Met welke hoofdtelefoon 🎧 (-keten) speel je 🎶 ?

Gestart door xander32, september 30, 2018, 16:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 02, 2019, 22:35:06
Wat is het en wat doet 't ?

Hetzelfde als de dragonfly... cambridge audio heeft ook wel een mooie in de vorm van de dacmagic xs
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Ik vraag het mij af; waar lees je dat de Corsair usb dongel een hoofdtelefoon versterker en dac is?
Volgens mij is het een dongel waarmee je headsets van Corsair draadloos met een device /pc kan verbinden  :yes:.

De Dacmagic xs is wel een mooie, zeker voor het geld.

Citaat van: sjoek op maart 03, 2019, 07:38:08
Hetzelfde als de dragonfly... cambridge audio heeft ook wel een mooie in de vorm van de dacmagic xs

TurboMarco

#62
De versterker en dac zit in de koptelefoon zelf ,de dongle is een wifi adapter @ 2.4 GHz .

Erg handig voor als het lekker weer is en dat je dan achter in de tuin zit met de koptelefoon op  :-)

edit: zo ziet de software er uit :
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Precies, maar geen usb dac/versterker zoals de Dragonfly.
Enne, idd. handig die Corsair, maar vandaag ga je er vast niet mee achter in de tuin zitten  :-).

Citaat van: TurboMarco op maart 03, 2019, 09:19:22
De versterker en dac zit in de koptelefoon zelf ,de dongle is een wifi adapter @ 2.4 GHz .

Erg handig voor als het lekker weer is en dat je dan achter in de tuin zit met de koptelefoon op  :-)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 03, 2019, 09:25:51
Precies, maar geen usb dac/versterker zoals de Dragonfly.
Enne, idd. handig die Corsair, maar vandaag ga je er vast niet mee achter in de tuin zitten  :-).
Nee vandaag zeker niet .

Maar wel jammer dat die Dragonfly niet draadloos is ,een gemiste kans eigenlijk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Een draadloze dac?

Citaat van: TurboMarco op maart 03, 2019, 09:29:17
Nee vandaag zeker niet .

Maar wel jammer dat die Dragonfly niet draadloos is ,een gemiste kans eigenlijk .

TurboMarco

#66
Ja .
Nou in ieder geval een receiver die je koppelt met een analoge koptelefoon ,het digitale signaal komt dan van een dongle af .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Bestaan die überhaupt, of heb jij zojuist een nieuw idee de wereld in geschoten 🤔.

Citaat van: TurboMarco op maart 03, 2019, 09:36:55
Ja

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 03, 2019, 09:39:39
Bestaan die überhaupt, of heb jij zojuist een nieuw idee de wereld in geschoten 🤔.
Die bestaan al  :-D ,anders had ik het heus wel bedacht  :schater: ......maar te laat  nopompom

Kijk die Corsair heeft de receiver,dac,amp in de koptelefoon ingebouwd ,maar die heb je ook extern .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Maar ik ken ze niet, draadloze dacs  :no:.
En in hoofdtelefoons zit tegenwoordigs soms allerlei slimme hard- en software ja. Zo ook in mijn Sony bt hp.

Citaat van: TurboMarco op maart 03, 2019, 09:47:48
Die bestaan al  :-D ,anders had ik het heus wel bedacht  :schater: ......maar te laat  nopompom

Kijk die Corsair heeft de receiver,dac,amp in de koptelefoon ingebouwd ,maar die heb je ook extern .

xander32

Volgens mij is dit geen draadloze dac. Wederom een soort van kastje waarmee je middels bt een verbinding kan maken met een stereoset of pc/laptop.

Citaat van: TurboMarco op maart 03, 2019, 09:52:33
https://mashable.com/2018/03/23/micro-bluetooth-receiver-sale/?europe=true#BAQFMZ.8BiqC

De eerste search leverde dit op .

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 03, 2019, 09:56:11
Volgens mij is dit geen draadloze dac. Wederom een soort van kastje waarmee je middels bt een verbinding kan maken met een stereoset of pc/laptop.
Een bt signaal is ook digitaal ,net zoals wifi en die moeten omgezet worden naar een analoog signaal ,dus een dac  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar wifi vanwege het grote bereik ,dat waar de bt toch wel achterblijft .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Ik zie hier zo'n Dragonfly voorbij komen. Heb er 1 een week kunnen beluisteren, voegt voor mij niets toe aan de laptop waar de koptelefoon aanhangt. De basis is en blijft bij mij Spotify/laptop en aan de kwaliteit daarvan verandert de Dragonfly niets.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.