Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

#120
Citaat van: maurice75 op augustus 16, 2020, 22:00:26
Welke kabel?

Heb niet het idee dat het door de speakerkabel komt die scherpte anders was het met lager volume ook scherp mijn bass is juist net te veel op hogere volumes word het scherp maar dat is volgens mij echt de limiet van de versterker vooral omdat het dan ook al behoorlijk hard gaat

Monitor Cobra Silver 2x 6mm.
Ik heb deze kabel al ruim 20 jaar.  Deze kabels hebben in de loop der jaren op verschillende luidsprekers en versterkers aangesloten gezeten.
Nooit het idee gehad om dat te veranderen. Als er al scherp hoog in zou zitten, zit dat ws in de opnames.
Iets wat niet in de opname ziit zou er ook niet uit moeten kunnen komen.
Zou gewoon lekker van je muziek gaan genieten.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

maurice75

Citaat van: Nb op augustus 17, 2020, 10:50:40
Monitor Cobra Silver 2x 6mm.
Ik heb deze kabel al ruim 20 jaar.  Deze kabels hebben in de loop der jaren op verschillende luidsprekers en versterkers aangesloten gezeten.
Nooit het idee gehad om dat te veranderen. Als er al scherp hoog in zou zitten, zit dat ws in de opnames.
Iets wat niet in de opname ziit zou er ook niet uit moeten kunnen komen.
Zou gewoon lekker van je muziek gaan genieten.

Genieten doe ik al! met volle teugen.
Gewoon niet te hard willen dan klinkt het in mijn oren super.
Laat mij zeker niet gek maken.!!

maurice75

Citaat van: xander32 op augustus 16, 2020, 16:40:15
Ik zou niet (snel) voor verzilverd koper gaan. Dat zal het mid-/hoog aanzetten.

Dit klopt wel. bij mij in ieder geval.
Had nog een goedkope kabel van mijn eerste set liggen 4mm2 99.999994% koper :-D daar is het mid en hoog niet scherp, klinkt heel vlak en blijft bij speaker hangen heel vreemd als je diepte en goed stereo beeld gewend bent. maar dan zeg ik toch dat de verzilverde kabel veel mooier is dan deze maar goed ik denk dat een goede speakerkabel dit probleem wel kan oplossen.

NB

Dat had ik dus ook, een aantal malen met koperen 2x 4 mm kabel geprobeerd, maar ik miste iets en vond het vlakker klinken.
Daarom hangt de verzilverde er nog steeds aan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Indien het geluid vlak klinkt en niet goed los komt van speakers, is er in basis (akoestiek, ls, opstelling of mogelijk in de aansluiting van e.e.a.) iets niet in orde. Verzilverde ls kabels wekken voorts de illusie dat het geluid meer open, transparant is geworden, maar dat is onjuist. Hetgeen je hoort betreft slechts een aangezet hoog.

Dat is m.i. symptoombestrijding, maar als je daar content mee bent, moet je het zeker niet laten.

maurice75

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2020, 18:58:44
Indien het geluid vlak klinkt en niet goed los komt van speakers, is er in basis (akoestiek, ls, opstelling of mogelijk in de aansluiting van e.e.a.) iets niet in orde. Verzilverde ls kabels wekken voorts de illusie dat het geluid meer open, transparant is geworden, maar dat is onjuist. Hetgeen je hoort betreft slechts een aangezet hoog.

Dat is m.i. symptoombestrijding, maar als je daar content mee bent, moet je het zeker niet laten.

Ik geef jou ook wel gelijk! Is aangezet hoog maar vond dat mooier als de andere kabel die ik heb, en zat goed aangesloten met banaanstekkers van audioquest. Daarom een goede kabel aansluiten

NB

Laat mij maar elke dag muziek luisteren en blij zijn met mijn " illusie"
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Het is jouw set en deze geeft jou veel luisterplezier, daar gaat het toch om.
Dat ik een andere zienswijze en ervaring heb betreffende bepaalde kabels doet daar niets aan af.

Citaat van: Nb op augustus 18, 2020, 20:24:52
Laat mij maar elke dag muziek luisteren en blij zijn met mijn " illusie"

ohmusica

Welke speaker?

https://youtu.be/mReqYKRLamg
op 52 minuut komt de pm7000n even voorbij met een advies uit de mond van Jaap Veenstra van alpha-audio

maurice75

#129
Citaat van: ohmusica op augustus 27, 2020, 18:01:58
Welke speaker?

op 52 minuut komt de pm7000n even voorbij met een advies uit de mond van Jaap Veenstra van alpha-audio
Nou, ik heb er een vloerstaander op staan en sinds ik de speakerkabel heb vervangen dik tevreden met super geluid met veel druk in het laag! Mooi mid en hoog, vermogen genoeg tot op zeer hoog volume! Maar met 92db volgens mij ook niet lastig met aansturing, wel 4 ohm, zeer mooi klinkende versterker.

xander32

... ach, volgens mij geeft hij in de vlog ook nergens aan dat je absoluut geen zuilspeakers op een 7000N moet aansluiten. Hij geeft slechts een aanbeveling betreft monitoren. Daarnaast is het ook een heel algemeen advies, jij en ik weten heel goed dat geen enkele situatie (samenstelling set, ruimte, opstelling) identiek is.

Maarre, heb je zelf ook monitoren op deze versterker gehad?
Wellicht klinken die nóg beter dan jouw huidige zuilspeakers   :angel:  :-P

maurice75

#131
Citaat van: xander32 op augustus 28, 2020, 07:09:44
... ach, volgens mij geeft hij in de vlog ook nergens aan dat je absoluut geen zuilspeakers op een 7000N moet aansluiten. Hij geeft slechts een aanbeveling betreft monitoren. Daarnaast is het ook een heel algemeen advies, jij en ik weten heel goed dat geen enkele situatie (samenstelling set, ruimte, opstelling) identiek is.

Maarre, heb je zelf ook monitoren op deze versterker gehad?
Wellicht klinken die nóg beter dan jouw huidige zuilspeakers   :angel:  :-P

Nee dat heb ik niet, wel heb ik een Advance Paris Playstream A7 langs de marantz gehad en met dat vergelijk ben ik zeer blij dat ik de marantz heb gekozen al heeft de Advance veel meer vermogen, dat zegt mij dat vermogen ook niet alles zegt!!! En heb dit getest op mijn Vifa Colomn MKII speakers in mijn setting maar ook heb ik mijn versterker meegenomen naar een andere setting met KEF R700 speakers en ook daar vond ik de marantz mooier op. al vind ik cosmetisch de Advance mooier met de VU meters.

@xander32
Heb wel jou advies opgevolgd met de speakers wat meer van de muur te zetten, langzaam een stukje bij beetje zodat het niet meteen opvalt  :-D Nu is het geluid daar echt van op geknapt! hello

xander32

Haha  :-D, goed bezig kerel 👍🏻

Ook fijn dat het een hoorbaar positief effect heeft, daar is het om te doen.

Citaat van: maurice75 op augustus 28, 2020, 07:35:58
Nee dat heb ik niet, wel heb ik een Advance Paris Playstream A7 langs de marantz gehad en met dat vergelijk ben ik zeer blij dat ik de marantz heb gekozen al heeft de Advance veel meer vermogen, dat zegt mij dat vermogen ook niet alles zegt!!! En heb dit getest op mijn Vifa Colomn MKII speakers in mijn setting maar ook heb ik mijn versterker meegenomen naar een andere setting met KEF R700 speakers en ook daar vond ik de marantz mooier op. al vind ik cosmetisch de Advance mooier met de VU meters.

@xander32
Heb wel jou advies opgevolgd met de speakers wat meer van de muur te zetten, langzaam een stukje bij beetje zodat het niet meteen opvalt  :-D Nu is het geluid daar echt van op geknapt! hello

ohmusica

#133
Ik heb zelf de PM7000N met Audiovector Q1 monitorspeakers ruim 5 maanden spelen.  Daarvoor had ik een Marantz PM6005 met B&W 685s2 speakers wat een heel slechte match was. Mijn huidige systeem klinkt vele malen beter, het geluid komt goed los en heeft een mooie heldere klank en prettige dynamiek allemaal niet overdreven. Het enige minpunt dat het nog wat strakker had mogen zijn, met meer controle en nog iets meer rust. Ik weet ook dat  dit om veel meer budget vraagt, misschien komt dat er nog eens van. Ik prijs deze Marantz vooral op compleetheid, alles in één.

maurice75

Citaat van: ohmusica op augustus 28, 2020, 11:53:49
Ik heb zelf de PM7000N met Audiovector Q1 monitorspeakers ruim 5 maanden spelen.  Daarvoor had ik een Marantz PM6005 met B&W 685s2 speakers wat een heel slechte match was. Mijn huidige systeem klinkt vele malen beter, het geluid komt goed los en heeft een mooie heldere klank en prettige dynamiek allemaal niet overdreven. HB Het enige minpunt dat het nog wat strakker had mogen zijn, met meer controle en nog iets meer rust. Ik weet ook dat  dit om veel meer budget vraagt, misschien komt dat er nog eens van. Ik prijs deze Marantz vooral op compleetheid, alles in één.

De rust kan ik wel beamen dat had inderdaad wel wat beter gekund, dit was al een stuk beter met de bleusound node 2i, de interne dac was wat scherper, heb wel meer rust gekregen door de ifi adapter en audioquest netfliter.
Maar voor een alles in 1 apparaat TOP. de A7 is ook alles in 1 maar vond de marantz beter terwijl de DAC hetzelfde is? de 4490! Het vergelijk met de A7 op streaming wint HEOS het met gemak, alleen jammer dat HEOS nog niet alles ondersteund zoals FLAC met Deezer en Qobuz.