De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#810
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :wink: stupid
Citaat van: Marantz 81 op juni 17, 2011, 00:14:35
gevonden  :-D  KLIKKIE

die Tuner zou ik ook wel graag willen evenals eens een SA15S1/SA11S1 / Dynaudio Contour 1.4S / Daarna een Accuphase Setje  :angel:

ik heb ook wel erg veel lopen veranderen ben nu weer terug op het punt dat ik er helemaal blij hello mee was , het vullen van de stands met zand klinkt het net weer even wat strakker  :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Vandaag weer te gast geweest bij Arjan om mijn zo broodnodige hifi shotje te halen.
Samen met Rob vanochtend de reis aanvaard, ik mocht lekker mee rijden en da's toch ook prettig.
Arjan stond ons met zijn welbekende grijns al op te wachten, hij stond natuurlijk ook even aan zijn sjekkie te hijsen HLP
Ik blijf het zeggen, Arjan heeft een hele mooie set zowel visueel als muziekaal. Nog even naar zijn dempingspanelen gekeken en geconstateerd dat hij die netjes heeft gefabriceerd en aan de wand heeft gehangen. Niet iets wat je zomaar even in elkaar flanst :no:
Voor mij was de invloed van die panelen op de hoogweergave opvallend. Minder nadrukkelijk aanwezig en een meer evenwichtig frequentie spectrum. Per saldo een goede tweak dus.

Nogmaals Arjan heeft een schitterende set waar hij nog in lengte van jaren plezier aan kan beleven, als hij weer geen opwelling krijgt natuurlijk :-P :schater:
Misschien nog een keer een up-grade naar een SA15, na vooraf uitvoerig beluisteren natuurlijk, maar ik denk niet dat hij heel erg veel beter kan of gaat bereiken.

Arjan bedankt voor de gastvrijheid  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Zow Moatje !

Vandaag dus idd met Leo naar Arjan geweest !
Set van Arjan staat lekker ruim in de kamer opgesteld  :-D zeker mooi dat ie dat zo kwijt kan en geen kids dus dat is een mooi voordeel

Toen wij binnen zijn gekomen stind de radio aan en ikzelf had een CD van Live mee genomen
Met deze cd zijn we begonnen, wat mij opviel meteen was dat de laag weergave van deze monitor zeer volwassen is !
Verder had ik het idee dat ik met een iets lager volume wat midden miste maar goed dat zal eerder in de cd gezeten hebben
We hebben aardig wat beluisterd en ik kan zo zeggen ik kan me wel vinden in de set van Arjan !
Mooie monitoren die zeer lekker en makkelijk aangestuurd worden door de PM
Net als wat Leo al heeft aangegeven zou een SA15 meschien wel een mooie upgrade zijn
Zeker visueel maar op audiogebied durf ik het niet te zeggen

Arjan thanks voor de gastvrijheid en kom naar de audyssey luisteren en voor Leo fijn dat ik weer wat gezellige buurt had onderweg  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

Het was een gezzelige dag  :yes: de UD5005 heeft ook nog een paar nummers mogen doen  :yes:

ik kom binnenkort een keer luisteren rob ,ben wel benieuwd  pompom

lo

Citaat van: Stadium III op juni 18, 2011, 20:46:31
en voor Leo fijn dat ik weer wat gezellige buurt had onderweg  :-D

Haha..... ja zeker, 't was weer gezellig onderweg. Zeker met die tomtom die ons taaltje vlekkeloos spreekt.  notworthy notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

een brabo tomtom  clown1 is dat ook een tweak :schater:

wat ik ook nog wel leuk vondt dat de mannen bij het luisteren van een paar mooie nummers voorop de bank gingen zitten ,dat verschil hoor ik zelf ook  :yes:  maar ga altijd gewoon lekker hangen in de Sofa  :mrgreen:

het gaat uiteindelijk om het genieten van de mooie muziek ,we hebben gewoon beetje van alles en nog wat gedraaid waarbij ik zelf ook niet gelet heb op de kwaliteit van de opname,s maar meer de muziek zelf   pompom de hele goede opname,s die ik heb hebben we niet eens geluisterd  :wink:  rob had de beste plek ,leo de 2de plek en ik de 3de ,mooi verdeeld denk ik zo leo is al vaker geweest rob nog niet en ik ken men eigen set wel al zit in normaal natuurlijk wel 1ste rang  :-D

Stadium III

Idd het mooie van lekker muziek luisteren is zeker goed gelukt
En onze brabantse tomtom heeft het weer goed gedaan  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

Jammer dat het met mij niet meer lukte. Ik had de SA-15 meegenomen omdat ik hem graag naast de UD5005 had gezet.

Marantz 81

Andere keer joep  :yes: Hifi gek zou ook nog komen en vondt 4 man wel druk genoeg  :-) alleen was die verhinderd stuurde vrijdag avond een sms dat die niet kwam

maar naast de UD5005 ?

Marantz 81

de UD5005 is toch geen vergelijk  :no: dat is gewoon een hele goede allround speler

maar niet te verglijken met een goede cd speler  :no:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 19, 2011, 22:33:40
de UD5005 is toch geen vergelijk  :no: dat is gewoon een hele goede allround speler

maar niet te verglijken met een goede cd speler  :no:

wie niet waagt wie niet wint en wel blind testen  :yes: :-D :evil: :angel: 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Morgen avond ga ik voor een heel mooi snoepje kijken  :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81