De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Mooie revieuw van de Dynaudio 160! Samen met de ervaringen van de mede forumleden heb je een paar prachtige speakers spelen!! :yes:

Marantz 81

#2806
De set is nog steeds precies zoals ik hem wil hebben en geniet iedere dag ervan  :yes: het klinkt muzikaal gezien bijna perfect met de acoustische beperkingen zijn deze geweldige Monitoren zo ongekend goed dat ik me blijf verbazen erover bij ieder album wat ik opzet  :wink:  , als ik in de toekomst nog eens een vrijstaande woning kan bemachtigen komt er een HT set die je broekspijpen laat wapperen en gruwelijk hard kan waarbij de meeste mensen zullen weglopen  :angel: 8-)  naast de stereo set  :-)

met andere woorden geen wensen op het moment  HB

Marantz 81

#2807

xander32

Goed te lezen dat je tevreden bent :yes:. Het is ook gwoon een fraaie set. Maar vooral ook dat je geen spijt hebt betref de overstap van zuilen naar monitoren. Daar is m.i. ook geen enkele reden voor.

Een vrijstaandhuis & mega ht-set; een mens moet wat te dromen over hebben 8-).

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op november 05, 2014, 23:53:27
De set is nog steeds precies zoals ik hem wil hebben en geniet iedere dag ervan  :yes: het klinkt muzikaal gezien bijna perfect met de acoustische beperkingen zijn deze geweldige Monitoren zo ongekend goed dat ik me blijf verbazen erover bij ieder album wat ik opzet  :wink:  , als ik in de toekomst nog eens een vrijstaande woning kan bemachtigen komt er een HT set die je broekspijpen laat wapperen en gruwelijk hard kan waarbij de meeste mensen zullen weglopen  :angel: 8-)  naast de stereo set  :-)

met andere woorden geen wensen op het moment  HB
Mooi om te horen Arjan. Jou SET klinkt gewoon erg goed, en ik was ook erg onder de indruk van deze monitoren.
Trouwens een vrijstaand huis is niet nodig. Een huis met een geïsoleerde garage werkt ook prima.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

#2810
@xander32

Deze monitoren zijn ook echt ongelofelijk goed , ja ze hebben hun beperkingen maar ook mijn acoustiek die het laag mid aanzet het zo,n goed huwelijk  :-D is , gewoon genieten van mooie muziek dus  pompom

Sprak Wim denet nog over de App, voor de gruwelijke DB,s  HB HB HB moet ik naar Drenthe toe  :angel: :angel: ik stap zo in de auto richting wim om een avond te knallen met een biertje in de hand

@WilliamB

Bedankt was weer een mooie muzikale dag de laatste  :-) keer zie alweer uit naar de volgende keer dat we samen van muziek gaan genieten  hello notworthy

Een garage aanpassen zou ook nog kunnen als is dat in een appartement nogal lastig  :-P

Marantz 81


WilliamB

Spreken binnenkort weer iets af Arjan. Zit te denken ergens begin volgend jaar. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... onderwijl ben ook ik wel erg benieuwd naar de Dyn monitoren :yes:.


Citaat van: WilliamB op november 07, 2014, 00:09:51
Spreken binnenkort weer iets af Arjan. Zit te denken ergens begin volgend jaar. HB

Marantz 81

Citaat van: WilliamB op november 07, 2014, 00:09:51
Spreken binnenkort weer iets af Arjan. Zit te denken ergens begin volgend jaar. HB

Ja prima hoor het wel  :-)


Citaat van: xander32 op november 07, 2014, 06:52:37
... onderwijl ben ook ik wel erg benieuwd naar de Dyn monitoren :yes:.

Moet je een keer komen luisteren

xander32

Allicht dan samen met William?


Maar wanneer mijn versterker is ingespeeld kom jij eerst maar eens deze kant op :wink:.



Citaat van: Marantz 81 op november 08, 2014, 17:14:00
Ja prima hoor het wel  :-)


Moet je een keer komen luisteren

lo

Citaat van: xander32 op november 08, 2014, 17:32:48
Allicht dan samen met William?

Dan houd ik me aanbevolen om ook weer mee te komen  :yes: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Zien we t.z.t wel eerst maar eens naar Glenair luisteren idd  pompom

Marantz 81

#2818
Na een half jaar nog meer als tevreden over de Focus 160 monitoren ,het klinkt zo goed dat ik helemaal geen behoefte om nog iets te veranderen ,sinds ik ze heb is de enigste wijzeging 1 keer geschoven met de speakers voor opstelling ,toen wim hier was in november en opmerking maakte over stereo beeld

Het blijven Monitoren maar geluid is zo volledig en mooi in balans dat ik regelmatig denk hoe kan het zoveel dynamiek kracht en laag uit zo,n klein kastje  :-o  ze blijven me op tot de dag van vandaag verbazen met hun kwaliteiten en bedoel ik niet alleen op volume draaien  :wink:

het kan ook echt Genadeloos Hard  HB zonder enige vorm van compressie of vervorming bijna Absurd gewoon  :-D ook duidelijk makkelijker aan te sturen en veel meer open geluid als de oudere Focus serie

xander32

Goed om te lezen Arjan. Ik ben benieuwd naar deze "kleine" geweldenaars 8-).