Marantz PM 6002

Gestart door Austin Powers, september 18, 2007, 00:13:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Meerdere CD spelers aansluiten heeft geen zin.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 18, 2007, 17:02:05
Lijkt me duidelijk  :lol:
Ook jij moet onderbouwen  nonono

Maar je bedoelt natuurlijk dat verschillen tussen cd-spelers kleiner zijn dan die tussen versterkers en tussen luidsprekers ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Waarbij de luidsprekers bepalen wat een versterker en cd speler etc wel of niet kan,een vereiste is dan een fullrange luidspreker met een recht mogelijke frequentie curve ,en natuurlijk is een optimale akoestiek een vereiste (dat spreekt voor zich).
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: Maurice op oktober 18, 2007, 17:23:57
Ook jij moet onderbouwen  nonono

Maar je bedoelt natuurlijk dat verschillen tussen cd-spelers kleiner zijn dan die tussen versterkers en tussen luidsprekers ;)


Zo goed als nihil, de bouw uitgezonderd.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 18, 2007, 17:49:03

Zo goed als nihil, de bouw uitgezonderd.

Ik heb toch een duidelijk verschil gehoord tussen de CD5001 en CD6002 op de PM6002. Veel zuiverder hoog, en een gecontroleerd laag.
Een verschil die een upgrade bij mij zeker waard was.
Als alles goed gaat heb ik hem eind volgende week.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

SB_Marantz

Dan lijkt me dat 1 van de 2 spelers niet in orde is.

Ik heb wel eens een paar mensen op bezoek gehad die ook flinke verschillen meenden te horen.
Toen ze de deur uitging waren ze overtuigt van mijn bewering.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

#113
Citaat van: S.B.Marantz op oktober 19, 2007, 18:29:17
Dan lijkt me dat 1 van de 2 spelers niet in orde is.

Ik heb wel eens een paar mensen op bezoek gehad die ook flinke verschillen meenden te horen.
Toen ze de deur uitging waren ze overtuigt van mijn bewering.
Ik behoor niet tot die mensen, ik hoor namelijk ook verschil. Het zijn meestal geen klankmatige, maar meer in de sfeer van detailering en diepte.

Tijdens een budget luisterdag kwam uit dat de cd-speler zelfs erg veel verschil kon maken!
Lees http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=1554.120
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cypher

Er zit duidelijk verschil tussen CD spelers. Het maakt heel veel uit, het is wel de bron van je installatie.
Tussen de CD 5001 en SA 7001 zit bv. een wereld van verschil. Als je dat niet hoort dan is dat lekker makkelijk, ben je altijd met hele goedkope speler klaar.

SB_Marantz

In audioland zijn de luidsprekers het hart van de installatie  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 19, 2007, 20:57:45
In audioland zijn de luidsprekers het hart van de installatie  :wink:


Dat vind ik ook,daar kan het meeste fout gaan.

Ik zal proberen een PM 6002 te bemachtigen,evt kunnen we een versterker vergelijk maken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

laten we ons richten op de PM6002 en evt discussies omtrent cd spelers elders voort zetten AUB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Austin Powers

Citaat van: Marco op oktober 20, 2007, 00:16:30
laten we ons richten op de PM6002 en evt discussies omtrent cd spelers elders voort zetten AUB
De PM6002 schijnt de opvolger te zijn van de Marantz PM4001 OSE. Vandaar dus dat ze hetzelfde chassis hebben gebruikt waar om zich niets mis mee is.

HAL9000

Citaat van: dmeerpa op oktober 19, 2007, 17:15:40
Ik heb toch een duidelijk verschil gehoord tussen de CD5001 en CD6002 op de PM6002. Veel zuiverder hoog, en een gecontroleerd laag.
Een verschil die een upgrade bij mij zeker waard was.
Als alles goed gaat heb ik hem eind volgende week.

Dat wil ik niet snel geloven... waarom, de constructie is hetzelfde bouw technisch.!!
had je echt geen instelling anders staan???

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!