De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

die 32 hz zijn ook maar technische gegevens  :wink:   ik heb diverse subs van dls in de auto gehad zowel in gepoorte als gesloten behuizing ,de locatie diameter en lengte van de basspoort komt zeer kritisch anders krijg je rommelige of doorlopen bassen ,gesloten kisten zijn stuk makkelijker kwa ontwerp maar rendement is lager en meer vermogen nodig , en ik vindt zelf een gepoorte kist mooier klinken vermogen had ik genoeg

deze heb ik gehad ,en ook nog andere beluisterd in mijn auto

W308  :gaap:
W310
W312
W712 heel mooi en muziekaal ,maar ook  :-o violent1 met juiste monoblok


wat je zei van die long stroke ,had ik overheen gelezen  :-(  dus dit gaat hem dan niet worden  :cry:


groeten Arjan

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 20, 2009, 19:03:03


wat je zei van die long stroke ,had ik overheen gelezen  :-(  dus dit gaat hem dan niet worden  :cry:


groeten Arjan
Kan je de sub niet eerst ff ergens luisteren dan? Misschien doet ie het wel heel lekker?
Wat ik al zei en jezelf ook al opmerkte: technische specs zeggen niet alles - geven wel richting.


Sander.

Marantz 81

ik zou hem idd gewoon eerst een kunnen beluisteren ,maar ben bang dat die te langzaam wordt met snelle drums zoals bij phil collins ,misschien dat ik beter nog even verder kan kijken aan de andere klinkt elk merk weer anders en je weer kans hebt dat de diepe bassen andere gaan klinken als de rest van het tonen bereik wat uit de R55 komt

dit zit er wel op

     
       EQ switch.
The EQ change the bass roll-off alignment. For 2-
channel switch off is more suitable, that will give a
dryer and faster sound. For surround at high level
or/and demanding low frequency response switch
on can be more suitable.
EQ can also be used to optimise the total bass
response in your room. The bass performance is
combination of the subwoofer plus the room
acoustics. Choose the position that best complements
your room and the subwoofers positions. A
boomy room switch off can be most suitable, or dry
room acoustic can switch on give the best performance

Marantz 81

heb al zitten denken aan een REL maar die ga je al snel richting de 1200 euro

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 20, 2009, 19:54:05
heb al zitten denken aan een REL maar die ga je al snel richting de 1200 euro
BK? De 200 en 400 zijn gesloten systemen en ver onder de €1200,-  :yes: (€300,- en €500,-).


Sander.

cheese

ik heb zelf een BK en voor dat geld is er echt niets beters te koop......



gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Jeroen

Hoi Arjan, ik heb zojuist je verhaaltje gelezen en ben eigenlijk een beetje verbaast om het feit dat je een subwoofer wilt. Je luistert volgens mij alleen in stereo en het lijkt mij dat die DLSR55 toch behoorlijk laag kan of niet? Zo niet dan zou ik misschien eens de luidspreker eens biampen (door een extra eindversterker er tussen te zetten) dit geeft ook een beter gecontroleerd laag.
Zoals ik van iemand ook las dat een gesloten type beter klinkt dan een basreflex kan ik ook beamen alleen dat is misschien een smaak verschil. Wat ik zelf belangrijk zou vinden als ik een subwoofer zou aanschaffen die voornamelijk in stereo speelt dat deze van front firing type is tov een down firing.
Volgens hebben ze mij dat een keer aanbevolen en dat advies heb ik dus niet aangenomen  violent1 met spijt dus want ik gebruik nu alleen mijn subwoofer voor homecinema gebruik.
Ik hoop dat ik je hier wat aan hebt.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

xander32

Citaat van: Jeroen op december 21, 2009, 13:19:57
... Zoals ik van iemand ook las dat een gesloten type beter klinkt dan een basreflex kan ik ook beamen alleen dat is misschien een smaak verschil. Wat ik zelf belangrijk zou vinden als ik een subwoofer zou aanschaffen die voornamelijk in stereo speelt dat deze van front firing type is tov een down firing.
Gr. Jeroen
Gesloten of gepoorte systeem is m.i. niet beter of slechter. Wel kan het verschil maken betreft de inzet: een gesloten kast is in het algemeen wat sneller en droger, wat voor muziek lekker is, een gepoort systeem gaat vaak veel gemakkelijker laag en geeft vaak meer druk, hetgeen m.i. voor film weer een pre is.


Sander.

Marantz 81

hoi

ik luister alleen stereo , de R55 hebben inderdaad goede mooie en strakke bass kan nog dieper/krachtiger  ,maar niet zo diep en krachtig als met een sub erbij  :wink:

wil ook geen dow firing sub  :no:

Marantz 81

gisteravond even flink hard gedraaid volume knop tot 45/50 % en das best wel hard   :-o  en speakers bezitten toch meer diepgang als ik dacht ook nog niet echt hard gedraaid vanwege inspelen en wat een kickbassen en helder open geluid  :yes: ,maar op dat niveau heeft de PM7001 het niet meer zo naar zijn zin  :no: en merk je duidelijk dat de lage tonen beginnen weg te vallen  en vervorming gaat optreden en dat de speakers echt meer vermogen nodig hebben tot 40 % gaat het goed  :-)  potmeter van de volume knop is ook niet zo fijn volume stijgt heel snel

als ik volgend jaar weer een eigen huis heb ga ik eens kijken hoe het daar klinkt ,en dan eventueel verder kijken voor een versterker met rond de 150 w per kanaal  :-)  dat moet toch nog wel een stuk meer diepgang geven en ook veel lekkerder luisteren op laag niveau  de PM 7001 loopt helemaal op zijn tenen

groeten Arjan

Marantz 81

zat ook nog te denken om te bi ampen met een (losse 2 kanaals eindversterker) achter de PM7001 voor de laag mid woofers

en dan alleen de hoog mid woofer en tweeter op de PM7001

maar dat gaat volgens mij niet  :roll: met de PM7001

ik kan er niks over vinden in het boekje of ik dan wel een singaal krijg op de PRE OUT ? om de eindversterker dan van een singaal te voorzien


bonbon

#146
Ik had een PM 17 KI . die bij mijn speakers nooit meer als 40% open ging dus ik dacht altijd , het extra vermogen van de PM 14 heb ik niet nodig
Sinds kort  heb ik een PM 14 KI en als ik zie wat dat extra vermogen doet met het geluid en de bassen......... ongelooflijk. Ik kan niet zeggen dat het geluid zo veel mooier is, ik bedoel , ik had een spectaculair ander beeld verwacht maar wat wel opvalt is dat het beeld rustiger is en  dat de bassen veel meer gecontroleerd zijn en dieper.....

dus een PM 14 of 16 ( staat er 1 te koop op mp ) kan veel verbeteren.

groetjes  Koen

lijken me overigens hele mooie speakers. is dat  ocos ls kabel die je gebruikt ?
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Marantz 81

#147
hoi

ja klopt wat je zegt omschreef dat ook in mijn vorige post , dit is tot nu toe de beste versterker die ik heb gehad ,maar wel jaren met car audio (DLS)bezig geweest met hele goed versterkers die ook dual mono zijn opgebouwd en hele grote reserves hadden

het zijn idd hele fijne speakers  :-)

ik ga nu nog geen andere versterker aanschaffen ,maar vroeg me af ofdat ik een eindversterker achter de PM7001 kan hangen indien die in normale bedrijf situatie is , er zit wel een seperate schakelaar op om de VV en EV te scheiden dan heb je wel een uitgangs singaal op de PRE OUT ,maar wil de EV blijven gebruiken van de  PM7001

zijn Canare 4S8 speaker kabels

groeten Arjan

Dennis E36

Citaat van: bonbon op januari 01, 2010, 20:40:39
Ik had een PM 17 KI . die bij mijn speakers nooit meer als 40% open ging dus ik dacht altijd , het extra vermogen van de PM 14 heb ik niet nodig
Sinds kort  heb ik een PM 14 KI en als ik zie wat dat extra vermogen doet met het geluid en de bassen......... ongelooflijk. Ik kan niet zeggen dat het geluid zo veel mooier is, ik bedoel , ik had een spectaculair ander beeld verwacht maar wat wel opvalt is dat het beeld rustiger is en  dat de bassen veel meer gecontroleerd zijn en dieper.....

dus een PM 14 of 16 ( staat er 1 te koop op mp ) kan veel verbeteren.

groetjes  Koen

lijken me overigens hele mooie speakers. is dat  ocos ls kabel die je gebruikt ?


Dat heb ik ook ervaren met mijn PM14mkII KI t.o.v. mijn oude PM16 (jaja die op mp :yes: :-D)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

is een mooie amp die pm16 ( niet kwa uiterlijk  shutup)

speakers hebben een load van 4 OHM aanspreekgevoeligheid van 87 db van 1W/1M (volgens testen 85/86 db ) behoorlijk laag dus ,en zijn 150w

daarom hebben ze ook zo,n honger  :lol: en het zijn spoelen met dubbele magneten

pm7001 levert 100w aan 4 ohm ,en kan een piek geven van 40 ampere ,maar dat is denk ik bij 8 ohm