Netwerk/Blue ray speler

Gestart door bart53, december 27, 2014, 11:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bart53

Mijn dvd speler begin kuren te krijgen.
Nu de afweging, of via netwerk of nieuwe BR speler kopen.
Maar eigenlijk draai ik weinig blue ray films
Nu een Marantz Sr 6006 en omega store center, zitten in een netwerk met tv.
Ook is er een satelliet ontvanger aangesloten met harde schijf
Al geprobeerd te streamen via laptop(windows 7) naar Tv Philips 37 pfl 4007, maar geeft aan  serverfout, die komt dan bij de iomega uit
Dit is dan een film die ik wil streamen van internet.
Van pc (windows 8)  kan ik wel muziek sturen van iomega naar tv.
Is dit op deze manier niet mogelijk, of moet ik dit laten lopen via iomega en dan naar mediaspeler.

sjoek

Ik denk dat de makkelijkste en meest gebruiksvriendelijke oplossing inderdaad een mediaspeler is. Dan kan je gewoon mediaspeler aanzetten en uitkiezen welke film/muziek je wil kijken/luisteren vanaf je nas.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

bart53

Als het een mediaspeler wordt, wat is dan een goede keus, die bij mijn set past.
Aanschaf prijs rond de 200 Euro nieuw/gebruikt.
Iets gelezen over dune base, maar er zijn nog meer merken zie ik.


sjoek

Dat is een lastige vraag. Het is maar net wat je met je mediaspeler wilt en wat voor jou handig is. Ik heb zelf een popcorn hour c200 speelt alles wat ik hem wil laten afspelen af. Verder vind ik het ideaal dat er een schermpje op zit zodat ik net als bij een gewone dvd speler kan zien hoelang een film nog duurt. En voor mijn digitale muziek collectie heb ik een ideale app op mijn telefoon waarmee ik via nmj kan zoeken, alle albums via de albumhoes kan selecteren, internetradio selecteren. Dit werkt ook met films overigens. Maar jaer zullen anderen zijn die andere mediaspelers hebben die weer andere mogelijkheden en voordelen hebben. Oja de c200 kan ook een bluray speler uit een pc in dan heb je mediaspeler en dvd/bluray in 1.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

QuattroNL

Als je niks om 3D geeft dan is een Dune HD Smart B1 aan te raden.
Nieuw niet meer te krijgen maar 2e hands voor zo'n 100-150 wel te vinden.
Speelt alles, ook BR iso's met volledig menu (iets wat tegenwoordig niet meer kan/mag vanwege de blu-ray licenties).
De B1 heeft een (simpele) BR-speler aan boord.
De D1 heeft daarvoor in de plaats een display.
In beiden kan een harddisk gezet worden maar streamen vanaf een NAS is natuurlijk leuker/beter/makkelijker etc  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bart53

3D is niet belangrijk, maar gebruikt iets kopen wat niet meer nieuw wordt geleverd, ben ik een beetje huiverig voor.
Zeker een BR speler.
Om nu alleen maar te streamen, zonder BR speler is ook een moeilijke keuze.

QuattroNL

Citaat van: bart53 op december 29, 2014, 21:53:55
3D is niet belangrijk, maar gebruikt iets kopen wat niet meer nieuw wordt geleverd, ben ik een beetje huiverig voor.
Zeker een BR speler.
Om nu alleen maar te streamen, zonder BR speler is ook een moeilijke keuze.
Koop dan de Dune D1 en een losse BR-speler bij de MediaMarkt, ben je voor weinig klaar.
(die BR-speler in de Dune is echt zo'n simpel ding die ook in PC's zit).
In een D1 zitten geen bewegende delen dus ook prima 2e hands te koop.
Tenzij je niks om de Cinavia beveiliging/full BR-menu's geeft, dan is bijna elke hedendaagse speler prima. Maar juist vanwege dit laatste heb ik een Dune gekocht
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bart53

De Cinavia beveiliging/full BR-menu's is dit alleen voor de Dune D1, of kan ik ook een Dune HD Base kopen.
Deze is wat nieuwer, en maar iets duurder.