Instellen tuner-voorkeurzenders SR-53 lukt me niet....

Gestart door Berry, december 02, 2007, 20:18:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Berry

Toen de stroom van mn tuner-versterker af moest, zijn alle voorkeurszenders van mn radio verdwenen.

Ik schaam me rot, maar ik krijg het niet voor elkaar om de voorkeurzenders terug te zetten. Er zit een f/p-knopje op, en er zit een memo knopje op, maar het lukt me niet met die knopjes. Als ik een zender heb gevonden (laten we zeggen 90.1) en ik wil m vastleggen op voorkeurtoets 3 lukt dat niet. Wat ik doe? Ik zoek frequentie 90.1, druk op fp, zodat het zendernummer zichtbaar wordt (ik krijg dan "0" te zien), vervolgens druk ik op het knopje 'memo', waardoor de letters 'memo' in mn display knippert, vervolgens druk op zender 3, waardoor "P03" begint te knipperen, maar dan gaat het mis:
* als ik op 'memo' druk, komt voorkeurzender P0 weer in beeld, en is het vastleggen niet gelukt
* maar als ik "P03" laat knipperen en niks doe, komt de oude frequentie weer terug.

Normaal gesproken heb ik nooit handleidingen nodig, maar ik krijg het niet voor elkaar met dit ding.

Wie kan me helpen (het is ongetwijfeld zo iets simpels wat ik over het hoofd zie...... :? )

Gr, Berry violent1

Maurice

Citaat van: Berry op december 02, 2007, 20:18:30
Normaal gesproken heb ik nooit handleidingen nodig, maar ik krijg het niet voor elkaar met dit ding.

Wie kan me helpen (het is ongetwijfeld zo iets simpels wat ik over het hoofd zie...... :? )
Misschien nu toch een handleiding nodig?  clown1

Sorry, ik kan je niet helpen, heb geen receiver  shutup
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Misschien moet je de voorkeuzetoets (b.v. 3) langer vasthouden tot het knipperen stopt (zeg 3 sec), net als bij autoradio's.

Berry

Dank je, Jan, maar dat heb ik ook al geprobeerd: maar de zender schiet dan op de frequentie terug dat al op de betreffende zender stond (dus niet op de nieuwe frequentie, maar op de oude frequentie).

Is het vloeken in de kerk als ik op deze site zeg dat dit niet heel erg gebruikersvriendelijk van Marantz is?....

Maurice

Citaat van: Berry op december 05, 2007, 08:01:21
Is het vloeken in de kerk als ik op deze site zeg dat dit niet heel erg gebruikersvriendelijk van Marantz is?....
Nee hoor, maar heb je trouwens al in de gebruiksaanwijzing gekeken?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Als je nu bij jouw beschreven manier i.p.v. op 3 druk met de druktoets, maar m.b.v. PRESET Up en Down op 3 zet en daarna op 'MEMO' druk. Helpt het dan?
Mijn Myryad tuner werkt op die manier, heeft net als Marantz de RC-5 code.

Berry

Hoi Jan, ook dat lukt niet. Zender schiet dan gelijk naar frequentie van de zender van de preset mode.

@ Maurice, gebruiksaanwijzing heb ik niet meer. Vandaar dat ik hoopte dat ik het op dit forum probeer.

mars

hoi Berry

Heb je al bij de importeur geinformeerd naar een gebruiksaanwijzing?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

hg5812

Er van uitgaande, dat de SR53 net zo werkt als de SR47 ga als volgt te werk:
Als je alle zenders wilt voorprogrammeren: druk op de "memo" toets en de receiver loopt de gehele band af en zet alle zenders met voldoende signaalsterkte in het geheugen. Er wordt begonnen met geheugenplaats no. 1 en zo verder tot het geheugen vol is (melding: memory full). 

Als er al zender op de betreffende geheugenplaats staat ga dan als volgt te werk: ga op de geheugenplaats staan welke je wil veranderen en druk op "cancel". De zender is nu uit het geheugen gewist. Stem nu af op de zender, die je op deze geheugenplaats wil vastleggen en druk op "memo". De zender wordt vastgelegd.

Wil je het gehele geheugen wissen: druk gedurende 5 sec. op "cancel", in de dispay verschijnt "erase?" Houdt vervolgens de "cancel" toets net zo lang ingedrukt totdat 87,5 Mhz in de display verschijnt. Het gehele geheugen is nu gewist. Vervolgens kun je kiezen voor de auto store funktie (zie 1e alinea) of de zenders een voor een vastleggen (2e alinea)


Succes,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

Berry

Iedereen bedankt, maar het lukt niet. Cancel knop cancelt wel, maar de nieuwe zender wordt niet opgeslagen. Helaas is de 47 niet hetzelfde als de 53. Want er worden geen zenders automatisch opgeslagen, en hij loopt niet de fm-band af.

Wat een verschrikkelijk gebruikersonvriendelijk onding is dat. En waar ik gek van word, is dat het me eerder wel gelukt is. Maar de geheime code (zo noem ik het maar) heb ik nu niet kunnen kraken. Te gek voor woorden dit. Blijkbaar heeft Marantz voor ieder type een andere logica? :x

Ik ga de importeur inderdaad maar eens bellen, en ben benieuwd of-ie me gaat naaien met een gebruiksaanwijzing van een paar tientjes (als dat zo is, doe ik het niet).
Ik hou jullie op de hoogte.

Nogmaals dank voor iedereens input!!!!

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Berry

 :wav:
De vlag kan gedeeltelijk uit, want ik ben er bijna uit! Zo ingewikkeld is het op zich niet, maar je moet het even weten, en op de juiste volgorde doen. Ik geef toe dat ik niet alles systematisch heb opgeschreven (anders was ik er eerder uit gekomen), maar dan nog vind ik het niet logisch. Ook al zijn het maar vier stappen.  Een beetje combinatie van wat hierboven al is voorgesteld. Hier komt de oplossing dan:

1. Ga op de frequentie staan die je vast willen leggen onder een voorkeurtoets, bv. 93.7
2. druk daarna op het knopje 'memo'
3. druk daarna op het knopje 0/cl
4. druk vervolgens op het zender nummer waar je m wil hebben. -> Klaar (voor de zenders 1 t/m 9 tenminste).

Alleen: dit lukt alleen voor de zenders 1 t/m 9. De zendersnummers v.a. 10 krijg ik er nog niet op........

Eip

Het begin is er al pompom nu de rest nog. Succes er mee.


   Groeten Eip.


   
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

erwin

Laat ons ff weten als deel twee ook gelukt is.

grtz Erwin.
Citaat van: Berry op december 09, 2007, 13:20:39
:wav:
De vlag kan gedeeltelijk uit, want ik ben er bijna uit! Zo ingewikkeld is het op zich niet, maar je moet het even weten, en op de juiste volgorde doen. Ik geef toe dat ik niet alles systematisch heb opgeschreven (anders was ik er eerder uit gekomen), maar dan nog vind ik het niet logisch. Ook al zijn het maar vier stappen.  Een beetje combinatie van wat hierboven al is voorgesteld. Hier komt de oplossing dan:

1. Ga op de frequentie staan die je vast willen leggen onder een voorkeurtoets, bv. 93.7
2. druk daarna op het knopje 'memo'
3. druk daarna op het knopje 0/cl
4. druk vervolgens op het zender nummer waar je m wil hebben. -> Klaar (voor de zenders 1 t/m 9 tenminste).

Alleen: dit lukt alleen voor de zenders 1 t/m 9. De zendersnummers v.a. 10 krijg ik er nog niet op........
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Berry

Citaat van: erwin op december 10, 2007, 12:22:22
Laat ons ff weten als deel twee ook gelukt is.

grtz Erwin.
Ik moet ook echt alles zelf doen he. Zit ik hier een beetje aan een stelletje Marantz-freaks uit te leggen hoe je een tuner instelt.... :wink:
Maar nee, het lukt me niet, en ik ben het zo verschrikkelijk zat om mn tijd aan zo'n kut-tuner te besteden. Ik besteed momenteel mn tijd met het bedenken welke straf passend is voor die ontwerper van die tuner. Ik bedoel, hoe moeilijk is het te bedenken dat je zender 10 onder de knopjes 1 en 0 kan zetten. Waarom moet daar weer iets aparts voor bedacht worden.
Zo'n gast zouden ze z;n leven lang moeten verbieden om om nog met ontwerpen bezig te zijn. violent1 :kots