SR 6006 + Logitech Z-5500 speakerset

Gestart door bobenjanneke, oktober 08, 2012, 21:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bobenjanneke

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik op zoek ben naar info, ervaringen en advies.

Ik heb begin 2009 de Z-5500 Logitech gekocht welke ik nog steeds heb.
Dat was toen voldoende, met 1 optische en coax aansluiting.

Echter heb ik nu mijn oog laten vallen op de SR 6006 bij Smitsarnhem.nl ( iemand ervaring met die winkel? ) voor € 608,05 euro.

Echter op dit moment voldoet de Logitech niet meer, omdat er 1 pc ( coax ), hd settopbox, mede8er 500x2, wii en hdd recorder op aangesloten dienen te worden.

Mijn oog heb ik laten vallen op de SR6006 vanwege zijn prestaties, aansluitmogelijkheden en "ouderdom".

Ik speel geluid van de pc ( mp3 & internetradio ), tv, mede8er, etc, etc...

Heeft iemand ervaring met de logitech boxen op een sr 6006?

Specs:

Type satelliet    1-weg    
Type center    1-weg    
Type subwoofer    Bass reflex    
RMS vermogen totaal    505 W    
RMS vermogen satelliet    62 W    
RMS vermogen center    69 W    
RMS vermogen subwoofer    188 W    
Frequentiebereik - Laag    33 Hz    
Frequentiebereik - Hoog    20.000 Hz    
Signaal/ruisverhouding    93,5 dB

Nu snap ik wel, dat de boxen maar half vermogen hebben van wat de 6006 kan leveren.

Alvast bedankt!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Maus

Vermogen zegt niet zoveel, zolang je de boel niet voluit zet.

Maar in de Logitech set zitten al versterkers, dus kun je deze set niet op een versterker aansluiten, wél op een voorversterker.
Op de Marantz zul je dan de 'Pre Out' moeten hebben, met verloopstekkers van cinch(tulp, rood wit) naar de 3.5mm koptelefoonstekkers zoals de Logitech set.

Vlearmoes

Smids is een zeer respectabele zaak  :yes:

Het logitech setje klinkt uitstekend achter een pc in een kleine ruimte (vaak de studeer of slaapkamer)  en zou ik niet weg doen

voor je huiskamer zou een 6006 niet misstaan met eigen speakers  :yes:


En anders is het idd jammer dat de Z 5500 niet meer ingangen heeft
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maus

De goedkoopste oplossing is een gewone 'Pre amp'.

bobenjanneke

Bedankt voor de info.

Is het mogelijk om te beginnen met de sateliet speakers aan te sluiten op de 6006 en een losse sub te kopen? Dat ik de logitech control en sub op zoldet zet.

Dus de 6006 gebruik zoals het hoort zonder verlopen e.d.?

Alvast bedankt!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

JohnWx

De Logitech is puur en alleen gemaakt voor bij een computer als je het op grote afstanden gaat plaatsen komen de te kort komingen wel heel erg naar voren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

En aansluiten zoals je aangeeft heeft geen enkel nut, eerder zonde van de logitech set. Je moet de stekkers gaan verknippen.
Bovendien blaas je 't spul erg snel op met de Marantz hoor, die vermogens van die Logitech setjes vertrouw ik niet echt.

Een fatsoenlijke losse sub kost meer dan een setje leuke speakers, dus ik zou als ik jou was eens bij een audiozaak naar binnen stappen, of de Correct als je in (de buurt van) Rotterdam woont :)

Vlearmoes

 stupid

Jah en vindt een liefhebber voor de z5500
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maus

Of hang die ergens aan een PC, in de slaapkamer ofzo :)

bobenjanneke

Bedankt voor de info wederom! De woonkamer ( zit + eetgedeeltr ) is 35m2.. Het zitgedeelte ( voor de speaker opstelling ) is ongeveer25m2.
Is er een goede midrange speakerset + sub voor ongeveer 500 euro? Of heeft iemand andere suggestties? Dw logitech gaat trouwens op marktplaats. Ik zie biedingen van 150 tot 200 euro voorbij komen.

Groetjes bob
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

Exxar

Die Z5500 kostte nieuw zo'n 250euro, dus als je er nog 200 voor kunt krijgen zou ik niet te lang twijfelen. Laat ze maar lekker opbieden.

Sebastiaan88

Ik weet niet of het nog te krijgen is. Maar ik heb een HKTS11bq set, die zijn normaal 700€ maar omdat het oud model is kun je ze online voor 300 tot 350€ kopen. En dit is een hele goede surround set voor dit budget!




Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Maus

Leuke optie als je kleine speakers wilt houden inderdaad.
Wil je echt een grote upgrade doen, zul je echt wat muziekwinkels af moeten gaan om te gaan luisteren.
Anders bij wat forumleden langs, hier en daar ben je vast welkom (hier in ieder geval) om wat speakers te beluisteren.

Qua budget:
Ik heb bij de Correct vorig jaar een set speakers gekocht, 99 euro per stuk.

Mordaunt Short 906i.
Veel beter word het niet, voor dit geld(vind ik dan ;))
Een subje erbij kun je overwegen, je kunt ook eerst luisteren of je het wel mist met een set goeie speakers.

De gein van die speakers is, dat ik gewoon voor de lol naar de Correct ging. Ik werd echter zó overtuigd dat ik geen moment getwijfeld heb en ze meteen gekocht. De gezichten thuis! shutup :angel:
Nog steeds prima dingen voor 't geld.

bobenjanneke

Citaat van: Sebastiaan88 op oktober 09, 2012, 20:49:44
Ik weet niet of het nog te krijgen is. Maar ik heb een HKTS11bq set, die zijn normaal 700€ maar omdat het oud model is kun je ze online voor 300 tot 350€ kopen. En dit is een hele goede surround set voor dit budget!




Sent from my iPhone using Tapatalk
De HKTS11bq set kan ik op EAN nummer nergens meer te koop vinden, echter ben ik de HKTS16WQ 5.1 tegengekomen bij http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?manufacturers_id=75&products_id=2242. en dit lijkt mij de opvolger van de HKTS11bq.
Ik heb echter weinig verstand van de specificaties, het ging mij vroeger alleen om de watts...

Ik ben op zoek naar kleine boxen, grote boxen vind ik misstaan in onze woning ( qua ruimte woonkamer ).

Daarnaast ben ik benieuwd wat de meerwaarde zou zijn van een 7.2 set tegenover een 5.1 ( of 5.2 ) set.
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

still life

Citaat van: bobenjanneke op oktober 10, 2012, 13:37:28
Ik ben op zoek naar kleine boxen, grote boxen vind ik misstaan in onze woning ( qua ruimte woonkamer ).

Daarnaast ben ik benieuwd wat de meerwaarde zou zijn van een 7.2 set tegenover een 5.1 ( of 5.2 ) set.

als je kiest voor kleine speakers, kies je meteen ook voor een beperkt systeem/geluid
  daar nog meerwaarde op boeken, wordt een beetje moeilijk..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300