Probleem Directioneel Sub C40 (opgelost), en vergelijk C40 / C70

Gestart door CBdicX, juli 21, 2023, 14:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik gebruik nu 3 subwoofers (3x SVS SB1000 Pro), 2 voor en 1 achter in wederom een 5.3.4 opstelling  :schater:  :-D
Als ik Directionele subwoofer gebruik, speelt achtersubwoofer nr. 3 NIET !!
Als ik 2 subwoofers met Directionele subwoofers gebruik, spelen beide.

Als ik Standard gebruik, spelen ze alle 3, dus ook de Achter-sub.

Als ik een volume testtoon stuur naar nr. 3, speelt die toon, ook tijdens de Audyssey-setup wordt deze gedetecteerd.
Maar als ik verschillende Subwoofer-testbestanden afspeel, is het stil.
Ik probeerde de andere subs op dezelfde Subwoofer 3 uit, maar ook stil  :-o

Heb een nieuwe setup gedaan met Standaard Subwoofers, en ze spelen alle 3..........

Nu de vraag, wat is er aan de hand met Directionele subwoofers, als ik 3 subwoofers gebruik ?

RHK

Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn eerste gedachte is dat die directional software van de rel raakt met jouw opstelling. Eens gaan schuiven met de opstelling? Bijv.alle 3 de subs aan een zijde? Geen aanvullende sub instelling op je Marantz aan staan zoals bas reductie voor de buren?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 21, 2023, 15:54:40Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn eerste gedachte is dat die directional software van de rel raakt met jouw opstelling. Eens gaan schuiven met de opstelling? Bijv.alle 3 de subs aan een zijde? Geen aanvullende sub instelling op je Marantz aan staan zoals bas reductie voor de buren?

De opstelling is het probleem niet, het staat zoals omschreven voor 3 subs, 2 voor, 1 achter in het midden van de kamer.
Ook overleg met svs gehad maar alles staat correct in de subs.
De sub doet het ook, reageert op test tonen, echter laat het afweten in de praktijk.

Met de standaard subwoofer setup werken ze wel alle 3, dus zit er een draadje verkeerd met directional.

Heb ook het AVS forum wakker gemaakt 😉 ben benieuwd of daar wat uit komt, maar vreemd is het.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 21, 2023, 16:25:04Mij benieuwen. Misschien een 4e sub?  :-D  :-D

 :gp:

Als dat nodig is stoom ik meteen door naar 8 stuks, simpel met 4 Y-stekkertjes.
Dan de buurt maar meteen laten dicht timmeren, op 1 huis na dan..... :-D

CBdicX

Volgens de manual is 3 subs ook gewoon te doen, ook tijdens de Audyssey setup staat er een 3e sub achter de bank op het scherm.
Begin nu toch echt te geloven dat het een "Bug" is...........

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 22, 2023, 06:48:58Voorlopig even zonder directional dus.

Het is voorlopig niet niet anders, ook vanuit de US hoor ik niets...

CBdicX

Zojuist Directional nog getest met de App, maar ook daar tijdens de setup 3 subwoofers, na de setup blijven er 2 over.

Standard sub mode geen probleem, gewoon 3 subs.

Wat een pleur#s bug...... :evil:

Marvin

Ja het staat er toch echt dat het kan, vreemd..
Maar ik vind 3 hoe dan ook een vreemd aantal, dus ik zou gewoon voor een vierde gaan.

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 22, 2023, 09:02:38Zojuist Directional nog getest met de App, maar ook daar tijdens de setup 3 subwoofers, na de setup blijven er 2 over.

Standard sub mode geen probleem, gewoon 3 subs.

Wat een pleur#s bug...... :evil:

De C40 al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? durf het eigenlijk bijna niet te vragen  :roll:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

De 3 subs blijven, hoe dan ook, met of zonder Directional, want nu ben ik het fenomeen kwijt dat als ik een stap naar voren zette, ik in een behoorlijke bass bubbel stond.
Dat is nu weg met bij plaatsing van de sub aan de achterwand.

Heb het nu draaien op Standaard Subs, klinkt als een tiet, sowieso een behoorlijke stap vooruit  :-)

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 22, 2023, 11:11:33De C40 al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? durf het eigenlijk bijna niet te vragen  :roll:

Ja, en nee, het heeft niet geholpen..........

CBdicX

Citaat van: marvin op juli 22, 2023, 11:08:13Ja het staat er toch echt dat het kan, vreemd..
Maar ik vind 3 hoe dan ook een vreemd aantal, dus ik zou gewoon voor een vierde gaan.

Ik ben ook meer van de deelbare getallen, echter 4 ga ik er niet in krijgen, dit was al een strijd met de partner.
Het werkt wel, die 3, ik ben van de bekende bass bubbels af, ik kan de kamer in de rondte lopen en merk geen verschil waar ik sta.
Voorwand, achterwand, zijkanten, het is nagenoeg allemaal het zelfde en dat was met die 2 aan de voorkant niet, toen had ik bass pieken aan de voor en achterzijde, en met een stap naar voren vanaf de luisterplek.
Dat is nu weg, dus wat dat betreft, missie geslaagd !

Marvin

Voor het eind van het jaar staan er vier, ik weet gewoon dat je je niet kan inhouden.   :-D

Even serieus, het zal zo inderdaad echt wel goed genoeg zijn, toch?