De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sander

Citaat van: Marantz 81 op november 14, 2010, 20:05:43
heb zelf ook een SR5002 gehad  , klonk allemaal erg vlak en zat geen fut in  :gaap: toen heb ik de pm7001 gekocht en dat was een behoorlijk verschil  :-)

je doet die CM7 echt veels te kort ,al zou je er een pm7001 voor zetten zou er al een wereld voor je opengaan :yes:

persoonlijk denk ik dat een yamaha versterker goed zou passen bij B&W omdat die vrij warm klinken maar dat kan ik niet voor jou bepalen  byebye  wel dat het zonde is dat je speakers en sacd speler zooooooveel meer kunnen  byebye

Dat weet ik al een tijdje  :yes:

Wil eigenlijk meteen de premium lijnen in duiken.
Primare, spreekt me erg aan.http://www.primare.net/product.asp?ProductID=38&d=5&c=2
Ik heb al aardig wat gespaard en moet mezelf momenteel erg beheersen om niet iets te kopen  HLP
Aan de andere kant...naarmate ik dichter bij mijn streefbedrag kom is de twijfel er om gewoon in 1 klap door te gaan naar voor en eind combi :D

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

MO

#331
http://link.marktplaats.nl/395570336

Was een heeele verbetering tov de PM7001 die ik had....
Als voorbeeld  :mrgreen:
Is niet duur en er zit zelfs een MM trapje in! (die wil ik wel overnemen van je....)

Cheers!

Marc
bla

Marantz 81

zeker hele mooie apparatuur  :yes: had er ook al het e.e.a over gelezen dat je was wezen luisteren

succes om het geduld op te brengen  :-)


jowa

Primare is ook erg mooi en Densen natuurlijk ook  :-D
Staat aardig wat Primare te koop op eBay.

Sander

2de hands markt lonkt ook erg idd...

Toch ben ikzelf voorstander van nieuwe apparatuur met garantie.... byebye

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

 nonono

nee jongens juliie moeten ook allemaal een Yamaha kopen  :-D


net nog even half uurtje naar een SACD zitten luisteren gewoon op laag niveau ,echt genieten hoor ook de rust in het geluid door genoeg power  :wav:

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Ziet er goed uit die yamaha en past ook wel goed bij je cd speler  :yes:
Yamaha staat wel bekend om helder en dynamisch, past waarschijnlijk wel goed bij je luidsprekers?

veel luisterplezier pompom
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op november 14, 2010, 22:43:38
nonono

nee jongens juliie moeten ook allemaal een Yamaha kopen  :-D





Zeg , vind jij het erg als ik het bij mijn vertrouwde merk DUCATI hou    ?




Groeten   EDWIN  B

Marantz 81

#339
Wil je ruilen  ? :schater: 

Ja gelijk heb je  pompom




@Gerard

past zeker goed bij de speakers ja en met name door de kracht van de versterker klinkt het veel voller ook op lage volume,s  :yes:

HiFi gek

Zaterdag heb ik waarschijnlijk met LO de primeur van de Yamaha .

Tot ziens  byebye



Groeten  EDWIN  B


lo

Breng jij de Duc. mee en gaan we racen dan. :-D
Ik heb er weer zin in Edwin. :yes:
In ieder geval tot zaterdag, met een tas vol CD's :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Ja hij staat lekker te spelen die Yamaha men vader was hier gisteren avond die hoorde ook al duidelijk het verschil  pompom

tot zaterdag wordt wel gezellig  :yes:

kijk je wel uit voor je rug met die tas  :-D

zal de koffie klaar zetten , en voor edwin thee want die drinkt geen koffie  byebye

lo

Ik lust het allebei hoor...... koffie en thee. Thuis moet ik ook alles op eten en drinken wat er voor mijn neus gezet wordt. 8-) (oh nee wacht effe...... ik ben thuis de chef :yes:)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Net terug van Marantz81 en nu nog snel effe achter de PC om iets te schrijven over mijn luisterbezoek vandaag aan hem.

Rond 11 vanochtend bij hem aangekomen, nog effe gewacht op de "gek van hifi" die d'r ook net aankwam. (hifigek Edwin dus).
Hartelijk ontvangen ontvangen door Arjan met een grote grijns op zijn gezicht. Snel naar binnen in zijn nieuwe woning. En tsja, voor iemand die net onder de vleugels van zijn ouders uit is heeft hij het bijzonder goed en netjes voor elkaar. Petje af pompom.
De dynaudio's stonden al lekker een beetje warm te draaien even als de SACD 7001 en de "verdwaalde"  :-D Yamaha versterker. Op de bank met een mok koffie en Edwin een bakkie thee, eerst effe bij kletsen over van alles en nog wat. Natuulijk ook nog effe closer naar de "kleine" monitoren op schitterende stands gekeken en niet te vergeten zijn laatste aanwinst de versterker. Een heel mooi plaatje heeft hij ervan gecreëerd met zijn componenten, audiorack, TV en zijn speakers. Netjes :kwijl:
Natuurlijk nog effe de kritische akoestische tests gedaan, en gezamelijk tot de conclusie gekomen dat hier nog mogelijkheden liggen :-D. (De eerste tweaks zijn alweer benoemd zeg maar).

Tsja en dan maar eens luisteren, want daar zijn we tenslotte voor gekomen natuurlijk :yes:.
Lekker op de sweetspot gaan zitten in een luxueuze bank. Speakers netjes uitgelijnd en net niet tot op de oren in gedraaid. Vanuit de luisterpositie is de binnenkant van de speakers precies zichtbaar en daardoor ook direct controleerbaar of alles nog juist staat. Tsja voor mij klinkt het muziekje aangenaam bekend. Toch de dynaudio signatuur die de boventoon voert. De yamaha versterker vormt een verrassend goed koppel/trio met de SACD speler en de speakers. Er wordt een stereobeeld neergezet wat hoog boven de speakers op hun stands uit torent. Eigenlijk verbazingwekkend  :lol:. Lekkere, voor mij bekende, bas komt er uit die kleine monitoren. We hebben dit met zijn drieën besproken en zijn onder de indruk van de capaciteiten van die "boxjes". Hoge resolutie wordt er weergegeven wat volgens mij nagenoeg alle details in de muziek op een aangename manier laat horen. Het systeem wat Arjan nu heeft doet vermoeden dat er een veeeeeeeeel duurdere set en speakers staan te spelen, zo goed klinkt het imo. Natuurlijk zoals elk systeem in een bepaalde ruimte heeft ook de set van Arjan zo zijn aandachts puntjes. Toch zijn die overwegend van akoestische aard en zoals ik aan het begin al zei zitten hier de nog te nemen stappen. Bijzonder mooi stereobeeld met een meer dan goede plaatsing van instrumenten en performers. In principe wordt alles mooi en natuurlijk weergegeven mits je niet te hard gaat draaien. Niet dat dan de versterker of de speakers in de fout gaan, maar de kamer gaat dan negatief meedoen en dat is goed waarneembaar.

Een tijdje geleden zat ik hier met verbazing te lezen wat voor componenten wissels Arjan allemaal aan het doen was. Gelukkig is hij weer met beide voeten op aarde en heeft hij nu een schitterend geheel wat, in mijn oren, bijzonder goed klinkt. Natuurlijk verbetermogelijkheden zijn er. Gelukkig :-D

Arjan, Ik heb genoten en Edwin ook volgens mij maar dat mag hij zelf nog aanvullen.
Hartelijkdank voor de gastvrijheid en de koffie, broodjes, enz.....
Je hebt een set waar je met recht trots op kunt zijn, en bijzonder veel plezier aan beleeft en blijft beleven. Geniet ervan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.