Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 05, 2013, 01:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 23:04:59
Dat zal het zijn.

Heb nu echt geen slechte set staan. Top versterker, top cd speler, top interlink....

Mijn SACD geluid zal best meevallen. En ik ben daar idd tevreden mee.

Dat is het allerbelangrijkste  :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#61
Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 23:06:52
Maar ik mail je morgen wel de nzb, kun je ze tenminste eens downloaden.

Ben op dit forum (en andere fora) overigens niet de enige die zegt weinig tot geen verschil te horen tussen normale flacs/cd's en high def files (en dit zijn personen met luidsprekers in allerlei soorten, maten en prijzen).

Er zijn ook diverse artikelen die zelfs zeggen dat verschil horen niet mogelijk is (maar goed laten we die discussie niet beginnen  :-))

Bij SACD hoor ik bijvoorbeeld verschil met een standaard FLAC met dezelfde titel (of denk het te horen). Ja mooier ja....meer sprankelend helder geluid.......maar val niet van me stoel. Dus wellicht ervaren we hetzelfde verschil anders. Ben jij meer onder de indruk van hetzelfde verschil.

Zal de 7007 dan :wink:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 23:11:26
Ben op dit forum (en andere fora) overigens niet de enige die zegt weinig tot geen verschil te horen tussen normale flacs/cd's en high def files (en dit zijn personen met luidsprekers in allerlei soorten, maten en prijzen).

Er zijn ook diverse artikelen die zelfs zeggen dat verschil horen niet mogelijk is (maar goed laten we die discussie niet beginnen  :-))

Zal de 7007 zijn dan  :wink:
Ik gaf aan dat het puntje op de i was, wil niet beweren dat de andere downloads niet goed klonken, wat ik wilde aangeven is dat je bij de 192 kHz weergave net dat klein beetje extra had, echt geen mono stereo verschil  :-D
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin

Wedstrijdje quoten begonnen?  :)


Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

AndreC

Citaat van: marvin op mei 28, 2013, 23:17:12
Wedstrijdje quoten begonnen?  :)


Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

Nee chatten  :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#65
Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 23:15:13
Ik gaf aan dat het puntje op de i was, wil niet beweren dat de andere downloads niet goed klonken, wat ik wilde aangeven is dat je bij de 192 kHz weergave net dat klein beetje extra had, echt geen mono stereo verschil  :-D

Zoals ik al zei....SACD klinkt wat mooier, 192 leek iets beter te klinken (zelfs met mijn bescheiden setje en speakertjes). Dan wil ik wel meegaan met 'puntje' op de i ja.  Dat is het wel.

Maar de kwalificatie 'je weet niet wat je meemaakt' gaat vrij ver en dat is zeker niet mijn ervaring (en die van vele anderen) Daar reageerde ik op....maar zoals je al zei iedereen heeft unieke oren  :-).

(zo weer wat postjes erbij)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 23:21:05
Zoals ik al zei....SACD klinkt wat mooier, 192 leek iets beter te klinken (zelfs met mijn bescheiden setje en speakertjes). Dan wil ik wel meegaan met 'puntje' op de i ja.  Dat is het wel.

Maar de kwalificatie 'je weet niet wat je meemaakt' gaat vrij ver en dat is zeker niet mijn ervaring (en die van vele anderen) Daar reageerde ik op....maar zoals je al zei iedereen heeft unieke oren  :-).

(zo weer wat postjes erbij)

Niet zo bescheiden hè, je hebt een voortreffelijk mooie set.
Ik denk dat de extra beleving bij mij ook iets te maken had dat het een live opname was, geeft toch ook wat extra beleving.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#67
Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 23:35:05
Niet zo bescheiden hè, je hebt een voortreffelijk mooie set.
Ik denk dat de extra beleving bij mij ook iets te maken had dat het een live opname was, geeft toch ook wat extra beleving.

Ik ben zelf ook vaak meer onder de indruk van live opnamen!

En wie weet is mijn huidige versterker/interlink en DAC meer in staat om de verschillen van 192 te laten horen. Zoals ik zei, mijn ervaring met highdef files was met de oude amp, oude interlink en via de M1 DAC (die ik niet zo goed vond), nog niet via de DAC van de SA15s2 (had toen nog een CD6003).

Mail de link maar even heb ik 'm alvast (ben groot Dire Straits fan trouwens  8-)). Kijk wel even hoe ik 'm ga afspelen. Bedankt alvast!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 23:46:47
Mail de link maar even heb ik 'm alvast (ben groot Dire Straits fan trouwens  8-)). Kijk wel even hoe ik 'm ga afspelem. Bedankt alvast!

Komt goed  :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Met een beetje vertraging toch maar een klein stukje tekst schrijven.

Gistermorgen met Andre afgesproken om de nas in te stellen en ze set eens te beluisteren.

Eenmaal aangekomen werd ik door de goedlachse Andre ontvangen.
Na wat geouwehoer en een mok koffie eens aan de configuratie van de nas begonnen.
Om vanuit 0 te beginnen had Andre hem al volledig terug gezet naar factory settings.
Ik hoefde dus alleen de mediaserver op de nas  te installeren, wat rechten geven en drives mappen op de laptop en het feest kon beginnen.

Nadat ik zelf wat bekende tracks geluisterd had (o.a. supertramp, holly cole, ellie goulding) wat muziek van Andre beluisterd.
Waaronder de live versie van Private Investigations.

Deze klinkt echt geniaal moet ik zeggen.

De algemene indruk over de set is goed.
Erg onder de indruk van de performance van de SR7007, daar heb je echt een hele goede aan, nog meer onder de indruk was ik van de Dali Zensor 7's.
Hoog en mid is lekker.
Het laag, tja daar komt een ander probleem om de hoek kijken.

De manier hoe de ruimte ingericht is zorgt voor veel reflecties/echo's wat zich op hoger volume in het laag voordoet.
Hierdoor krijgt je op bepaalde frequenties een vertroebeling van het laag.
Het is niet het hele laag waar het mis gaat maar vooral merkbaar als je snellere passages hebt in het laag.

Persoonlijk denk ik dat dit echt door de ruimte komt maar dat er wellicht nog wat aan te finetunen is zodat het probleem minder voorkomt.

Oja, Scream and Shout van Will I Am en Britney Spears op referentievolume/oorlogssterkte was toch wel ffkes erg lekker..

Het was weer erg gezellig en ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat worden als de keuken verplaatst is en de rechter speaker op de juiste plek komt te staan....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Bedankt voor je eerlijk verslag.

En inderdaad heb nadat jij weg was nog meerdere malen private investigation beluistert, het blijft mooi klinken hoe vaak ik hem ook beluister.

Je hebt het perfect beschreven, sommige bassen klonken op het perfecte na (vind ik dan), maar er waren ook bassen waarbij je zoiets had van huuummmm.
Gelukkig bevestigde jij ook dat dit hoogstwaarschijnlijk lag aan de toch vrij statische indeling van het huis.
Hier kan ik weinig aan veranderen, dit is nu eenmaal onze smaak.
Modern is nu eenmaal allemaal wat strakker dan een andere soort inrichting.

Maar zodra de keuken verplaatst is komt er dan een muur vrij waar we een soort boekenrek gaan maken, vrouwtje leest nu eenmaal graag, hierdoor hoop ik ook te bereiken dat het wat minder statisch wordt en de verstorende golven zullen opheffen, althans misschien een beetje.

We zullen mekaar zeker nog wel eens vaker zien, en uiteraard ben je van harte welkom als de verplaatsing van de keuken heeft plaats gevonden.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

SB_Marantz

Oorlogsterkte?

Dus ik mag de volle 90 Vac van kleintje model 500 op je Dali loslaten?

Nee zonder gein.......hang een paar fatsoenlijke dikke gordijnen op bij een overschot aan ongewenste refecties.

Neemt niet weg dat refecties ook erg belangrijk zijn voor de weergave.
Je luistert namelijk voor een slordige 70% naar reflecties ipv de speaker.

Neemt niet weg dat wanneer de speaker relatief makkelijk te modden is net zoals  mijn RF7 je het geheel naar een hoger niveau kunt tillen.

We gaan het mee maken morgen.....

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Mooi verslag, en erg gezellig.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

AndreC

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 16:15:20
Oorlogsterkte?

Dus ik mag de volle 90 Vac van kleintje model 500 op je Dali loslaten?

Nee zonder gein.......hang een paar fatsoenlijke dikke gordijnen op bij een overschot aan ongewenste refecties.

Neemt niet weg dat refecties ook erg belangrijk zijn voor de weergave.
Je luistert namelijk voor een slordige 70% naar reflecties ipv de speaker.

Neemt niet weg dat wanneer de speaker relatief makkelijk te modden is net zoals  mijn RF7 je het geheel naar een hoger niveau kunt tillen.

We gaan het mee maken morgen.....

Natuurlijk, we kijken wat er mogelijk is.
En je hebt het verslag gelezen van Roger, het zijn echt goede speakers, zeker gezien de prijs, echt een lachertje als je ze beluisterd, kon tijdens de luistersessie destijds ook niet mijn oren geloven, zeker gezien de prijs en met welke ik ze vergeleken heb.

Doe je wel voorzichtig morgen met mijn precious.  :schater: geen 500w erop hahahahah

Hoop wel dat ik morgen niet naar huis ga met het upgrade virus, ben al door diverse gewaarschuwd.  :angel:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: wbrands op mei 29, 2013, 16:23:59
Mooi verslag, en erg gezellig.

Zekers, hele aardige en fijne gast die Roger.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.