verschil marantz pm 7000 en pm8000

Gestart door AlbertHarm, september 22, 2015, 13:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlbertHarm

Hoi,ik overweeg een Marantz stereoset aan te schaffen bestaande uit losse componenten. Ik overweeg een matantz pm7000 als basissversterker of een pm 8000

Ik heb nu een akai um 22 . Ik wil graag wat meer kwaliteit in huis halen. Heb onlangs twee zuilspeakers van elac gekocht. De elac 105. Die hebben een mooi warm geluid. Zowel hoge als lage tonen komen goed uit.

Groet Albertharm.

Maurice

Qua geluidskwaliteit ga je er denk ik wel op vooruit, maar wat je wel moet beseffen is dat beide versterkers inmiddels 15 jaar oud zijn en ook versterkers onderhoud nodig hebben.
Beide versterkers zullen goed met je speakers overweg kunnen, ondanks hun 4 ohm nominale impedantie (met slechts 3,8 als dip).
Het grote verschil is één knopje, namelijk die van klasse A op de PM8000. Hiermee kun je de versterker in klasse A schakelen, wat vaak een warmer geluid tot gevolg heeft. Maar wel minder vermogen oplevert.
Een kleiner verschil is dat de PM8000 ietsje meer vermogen heeft, maar dat heb je voor jouw speakers niet nodig.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

AlbertHarm

Dank voor je reactie. Jan ik mee verder. Ik wil de set completeren met de st 6000 en de CD6000. Ik denkt dat dit een Goede match is. Groet Albert.

lo

Mooie combi, heb ik in het verleden ook gehad met de PM7000. De opmerking van Maurice mbt onderhoud is wel een belangrijke denk ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

houd  er  wel rekening mee dat  die dingen vaak  service nodig hebben. Staan een hoop  PM7000 7200 8000's  op  het  forum.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!