De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Mooie aanvulling van jouw set hoor👍🏻
Ik ben benieuwd naar de foto's wanneer ze hangen  :yes:

NB

Leuk die Keff eitjes. Nooit geweten dat je die op kan hangen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Voorn

Citaat van: Nb op maart 27, 2020, 22:11:16
Leuk die Keff eitjes. Nooit geweten dat je die op kan hangen.
Het is officieel ook niet de bedoeling, maar als ik de kabelgoot gebruik als borg is het mogelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Spikes25

@Voorn,

Ben benieuwd naar de ervaringen met de eitjes als surround speakers (rear)
Ik heb KEF Q5 als achter speakers staan, maar met een BLU RAY klinken vol, maar meestal weinig effect. Ik heb voor de lol mijn oude AR 18 speakers als achter speakers aangesloten...ik moest door de effecten zo nu en dan een snoek duiken. Misschien, ik heb geen idee moet je juist voor achter niet van die grote zuilen hebben, maar juist van die Klenie kastjes, in jou geval eitjes. Ik hoor het graag van je.

Dan heb ik een vraag, wat zijn jou ervaringen met de UD 7007 ?
Die van mij staat voor de 80ste keer in Elst, een rampen ding. Ik heb nu een Sony BluRay spelertje aangesloten staan, uit 2007 van 130 EURO.
Ik zie en hoor geen verschil tussen de Sony en de veel te duur aangekochte UD 7007 . En wie mij kan overtuigen dat er wel degelijk verschil waarneembaar is, dan hoor ik het graag.
Tevens is de UD ook gebouwd om als een mooie audio speler te dienen, dit heeft mij over de streep gehaald......niet dus zowel digitaal aangesloten als analoog, kan deze speler niet wed ijveren met een echt cd speler. Maar had ik denk ik moeten weten.Maar de Marantz folder deed mij ander geloven.



"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

geoffreyvanvugt

Is het gelukt met de Atmos Kefjes? @ voorn.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Voorn

De eitjes hangen en het werkt! Maar wat een klus, ik ben zaterdag de hele dag in de weer geweest en vandaag een 4k speler gekocht... En dat heeft mij vandaag weer 3uur gekost om dat netjes in de kast te krijgen.
Ik heb nog geen tijd en zin gehad om een verslag en foto's te maken, maar dat komt snel! Ik ben op dit moment wel heel erg blij, wat een verschil!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

geoffreyvanvugt

Mooi dat het gelukt is en idd, het is een klus om alles netjes voor elkaar te krijgen... Maar dan is het genot alleen maar groter.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Alle genot is tijdelijk, denk maar eens aan het orgasme, want alleen een oorgasme (mooie muziek) duurt langer. ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Voorn

Vorig jaar had ik mijn maat aangestoken met audio en heeft hij toen een dikke set aangeschaft.
Rond 6 weken geleden heeft hij atmos aan zijn set toegevoegd en het resultaat heeft mij over de streep getrokken om dit ook te gaan doen.
Ik heb een kleine woning en er staat al best veel, vandaar dat ik gekozen heb voor bescheiden witte Kef eitjes om het ruimtelijk te houden.
Ik had zaterdagmorgen nog niet echt veel zin om de boel overhoop te halen, maar alle moed verzamelt en toch maar van start gegaan.
Op mijn slaapkamer had ik Teac boekenplank speakers aangesloten op zone 2 van mijn SR.
Aangezien ik dat niet meer kan inschakelen wanneer ik de SR in een atmos opstelling in gebruik ga nemen heb ik de bekabeling weggehaald en in de woonkamer gebruikt.
Ik heb een systeemplafond en die is aan de muren afgetimmerd met verlijmde latjes en de bedoeling was om de kabels achter de latjes weg te werken... Helaas met geen mogelijkheid op een nette manier te verwijderen dus moest ik jammer genoeg toch aan draadgootjes.
Dus eerst naar de bouwmarkt voor draadgootjes.
Terug thuis eerst de woonkamer vrij gemaakt en ben daarna begonnen met het boren van de benodigde gaten in de muur voor de kabeldoorvoer via de meterkast. Daarna ben ik speaker voor speaker verder gegaan met draadgootjes en ophangen.
Om dit netjes voor elkaar te krijgen merk je dat de tijd voorbij vliegt, maar het is cosmetisch toch wel naar wens gelukt ondanks het gebruik van de draadgootjes.
De volgende uitdaging was het aansluiten en ondanks dat mijn kast open is aan de achterzijde was dit toch wel ellende, want ik heb er tot drie keer toe over gedaan om de boel goed aan te sluiten zodat het ook werkt....
Het was inmiddels 0.15u toen ik klaar was met de nieuwe audyssey setup.
Maar ja, uiteindelijk kon ik wel een film kijken met atmos en dat heb ik gedaan met een geleende PlayStation4 en dat was top!
Helaas kan mijn ud7007 geen atmos afspelen, dus ben een beetje aan het oriënteren geweest wat ik wil, maar ook wat in de kast achter het klepje past.
Ik heb erg veel aan die kast getimmerd om de componenten die je kan zien er keurig in te krijgen, daar wil ik geen component van een ander merk tussen hebben.
Uiteindelijk gekozen voor een Sony x800m2 die schijnt erg goed te zijn en het is ongelofelijk hoe precies en echt net aan dat in de kast past.
Het is heel erg, maar ik heb de kast leeg gehaald en uit elkaar moeten schroeven om hem er in te krijgen, pfffff.... 3uur mee bezig geweest!
Maar het is nu helemaal geweldig en de enige klus die ik nog heb is om mijn bleusound nog te verplaatsen naar de meterkast.



Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

jowa

Mooi geworden zo.
Veel luister en kijk plezier gewenst.

Gave luidsprekers, deze zie je niet vaak langs komen op forums.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Voorn

Hoi spikes25

Voordat ik mijn huidige set speakers had bestond mijn set uit 4x q5 en q10center.
Ik moet zeggen dat ik ook uit de rest speakers rake klappen kreeg, daardoor denk ik eerder dat het aan de instellingen van bijvoorbeeld de cross-over en misschien met een goede audyssy meting te maken heeft.

De ud7007 speelt bij mij met de gebruikelijke gebreken, soms moet je een cd 2 keer invoeren voordat ie hem herkend.
Als ik analoog aangesloten via mijn stereo muziek ga luisteren klinkt het voor mij geweldig. Mijn ervaring in vergelijking met de sa7001 die ik hiervoor had is dat ie veel meer dynamiek en plaatsing geeft en dat de stemmen/zanger/zangeres soms echt midden in mijn woonkamer staan. In vergelijking met mijn bluesound moet ik zeggen dat het geluid vrijwel gelijk is.
Dit zijn natuurlijk mijn ervaringen en ik ben meer een audioot als een audiofiel.

Sinds dit weekend heb ik ook een Sony blurayspeler en op het eerste gezicht zie ik ook weinig verschil in de beeldkwaliteit, nou is het wel zo dat ik een antieke plasma heb, ik geef nu eenmaal meer om geluid, alhoewel ik dit scherm prettiger vind kijken als sommige led schermen ik denk dat plasma sneller is ofzo.


Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Citaat van: Cornelis1921 op maart 30, 2020, 02:05:28
Alle genot is tijdelijk, denk maar eens aan het orgasme, want alleen een oorgasme (mooie muziek) duurt langer. ;-) :-D
Jazeker, dat er maar een hoop uren voorbij mogen komen!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

pameijer

Mooi dat je er van geniet! Maar een kritische noot: zoals je je eitjes nu hebt hangen zijn het meer "heights" dan Atmosspeakers.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Voorn

Citaat van: pameijer op maart 31, 2020, 12:25:36
Mooi dat je er van geniet! Maar een kritische noot: zoals je je eitjes nu hebt hangen zijn het meer "heights" dan Atmosspeakers.
Potver, ik dacht dat dit atmos opstelling was. Heb ik mijn huiswerk niet goed gedaan?

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510