Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

audiof. zonder budget

Citaat van: WimPeu op maart 23, 2014, 12:23:46
Thanks, zal er evt tzt op terug komen.

Een receiver naast een stereobak gaat het zeker niet weer worden. In het kader van less is more wil ik niet weer een zee aan kabels instellingen en doosjes. Accu EV gaat me ook te ver (duur en niet nodig) een 460 kan mijn Ushers prima handlen.

ehhh....YOLO?

You only live once (uitspraak werd zelfs gebezigd door Job Cohen)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op maart 23, 2014, 12:23:46
ehhh....YOLO?
... was ff vergeten dat je diep, diep in de Drentse binnenlanden woonachtig bent. Dan heb je met enige tijdsvertraging van doen m.b.t. nieuwe ontwikkelingen  :-D.

Fraaie keuze hoor zo'n Accu :yes:. Nog ff en we kunnen hier het Accu-Marantz forum van maken :roll:.


Beste medeforumleden, willen wij hier nog meer Accu boys? Minder, minder, minder   8-).




:-D

WimPeu

 :-D

Niks is nog zeker hoor. Ben super tevreden nu maar na twee jaar mag de versterker evt wel op de schop en dan ga je naar de mogelijkheden kijken om het vooral anders te gaan doen. Ik mag graag dagdromen en brainstormen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

 :-D

Ben benieuwd of je uiteindelijk deze stap gaat zetten Wim, je zou ook nog een keer bij mij kunnen komen luisteren om te bezien of je eerste indrukken overeind blijven.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

#3140


Je wordt ouder pappa, geef ´t maar toe

Een E460 met een DP550 is wel heel erg mooi. Maar wat een verandering!
De gevolgen zullen groot zijn. Vooral omdat je net als Lo en ik zult merken dat je set af is.
Er komt een einde aan de hobby m.b.t. de apparatuur en het luisteren naar muziek neemt de boventoon.
Op het moment dat je de Accuphase spulletjes in huis hebt staan vervagen ze naar de achtergrond.
Het is het geluid waar het op aan komt. Het upgrade virus sterft. Het beleven van de muziek neemt het nu over.

En dat het allemaal wat meer centjes kost is niet zo erg daar je er volgens mij wel heel lang van zult genieten.
Weet dat je bij mij ook altijd welkom bent om te luisteren. Misschien i.c.m. met een bezoek aan Lo.
Maar ik ben bang dat het allemaal niets uitmaakt daar jouw besluit al is genomen.

WimPeu

Maar de uitnodigingen staan...toch?  :-D  Ga graag weer eens naar het zuiden,, waar ik inmiddels al meer uitnodigingen heb staan dus gaat allemaal niet in een dag lukken. Heb het komende jaar wel meer tijd voor dit soort zaken.

De Accu komt in beeld omdat ik het huis ed van mijn ouders te koop heb en behalve verbouwingen iets moois van dat geld wil kopen voor zeer lange tijd. Dan is de 460 een versterker die ik heel graag zou willen bezitten. Aangezien het dan een soort van erfenis is zal die voor mijn gevoel een totaal andere waarde hebben dan alles wat ik tot nu toe heb en heb gehad.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op maart 23, 2014, 16:08:35
... De Accu komt in beeld omdat ik het huis ed van mijn ouders te koop heb en behalve verbouwingen iets moois van dat geld wil kopen voor zeer lange tijd. Dan is de 460 een versterker die ik heel graag zou willen bezitten. Aangezien het dan een soort van erfenis is zal die voor mijn gevoel een totaal andere waarde hebben dan alles wat ik tot nu toe heb en heb gehad:wink:
Ik kan mij idd. goed voorstellen dat een aanschaf vanuit een erfenis dan een andere lading mee krijgt :yes:.

Zoldar

Toch kun je soms een component tegen komen die je jezelf niet meer ziet wegdoen. Vanwege de magie die het met muziek doet en het feit dat je je het wellicht maar een keer in je leven kunt veroorloven.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op maart 23, 2014, 12:43:25
...Fraaie keuze hoor zo'n Accu :yes:. Nog ff en we kunnen hier het Accu-Marantz forum van maken :roll:.

Beste medeforumleden, willen wij hier nog meer Accu boys? Minder, minder, minder   8-).

:-D

Ik sluit me aan bij de vorige speker. Meer is minder.  notworthy

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

 stupid Gek, gekker, gekst! Joep weet nu ook hoe een koe een haas vangt... Waar twijfel zekerheid wordt zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Lekker hè, dat dagdromen? byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Ik verwacht morgen de Minix X7 Pro XBMC editie. Doel:Film en audio streamer en algemene home entertainment als spelletjes, You-Tube, Uitzending gemist enz enz. Verder eens kijken wat zo'n dingetje allemaal kan en niet kan.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Jij zit echt helemaal in het streamen he :yes:. Heb daarin ook al heel wat ervaring op gedaan; de stream Wiki van het Marantzforum :-D.

WimPeu

Citaat van: xander32 op mei 11, 2014, 15:19:13
Jij zit echt helemaal in het streamen he :yes:. Heb daarin ook al heel wat ervaring op gedaan; de stream Wiki van het Marantzforum :-D.

Ik kom er steeds meer achter dat al die dure dedicated streamers van vele duizenden Euro's gewoonweg op alle vlakken voorbij gestreefd worden door dit soort dingetjes die veeeel meer dingen kunnen en slechts een fractie kosten. Deze Minix kost me €139,-. Bedoeling is om audio via USB Out naar de Oppo te sturen en met een smartphone bedienen. Films met XBMC gewoon via HDMI naar de Integra. Het is de Android versie van een vele malen duurdere MacMini. We gaan het meemaken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES