De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

#1095
haha ja waren hoofdpijn berekeningen  :-D heel wat uren aan gerekend en uitzoekwerk gedaan voordat ik zeker wist om deze kist te bouwen ,basspoort wordt nu 20 cm ,ze geven 26 cm aan voor deze kist maar dan zou die nog ondieper en breder worden en de basspoort aan de zijkant zou moeten komen dat kan een negatieve invloed ( verstoring  uit Fase ) hebben in bepaalde lage frequentie gebieden,het beste is om de sub en basspoort aan dezelfde kant te hebben  ,nu zit de basspoort 3 cm van de achterwand i.p.v 7,5cm waardoor de flow wordt vertraagd en de sub een langere basspoort ziet

voordat ik de kist helemaal afwerk ga ik hem ook eerst testen met hoeveelheid demping en de basspoort nog niet in elkaar lijmen om evt met lengte te testen ,en kan ik ook later nog kiezen voor een grotere kist zeg 30 liter met een kortere basspoort daar heb ik nog wel even over zitten twijfelen omdat ik daarvoor ook het aanbod van marco heb gehad om zijn kist te mogen gebruiken daarvoor ,maar heb besloten om het ontwerp van DLS te bouwen nadat ik bij hun navraag en advies heb gevraagd over het hele verhaal  byebye

Marantz 81

#1096
de Subkist is in de loop van de week klaar  :yes: de voorkant ligt nu bij men pa die kan heel precies zagen ,woensdag weer ophalen en dan sub basspoort ,ben de rest nu al in elkaar aan het zetten

aankomend weekend ga ik de kabels trekken ,versterker,condensator en sub installeren  pompom

gisteren heb ik de rest van de spullen gekocht die ik nog nodig had gekocht , bitume plakken ga ik pas volgend voorjaar doen dat is best een hoop werk en weer wordt steeds slechter en heb geen garage of zo

pietjepc

Heb er geen verstand van, maar zo te lezen ben je er lekker mee bezig :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

 :wink:
Citaat van: pietjepc op november 06, 2011, 21:38:36
Heb er geen verstand van, maar zo te lezen ben je er lekker mee bezig :yes:
Houd je tenminste van de straat...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

#1099
wordt nu toch wel ongeduldig hoe de Sub zal gaan klinken nadat de woofer is ingespeeld

vanavond de voorplaat weer opgehaald ,echt perfect  :-o rond gezaagd door men vader en dat uit de hand met een decoupeerzaag

foto,s volgen in loop van de week opbouw kist

TurboMarco

Probeer als het kan de woofer thuis ipv in de auto in te spelen ,dat scheelt immers veel tijd aangezien het buiten....dus ook in de auto veel kouder is dan binnen ,met name de rubber ophanging is nogal stug bij koude temperaturen en de spider (ophanging vd spoel) krijgt het dan extra zwaar te verduren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Dat zou wel het beste zijn  :yes: maar ik heb geen filter daarvoor om hem dan op men amp in de woonkamer aan te sluiten ,kan het volume regelen vanaf de autoradio in het begin rustig laten spelen

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op november 08, 2011, 17:11:46
Dat zou wel het beste zijn  :yes: maar ik heb geen filter daarvoor om hem dan op men amp in de woonkamer aan te sluiten ,kan het volume regelen vanaf de autoradio in het begin rustig laten spelen
Ok dat is het beste rustig inspelen en niet meteen gaan knallen ,het word immers steeds kouder .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

#1103
 :-)

Marantz 81

#1104
 8-)

TurboMarco

#1105
Netjes hoor  :yes: ,als ik je een tip mag geven spuit dan de delen mdf waar de naden vd stofering komt zwart ,de auto is nu eenmaal een vochtig hok en dan wil het nog wel eens gebeuren dat de naden van het stof iets los gaat zitten ,wanneer de ondergrond zwart is zie je dat niet zo snel .

Waar de zaagsnede zit van het mdf kan je het beste plamuren,schuren en daarna in de grondlak zetten ,dit vanwege het zuigende effect van mdf .....zeker in een vochtige ruimte om schimmelwerking te voorkomen .


Hier een voorbeeld van de zaagsnede in de plamuur ,later heb ik dit geschuurd en in de grondlak + zwarte lak gespoten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Bedankt voor de tip marco ,dat van het vocht niet bij stil gestaan  :-)

Was wel van plan om hem te gaan plamuren ,schuren ,grondverf en dan aflakken/spuiten, heb ook gelijk ge souvereind

maar wil de kist eerst testen ,voordat ik dat ga doen

Sub moet eerst inspelen ,overlap frequentie en fase verstelling goed krijgen ,sub sonic filter ga ik ook gebruiken en kan ook vanaf de alpine de sub reverse laten spelen

Sub zit goed verankerd met 8 x m5 bouten  hello

morgen weer verder knutselen ,en maak ik weer foto,s  pompom

TurboMarco

Ik heb bijna dezelfde Alpine ....maar dan zonder mp3 ,en daar kan je werkelijk alles mee regelen  :-D ,de EQ die daar in zit ga je nog een hoop plezier aan beleven  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

ja je kunt er een hoop mee ,ook een vetraging geven aan het linker kanaal zodat je in het midden zit  :-D

De instap Alpine,s zijn al goed ,maar de hogere modellen zijn echt neusje van de zalm vindt ik

Net zoiets als marantz  :-P

Cornelis1921

#1109
 byebye :yes:
Citaat van: Marco op november 08, 2011, 23:23:15
Netjes hoor  :yes: ,als ik je een tip mag geven spuit dan de delen mdf waar de naden vd stofering komt zwart ,de auto is nu eenmaal een vochtig hok en dan wil het nog wel eens gebeuren dat de naden van het stof iets los gaat zitten ,wanneer de ondergrond zwart is zie je dat niet zo snel .

Waar de zaagsnede zit van het mdf kan je het beste plamuren,schuren en daarna in de grondlak zetten ,dit vanwege het zuigende effect van mdf .....zeker in een vochtige ruimte om schimmelwerking te voorkomen .


Hier een voorbeeld van de zaagsnede in de plamuur ,later heb ik dit geschuurd en in de grondlak + zwarte lak gespoten .
Kudos!!! Ook voor jou, Arjan. Man, man, wat een geduld en zorgvuldigheid. Chapeau voor jullie beiden! Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *