Cinema 40 of 50?

Gestart door jackflash, februari 03, 2024, 15:55:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jackflash

Ik wil een nieuwe HT receiver kopen om mijn oude SR8002 te vervangen. Qua 'build kwaliteit' en vermogen (125 watt per channel) zou ik dan uitkomen op de Cinema 40. Maar heb ik dat eigenlijk wel nodig?

Mijn focus ligt op stereo muziek, waar ik dan ook een aparte amp voor gebruik, de Marantz model 30. Ik heb een set B&W 702S3 front speakers en een B&W DB4S sub en een setje oude Tannoy DC6 Revolution signature boekenplank speakers die dienen als surrounds. Verder komt er een nieuwe Sony Bravia OLED 77 inch tv aan de muur. De stereo amp stuurt de fronts aan bij surround geluid / films / TV en fungeert derhalve als power amp voor de receiver. Ik ben niet van plan mijn 5.1 systeem te gaan upgraden naar 7.1 of anderszins.

Wat me aanspreekt aan de Cinema 40 is dat er betere componenten zijn gebruikt, en er geen plastic voorpaneel zit, maar een aluminium frame. Daarnaast de 125 watts per kanaal zou een andere reden kunnen zijn voor dit model te kiezen. Maar aangezien de fronts al aangestuurd worden door de stereo amp, heeft dat extra vermogen voor de fronts geen meerwaarde (of werkt het niet zo?).

Is de cinema 40 de meerprijs waard t.o.v. de cinema 50 in mijn situatie?

CBdicX

#1
Citaat van: jackflash op februari 03, 2024, 15:55:21Ik wil een nieuwe HT receiver kopen om mijn oude SR8002 te vervangen. Qua 'build kwaliteit' en vermogen (125 watt per channel) zou ik dan uitkomen op de Cinema 40. Maar heb ik dat eigenlijk wel nodig?

Mijn focus ligt op stereo muziek, waar ik dan ook een aparte amp voor gebruik, de Marantz model 30. Ik heb een set B&W 702S3 front speakers en een B&W DB4S sub en een setje oude Tannoy DC6 Revolution signature boekenplank speakers die dienen als surrounds. Verder komt er een nieuwe Sony Bravia OLED 77 inch tv aan de muur. De stereo amp stuurt de fronts aan bij surround geluid / films / TV en fungeert derhalve als power amp voor de receiver. Ik ben niet van plan mijn 5.1 systeem te gaan upgraden naar 7.1 of anderszins.

Wat me aanspreekt aan de Cinema 40 is dat er betere componenten zijn gebruikt, en er geen plastic voorpaneel zit, maar een aluminium frame. Daarnaast de 125 watts per kanaal zou een andere reden kunnen zijn voor dit model te kiezen. Maar aangezien de fronts al aangestuurd worden door de stereo amp, heeft dat extra vermogen voor de fronts geen meerwaarde (of werkt het niet zo?).

Is de cinema 40 de meerprijs waard t.o.v. de cinema 50 in mijn situatie?


Ik heb een kleine review gedaan van de C50, voodat ik overstapte naar de C40, en dit is mijn persoonlijke mening.......
https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18676.0

Nu gebruik ik een half jaar de C40 en die bevalt prima.
In jou situatie met een externe amp op de Fronts is de C40 "overkill" zeker als je niet hoger gaat dan 5.1
Ik heb voor de C40 gekozen niet vanwege het aluminium front, want daar hoor je niets van  :wink: , en ook niet voor die paar watjes meer, dat gaat ook niets uitmaken.
Een voor mij belangrijke optie is "Dialog Enhancer" die op de C40 en C50 zit.
En ik wilde graag het grote display, die pratrijspoort moeten ze wat betret op schepen houden en niet op receivers, dat ding is totaal nutteloos.

De C50 zou voor jou meer dan voldoende zijn omdat je ook niet meer wil dan 5.1
Tenzij je het grote display wil, en de optie van meer kanalen, qua audio (kwaliteit) verschillen ze nagenoeg niets.

Wil je gek doen dan kan je via de Bi-amp mode C50 of C40 de Marantz 30 de tweeters/midden laten doen, en de C50 of C40 de woofers van deze fraaie speakers.


Frits Denon

Citaat van: CBdicX op februari 04, 2024, 09:55:28Ik heb een kleine review gedaan van de C50, en dit is mijn persoonlijke mening.......
https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18676.0

Nu gebruik ik een half jaar de C40 en die bevalt prima.
In jou situatie met een externe amp op de Fronts is de C40 "overkill" zeker als je niet hoger gaat dan 5.1
Ik heb voor de C40 gekozen niet vanwege het aluminium front, want daar hoor je niets van  :wink: , en ook niet voor die paar watjes meer, dat gaat ook niets uitmaken.
Een voor mij belangrijke optie is "Dialog Enhancer" die op de C40 en C50 zit.
En ik wilde graag het grote display, die pratrijspoort moeten ze wat betret op schepen houden en niet op receivers, dat ding is totaal nutteloos.

De C50 zou voor jou meer dan voldoende zijn omdat je ook niet meer wil dan 5.1
Tenzij je het grote display wil, en de optie van meer kanalen, qua audio (kwaliteit) verschillen ze nagenoeg niets.


Op mijn SR zat destijds ook zo'n klein rond patrijspoortje. Je had er inderdaad niks aan. Ik heb eens een keer een fotoshop plaatje gezien van een zwarte Marantz surround receiver met de vintage display compleet met VU meters en analoge radioschaal. Prachtig! Ik wordt oud.... :wink:  :-D
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

#3
Citaat van: Frits Denon op februari 04, 2024, 10:05:22Op mijn SR zat destijds ook zo'n klein rond patrijspoortje. Je had er inderdaad niks aan. Ik heb eens een keer een fotoshop plaatje gezien van een zwarte Marantz surround receiver met de vintage display compleet met VU meters en analoge radioschaal. Prachtig! Ik wordt oud.... :wink:  :-D

Ja, dat snap ik niet met dat toch wel ouderwetse 2 lijnen display.
Zou toch eenvoudig vervangen kunnen worden door een Oled kleuren display waar van alles op gezet kan worden.
Hoe fraai zou het niet zijn als er mooie VU naald meters op kan zetten, van die 80's VU balken, of de speaker setup zoals op TV, wat dan ook, je kunt het zo gek maken als je wil.

Meteen die patrijs poort weg, (en die is nu wel Oled  :? ) en dan een joekel van een Oled scherm zoals sommige streamers nu hebben , ruimte genoeg :yes:

Helaas blijft D&M redelijk conservatief......

RHK

Citaat van: Frits Denon op februari 04, 2024, 10:05:22Op mijn SR zat destijds ook zo'n klein rond patrijspoortje. Je had er inderdaad niks aan. Ik heb eens een keer een fotoshop plaatje gezien van een zwarte Marantz surround receiver met de vintage display compleet met VU meters en analoge radioschaal. Prachtig! Ik wordt oud.... :wink:  :-D
:gp:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

#5
Citaat van: CBdicX op februari 04, 2024, 17:40:55Ja, dat snap ik niet met dat toch wel ouderwetse 2 lijnen display.
Zou toch eenvoudig vervangen kunnen worden door een Oled kleuren display waar van alles op gezet kan worden.
Hoe fraai zou het niet zijn als er mooie VU naald meters op kan zetten, van die 80's VU balken, of de speaker setup zoals op TV, wat dan ook, je kunt het zo gek maken als je wil.

Meteen die patrijs poort weg, (en die is nu wel Oled  :? ) en dan een joekel van een Oled scherm zoals sommige streamers nu hebben , ruimte genoeg :yes:
 :gp:

Helaas blijft D&M redelijk conservatief......

Had inderdaad allang moeten gebeuren, heb nog steeds de klep naar beneden omdat het grotere display nog enigszins leesbaar is. Ik denk dat de filosofie om het display niet groter te maken is dat je alles via de app doet, maar ik gebruik dagelijks nog de AB.

Neem bij voorbeeld de nieuwste Cambridge streamer CXN100(V2), die wordt zonder AB geleverd, men gaat daar er ook vanuit dat je alles via de app doet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

dmeerpa

Citaat van: jackflash op februari 03, 2024, 15:55:21Ik wil een nieuwe HT receiver kopen om mijn oude SR8002 te vervangen. Qua 'build kwaliteit' en vermogen (125 watt per channel) zou ik dan uitkomen op de Cinema 40. Maar heb ik dat eigenlijk wel nodig?

Cijfers zeggen niet altijd alles  :wink:
Ik had in een ver verleden ook ooit een SR8802. Qua klankkleur één van mijn of misschien wel favoriete surround receivers.

Maar ik vond toen dat mijn front speakers niet hun volle potentieel gaven (ook in pure/source direct).
Dat bleek toen ik er een Rotel RB-991 tussen ging (lees hier: https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=2917.90), zeker veel meer dynamiek, maar ook de surrounds gingen beter klinken. Die test uit 2010 toonde ook aan dat die SR8002 zijn mannetje staat tegen stereo receivers als de NAD C 275BEE of naar mijn mening zelfs beter deed. De Vincent SV-232 vond ik enkel beter in het laag.

Als ik de specs zie van die B&W 702S3 vraag ik me af of je niet hetzelfde voorhebt  :|


Toen ik overstapte op de SR7005 was het verschil een stuk minder met of zonder de Rotel, het extra energie verbruik was het me niet waard. Maar ik weet wel dat ik die warme klank van de SR8002 mistte. Met de SR7008 kon ik geen verschil merken met of zonder de Rotel en ze klonk terug wat warmer, maar naar mijn gevoeld toch minder.
Ik vermoed dat andere type voeding en de 70% garantie bij meerkanaals er wel voor iets tussen zitten.

Sinds dit weekend heb ik de Rotel nu achter mijn Cinema 40 hangen (loop met het idee om naar een 7.1.4 te gaan) en ik kan me toch niet van de mening ontdoen dat het allemaal net iets beter klinkt. Viel me op toen ik Hans Zimmer - Live in Prague van FLAC bestanden in Pure Direct aan het streamen was op de Cinema 40 (via de superieure DAC in de SACD 30n) waar ik voorheen wat teleurgesteld was in de details (toch altijd de vraag stellen hoe en vanwaar de FLAC bestanden werden gemaakt) het stukken beter was met de Rotel als eindversterker voor de Fronts.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

CBdicX

#7
Citaat van: dmeerpa op februari 05, 2024, 17:04:01Cijfers zeggen niet altijd alles  :wink:
Ik had in een ver verleden ook ooit een SR8802. Qua klankkleur één van mijn of misschien wel favoriete surround receivers.

Maar ik vond toen dat mijn front speakers niet hun volle potentieel gaven (ook in pure/source direct).
Dat bleek toen ik er een Rotel RB-991 tussen ging (lees hier: https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=2917.90), zeker veel meer dynamiek, maar ook de surrounds gingen beter klinken. Die test uit 2010 toonde ook aan dat die SR8002 zijn mannetje staat tegen stereo receivers als de NAD C 275BEE of naar mijn mening zelfs beter deed. De Vincent SV-232 vond ik enkel beter in het laag.

Als ik de specs zie van die B&W 702S3 vraag ik me af of je niet hetzelfde voorhebt  :|


Toen ik overstapte op de SR7005 was het verschil een stuk minder met of zonder de Rotel, het extra energie verbruik was het me niet waard. Maar ik weet wel dat ik die warme klank van de SR8002 mistte. Met de SR7008 kon ik geen verschil merken met of zonder de Rotel en ze klonk terug wat warmer, maar naar mijn gevoeld toch minder.
Ik vermoed dat andere type voeding en de 70% garantie bij meerkanaals er wel voor iets tussen zitten.

Sinds dit weekend heb ik de Rotel nu achter mijn Cinema 40 hangen (loop met het idee om naar een 7.1.4 te gaan) en ik kan me toch niet van de mening ontdoen dat het allemaal net iets beter klinkt. Viel me op toen ik Hans Zimmer - Live in Prague van FLAC bestanden in Pure Direct aan het streamen was op de Cinema 40 (via de superieure DAC in de SACD 30n) waar ik voorheen wat teleurgesteld was in de details (toch altijd de vraag stellen hoe en vanwaar de FLAC bestanden werden gemaakt) het stukken beter was met de Rotel als eindversterker voor de Fronts.

Maak jij om gebruik van de optie "Dialog Enahancer" ?

Ik heb zelf een Klipsch RP504CII center, opzich een prima center, maar met D E op medium geeft dat net wat meer verstaanbaarheid.

Dat D E is trouwens een DSP voor vocalen die al jaren geleden in de hoogste serie van Denon zat, de X7200W 2015 (!!), maar nu pas met C40 zijn weg naar Marantz heeft gevonden.
Ik gebruikte toen de 7200 en vond dat een van de  belangrijkste pluspunten.
Toen bij Marcel gekocht (H&C) en daar een Onkyo op ingeruild, was een goede stap 😀

Nu ik het over Marcel heb, wij horen weinig meer van hem........

CBdicX

#8
Wel jammer dat Jackflash niet meer reageert...

Ps, hoort er geen "Jumping" voor Jackflash te staan ? 😉

jackflash

Citaat van: CBdicX op februari 06, 2024, 13:16:21Wel jammer dat Jackflash niet meer reageert...

Ps, hoort er geen "Jumping" voor Jackflash te staan ? 😉


Jackflash was even van de radar, maar hier is hij weer. Dank voor de reacties en het delen van ervaringen. Ik heb zelf ook nog even wat onderzoek gedaan. Op de site van Audioholics heb ik dit gevonden:


Editorial Note About the $1k Price Difference Between Cinema 40 vs Cinema 50:

Cinema 40 is designed and manufactured at their prestigious factory in Japan, a.k.a. Shirakawa Audio Works, same as the SR8015, while the Cinema 50 is manufactured in Vietnam.

Cinema 40 utilizes higher grade audio components and design. (IE. HDAM-SA2 improve version similar to the SR8015).

Cinema 40 has a more powerful EI core transformer, audio capacitor and higher rated power 125wpc vs 110wpc of Cinema 50.

Cinema 40 utilizes monolithic amplifier construction, meaning each amplifier channel comes with its own amplifier PCB, instead of one single amplifier PCB for all channels providing better performance against crosstalk and vibration.

Cinema 40 incorporates more acoustic treatment for audio tuning, copper screws on the back panel, etc.

Cinema 40 employs 7 HDMI inputs vs. 6 HDMI inputs of Cinema 50 (All inputs support up to 8K40, 4K120 on both models).

Aluminum and a large trap door design (face plate) providing access to A large 2 line FL display and cursor keys under the trap door allowing CINEMA 40 users to configure the receiver using only front panel keys and a large 2 line display. (the CINEMA 50 also support aluminum and trap door design but does not support a large FL display and setup buttons on the front panel)

Cinema 40 has 3 source/3 zones vs 2 source/2 zones of Cinema 50.

Cinema 40 has 3 trigger outputs vs. 2 of Cinema 50.

Cinema 40 has 1 component and 1 composite video input while the Cinema 40 does not.




Voor mij zijn het 'made in Japan' ipv Vietnam, de betere componenten die gebruikt zijn (zoals de HDAM-SA2), en het iets mooiere design, reden om te (willen gaan) kiezen voor de Cinema 40. Het prijsverschil is 500 euro, een hoop geld, maar ik vind het het verschil wel waard.


dmeerpa

#10
Citaat van: jackflash op februari 09, 2024, 20:51:31Voor mij zijn het 'made in Japan' ipv Vietnam, de betere componenten die gebruikt zijn (zoals de HDAM-SA2), en het iets mooiere design, reden om te (willen gaan) kiezen voor de Cinema 40. Het prijsverschil is 500 euro, een hoop geld, maar ik vind het het verschil wel waard.
Geen idee welke prijzen je hebt voor de c40, maar enkele maanden terug kon ik de c40 voor 2099 hebben na even een mailtje naar Smits in Arnhem. Ik hebbnog 20€ moeten opleggen voor de verzending naar België.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

jackflash

Citaat van: dmeerpa op februari 09, 2024, 21:06:52[quote author=jackflash link=msg=359066 Voor mij zijn het 'made in Japan' ipv Vietnam, de betere componenten die gebruikt zijn (zoals de HDAM-SA2), en het iets mooiere design, reden om te (willen gaan) kiezen voor de Cinema 40. Het prijsverschil is 500 euro, een hoop geld, maar ik vind het het verschil wel waard.

Geen idee welke prijzen je hebt voor de c40, maar enkele maanden terug kon ik de c40 voor 2099 hebben na even een mailtje naar Smits in Arnhem. Ik hebbnog 20€ moeten opleggen voor de verzending naar België.

Ik kan 'm voor 1800 krijgen. De C50 zit rond de 1300

CBdicX

#12
Citaat van: jackflash op februari 09, 2024, 20:51:31Jackflash was even van de radar, maar hier is hij weer. Dank voor de reacties en het delen van ervaringen. Ik heb zelf ook nog even wat onderzoek gedaan. Op de site van Audioholics heb ik dit gevonden:


Editorial Note About the $1k Price Difference Between Cinema 40 vs Cinema 50:

Cinema 40 is designed and manufactured at their prestigious factory in Japan, a.k.a. Shirakawa Audio Works, same as the SR8015, while the Cinema 50 is manufactured in Vietnam.

Cinema 40 utilizes higher grade audio components and design. (IE. HDAM-SA2 improve version similar to the SR8015).

Cinema 40 has a more powerful EI core transformer, audio capacitor and higher rated power 125wpc vs 110wpc of Cinema 50.

Cinema 40 utilizes monolithic amplifier construction, meaning each amplifier channel comes with its own amplifier PCB, instead of one single amplifier PCB for all channels providing better performance against crosstalk and vibration.

Cinema 40 incorporates more acoustic treatment for audio tuning, copper screws on the back panel, etc.

Cinema 40 employs 7 HDMI inputs vs. 6 HDMI inputs of Cinema 50 (All inputs support up to 8K40, 4K120 on both models).

Aluminum and a large trap door design (face plate) providing access to A large 2 line FL display and cursor keys under the trap door allowing CINEMA 40 users to configure the receiver using only front panel keys and a large 2 line display. (the CINEMA 50 also support aluminum and trap door design but does not support a large FL display and setup buttons on the front panel)

Cinema 40 has 3 source/3 zones vs 2 source/2 zones of Cinema 50.

Cinema 40 has 3 trigger outputs vs. 2 of Cinema 50.

Cinema 40 has 1 component and 1 composite video input while the Cinema 40 does not.




Voor mij zijn het 'made in Japan' ipv Vietnam, de betere componenten die gebruikt zijn (zoals de HDAM-SA2), en het iets mooiere design, reden om te (willen gaan) kiezen voor de Cinema 40. Het prijsverschil is 500 euro, een hoop geld, maar ik vind het het verschil wel waard.



leuk weer wat te horen.
Ik denk dat het prijs verschil rond de 700,00 euro gaat uitkomen, een C50 kan ik voor 1100,00 kopen.

Het zou overstandig zijn de keuze te laten bepalen of een receiver in elkaar geknutseld is in Japan, Vietnam, China, Malysie, of waar dan ook.

In het geval van een versterker of reciever, maar ook speakers, is het zo dat in dit geval Marantz bepaald hoe iets in elkaar gezet wordt, volgens hun specs gebeurd dat.
En of er nu een paar Japanse of Vietnamese vingers het werk doen maakt niet uit, als de specs maar gevolgd worden.
Wel is het zo dat de Japanse vingers vele malen duurder zijn dan die Vietnamese, maar een vinger is een vinger, en als beide vingers doen wat er voorgeschreven staat zal het eind product het zelfde zijn.

Marantz en andere fabriekanten zijn bekent met het stigma binnen de audio wereld, dat zodra er "Made in Japan" op staat, dat product als beter wordt gezien, en met een hogere prijs verkocht kan (moet) worden.

Made in China/Vietnam/ noem maar op, kan net zo'n hoge kwaliteit hebben als Made in Japan, ALS de fabriekant dit nodig vind of wil.
Dan nog zal dat zelfde product goedkoper geproduceerd kunnen worden dan in Japan, daar is nu eenmaal de levens standaard de hoogste van heel Azie (en Europa, en ik denk zelfs van de wereld), dus alles is vele malen duurder dan uit andere (buur) landen, maar niet per defenitie beter.

De keus voor de C50 of C40 zou ik laten afhangen van andere dingen dan waar de kast in elkaar gezet is, want dat zegt op zich niets.
De C50 gebruikt ook HDAM-SA2, het verschil met HDAM-SA1 gaat niemand horen, en die koperen schroeven ook niet.
3 zones vs 2 zones, 3 triggers vs 2 triggers, wel composite vs geen composite, 7 HDMI vs 6 HDMI, is iets wat je specifiek nodig zou moeten hebben, dit maakt de een niet beter dan de ander, je hebt alleen meer van dingen die je niet gaat gebruiken, maar wel voor betaald !

Voor mij was het grote display van de C40 waarom ik deze verkoos boven de C50, en dat kleine beetje meer vermogen gaat ook geen verschil uitmaken.

Maar wat je ook kiest, het zijn beide prima receivers, en vergeet waar dat ding gemaakt is want dat maakt niet uit.
Kijk wat je nodig hebt en koop dat, maar ik wordt zelf ook vaak wel gekieteld door de hoogste modellen.
Ik gebruik van alle input mogelijkheden van de C40 ook maar een paar %, maar wel alle speaker uitgangen........
Er gaat maar 1 HDMI kabel eARC naar de C40, ik gebruik de Phono, CD en 1 trigger, de rest loopt via de Sony Oled, ik bedoel maar, maar ik heb er wel een goed gevoel bij  :yes:  :-D



Frits Denon

Als je naar de nummering kijkt zou je verwachten dat de 50 boven de 40 gepositioneerd is. Maar dat is dus niet zo. Een afleesbaar (op afstand?) scherm zou altijd mijn voorkeur hebben.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

#14
Citaat van: Frits Denon op februari 10, 2024, 09:37:45Als je naar de nummering kijkt zou je verwachten dat de 50 boven de 40 gepositioneerd is. Maar dat is dus niet zo. Een afleesbaar (op afstand?) scherm zou altijd mijn voorkeur hebben.

Klopt, sinds de komst van de Cinema serie is het hoe lager het getal, hoe hoger in de serie, en hoe duurder.
Beetje verwarrend na al die jaren met hoe hoger het getal, hoe hoger in de serie..... :-o

Zal wel een marketing jongetje of meisje slapeloze nachten van hebben gehad, wat moeten wij nu weer bedenken om anders te zijn  :-D

Display van de C40, die het zelfde is als van de vorige series, is prima te lezen, maar alles weg en een groot Oled display zou mijn voorkeur hebben.