De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: f.luisteraar op april 25, 2011, 22:02:09
Ja, de Esotar is nog een stukkie mooier. Maar de Esotec is ook een heeel mooie tweeter.
Zulke mooie luidsprekers, ik zou ze gewoon houden... :wink:

heb ik ook wel aan gedacht omdat ze zo mooi klinken daarom ook zo lang zitten dubben ,maar heeft verder weinig nut blijven ze alleen maar in de kast staan , ik ga ook geen 2de set aanschaffen  :no:

de Esostar heb ik nooit gehoord wel over gelezen  notworthy

Mexicaanse Hond

Gewoon twee sets luidsprekers neerzetten en lekker afwisselen. Da's pas luxe.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Citaat van: Marantz 81 op april 25, 2011, 22:05:50
heb ik ook wel aan gedacht omdat ze zo mooi klinken daarom ook zo lang zitten dubben ,maar heeft verder weinig nut blijven ze alleen maar in de kast staan , ik ga ook geen 2de set aanschaffen  :no:

de Esostar heb ik nooit gehoord wel over gelezen  notworthy

In de confidence C2 die ik bijna thuis had om te beluisteren zitten er twee boven elkaar, met een beschermingsspijl ervoor. Ik meen dat die tweeters rond de 6 á 700 eurotjes kosten p.st. Dan mogen ze wel goed zijn.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Is dat niet per paar, Leo?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

het is al luxe genoeg zo  :wink: en verder zullen we zien wat de toekomst brengt  :-)

denk dat het wel klopt dat die esostar tweeters dat per stuk kosten, als je iets los moet kopen is het altijd een stuk duurder  :wink:


lo

Citaat van: f.luisteraar op april 25, 2011, 22:22:30
Is dat niet per paar, Leo?

:no:
Heb een keer een tweeter kapot gehad in mijn audience 72 (Te hard gedraaid met mijn toenmalige PM14 en die ging dus lullig vervormen) Dat grapje koste toen 250 euro voor de tweeter en dan moet ie nog geplaatst worden en moet je de oude inleveren. :-o Dus die prijs van de esotar klopt redelijk goed.

Sorry Arjan voor de topic vervuiling :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Dan heb ik heel erg geluk gehad met mijn aankoop van de Xanadu's.  pompom
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

Citaat van: still life op april 24, 2011, 13:28:17
eindelijk aan de zuilen.. :-D
congrats..


HB ja en ze bevallen echt goed  pompom morgen komt men vader luisteren  :yes:

TurboMarco

#698
Citaat van: lo op april 25, 2011, 22:20:48
In de confidence C2 die ik bijna thuis had om te beluisteren zitten er twee boven elkaar, met een beschermingsspijl ervoor. Ik meen dat die tweeters rond de 6 á 700 eurotjes kosten p.st. Dan mogen ze wel goed zijn.

groet,

lo
De laatste prijs die ik gezien heb is 350,- pstk voor de Esotar ,vroeger werden ze weleens voor de diyér verkocht bij Radio Piet te Arnhem ,trouwens als je de Esotec niet te laag crosst dan klinken ze zeker zo mooi .
En lo in de Confidence zitten de Esotar2-110 ,de Esotar T330 is zeker 16 jaar oud .

Een leuke link naar de tweets van Dynaudio : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80902.0
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

#699
Ik had het over de laatste versie, en idd de esotec klinkt nagenoeg net zo goed. Sommigen vinden de esotec zelfs beter klinken dan de esotar maar dat zal wel met "voicing" en het filter te maken hebben.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Ook de Esotar2-110 kan met geen mogelijkheid zoveel geld kosten ,indien Dynaudio toch zulke absurde bedragen durft te vragen kan je deze producent zeker gezien het verhaal list en bedrog mbt de Audience  niet meer serieus nemen  shutup

Arjan...je hebt naar mijn mening de juiste keuze gemaakt en sry voor het offtopic .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

211

#701
...
Zolang je maar geniet....

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op april 27, 2011, 13:29:00
Ik had het over de laatste versie, en idd de esotec klinkt nagenoeg net zo goed. Sommigen vinden de esotec zelfs beter klinken dan de esotar maar dat zal wel met "voicing" en het filter te maken hebben.
Esotec en Esotar kunnen zonder meer uitgewisseld worden zonder dat je het filter hoeft te veranderen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

#703
voor mij geen offtopic vindt het wel interessant zeker om te horen dat esotec beter zou kunnen klinken als esostar  :roll: 

Men vader is weer naar huis hij vondt ze ook mooi klinken  :yes: het zijn echt goede speakers voor het geld en klinken mooi uitgebalanceerd ,maar nu komt de maar  nopompom het geluidsbeeld , Klank ,detail en dynamiek die de 52SE neerzetten komen ze bij lange na niet in de buurt  :no: en dat telt toch wel het zwaarste voor mij , als ik bijvoorbeeld een U2 dvd opzet dan overtuigen die Dali,s mij 100 % maar dat is voor mij bijzaak gezien ik 95 % van de tijd muziek luister op CD,s ,tuurlijk klinken de Dali,s gewoon mooi en goed met muziek maar het is gewoon dat ik wat dat te gaat zoveel beter gewend ben  redface

Dus heb ik de 52SE weer opgesteld en ben ik weer overstag gegaan om ze te houden   :yes:  :-D ik kan er geen afscheid van nemen  :no:

Mexicaanse Hond

Oh oh, wat een moeilijke hobby hebben we toch.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers