziek zit.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sonsan

Ik had gekeken bij 6 ohm. Bij 8 ohm doet die Yamaha 140w, dus ook niet schrikbarend veel verschil.

En het gaat die beste man niet om de dynamiek maar om de POWER!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

TurboMarco

Nou die 15 Wpc gaat het verschil niet maken.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: sonsan op december 12, 2020, 16:51:44
Ik had gekeken bij 6 ohm. Bij 8 ohm doet die Yamaha 140w, dus ook niet schrikbarend veel verschil.

En het gaat die beste man niet om de dynamiek maar om de POWER!

Dynamiek zit in?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: sonsan op december 12, 2020, 11:55:33
Op Facebook kijk ik nog wel eens bij "Passie voor stereo en homecinema". Daar kwam ik dit bericht tegen:

"Ik had een SR7013 en aangesloten en gelijk terug gebracht wat een bagger sound ik vind marantz geen POWER hebben ja wel mooi voor klassiek muziek , heb daarna op advies van Stassen Hifi de Yamaha RX-A2080 gekocht en helemaal in de wolken en dat noem ik pas POWER👍🏻👍🏻👊🏻👊🏻🔊🔊🔊🔊"

Nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb:POWER......!! :-)

Even ter verduidelijking, Marantz heeft 200W per kanaal volgens de specificaties, de Yamaha 220. Ja, dat is nog eens een POWER verschil! :-))
Volgens mij moet hij gewoon een keer een afspraak maken bij de oorarts.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

lieven

Citaat van: sonsan op december 12, 2020, 11:55:33
Op Facebook kijk ik nog wel eens bij "Passie voor stereo en homecinema". Daar kwam ik dit bericht tegen:

"Ik had een SR7013 en aangesloten en gelijk terug gebracht wat een bagger sound ik vind marantz geen POWER hebben ja wel mooi voor klassiek muziek , heb daarna op advies van Stassen Hifi de Yamaha RX-A2080 gekocht en helemaal in de wolken en dat noem ik pas POWER👍🏻👍🏻👊🏻👊🏻🔊🔊🔊🔊"

Nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb:POWER......!! :-)

Even ter verduidelijking, Marantz heeft 200W per kanaal volgens de specificaties, de Yamaha 220. Ja, dat is nog eens een POWER verschil! :-))

Het verschil in wattage is echt te weinig om effectief een groot verschil in power te horen. Wat hij misschien bedoeld is dat de marantz minder bas heeft dan de yamaha en dat hij iets meer bas prefereert. Vraag hem maar eens om de bas bij de marantz iets hoger te zetten, hij zal versteld staan. Ik had vroeger mijn marantz ook op meer bas staan dan de meeste mensen.

sonsan

Die beste man heeft de Marantz niet meer. Hij had deze gelijk terug gebracht omdat er een "bagger" sound in zat en "te weinig power"....
Met dat soort gasten ga ik dan ook maar niet verder in discussie.....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

JohnWx

Citaat van: lieven op december 13, 2020, 16:35:20
Het verschil in wattage is echt te weinig om effectief een groot verschil in power te horen. Wat hij misschien bedoeld is dat de marantz minder bas heeft dan de yamaha en dat hij iets meer bas prefereert. Vraag hem maar eens om de bas bij de marantz iets hoger te zetten, hij zal versteld staan. Ik had vroeger mijn marantz ook op meer bas staan dan de meeste mensen.

De bas komt uit de speaker de versterker versterkt zo natuurgetrouw wat er binnen komt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Citaat van: John Wx op december 13, 2020, 18:13:20
De bas komt uit de speaker de versterker versterkt zo natuurgetrouw wat er binnen komt
Weet ik maar je kan de bas altijd wat hoger zetten op je versterker zodat die deze wat meer versterkt. Dat heb ik graag bij bepaalde luidsprekers

xander32

De ene (Marantz) versterker is de ander niet.

M'n huidige versterker genereert duidelijk meer basdruk, punch, dan de voorgaande, ongeacht het volume waarop de set speelt. Het is dezelfde set, dezelfde opstelling in dezelfde ruimte en dezelfde content.

Marvin

Vreemd, ik heb een collega die beweert een Marantz SR te hebben met meer dan 1000watt per kanaal.
Heb er verder maar niet op geregeerd, maar ik denk dat hij wel POWER genoeg heeft.  [emoji16]

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 14, 2020, 06:24:12
De ene (Marantz) versterker is de ander niet.

M'n huidige versterker genereert duidelijk meer basdruk, punch, dan de voorgaande, ongeacht het volume waarop de set speelt. Het is dezelfde set, dezelfde opstelling in dezelfde ruimte en dezelfde content.

Niet om te ....

Maar dat komt denk jij door ? veel reserve of !

Want volgens de .... kan het niet

Nogmaals niet om te zeiken oohhh geen puntjes ....

Maar heb nu zelf een klasse D 50 watt en sstttt stil houden maar ervaar ook zoiets en dan is 50 w klasse D wel 90 % effectief
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.