De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Ik heb er nu granieten tegels los onder liggen. Ik zou die vast kunnen zetten, heb ik ook aan gedacht.

De luidspreker moeten sowieso worden opgeknapt wat betreft de lak en dan vind ik een bijpassende voet mooier dan er een granieten tegel onder plakken.

Bijgevoegd twee foto's van de schade aan de luidspreker. Het lijkt niet groot op de foto's, echter loopt het van voor tot achter door.

Wat wil ik nu laten doen:
- schade laten herstellen aan de voet
- beide luidsprekers over laten spuiten
- extra bredere voeten onder laten zetten

Dat laatste kan nu goed, want de DS-17's zijn weer in productie met andere units.

Audiotic

Citaat van: WimPeu op november 05, 2012, 16:00:03
Gewoon zoiets kopen...duwt een volwassen rugby pro nog niet om.. :-D


Now we're talking! Wel eerste scheiden.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Citaat van: jowa op november 11, 2012, 15:21:21
Ik heb er nu granieten tegels los onder liggen. Ik zou die vast kunnen zetten, heb ik ook aan gedacht.

De luidspreker moeten sowieso worden opgeknapt wat betreft de lak en dan vind ik een bijpassende voet mooier dan er een granieten tegel onder plakken.

Bijgevoegd twee foto's van de schade aan de luidspreker. Het lijkt niet groot op de foto's, echter loopt het van voor tot achter door.

Wat wil ik nu laten doen:
- schade laten herstellen aan de voet
- beide luidsprekers over laten spuiten
- extra bredere voeten onder laten zetten

Dat laatste kan nu goed, want de DS-17's zijn weer in productie met andere units.
Goed over nagedacht Joost :yes:. Als je zo tevreden bent over deze speakers is die investering het zeker waard!

jowa

Thanks, ik ben erg tevreden met deze luidsprekers. Ze geven niet alleen de "herrie" lekker weer (Muse, Triggerfinger, SOAD, FNM, etc), maar ook klassiek en kleinschaliger muziek. Dus lekker allround.

Zelfs bij actiefilms komt er voldoende laag uit  :yes:.

Bijgevoegd nog een foto van de voet van de rechter luidspreker. De onderplaat heeft een dreun te pakken gehad en is daardoor gedeeltelijk los gescheurd van de luidspreker  :-(
Bij de val is de onderplaat op de granieten tegel terecht gekomen en daardoor is al het gewicht
Dit kan gelukkig worden gemaakt.

Whisper.nl

auw da's flink balen Jowa.

Misschien eens een goede meubelmaker raadplegen. ??

De speakers kun je "vastplakken " met de poster buddies.
Elke hoek een is voldoende. Tevens weer makkelijk los te krijgen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Weer even een update.

Luidsprekers nog niet laten repareren. Nog wel van plan, nog een geschikt moment zoeken om te laten doen.
Al wel de superspikes er vanonder af gehaald. De luidsprekers staan nu niet meer instabiel. Nu nog blu-tack zien te scoren om de luidsprekers op de tegels vast te zetten.

Verder alle Densen spullen verkocht. Grappig is dat alles naar Griekenland en het ex Oostblok is gegaan.

Verder rust in het audio/video kamp, zo nu en dan alleen een oprisping om naar andere luidsprekers uit te kijken als ik weer wat moois zie en hoor.  :-)

O ja, en aan het rondkijken naar videostreaming  :-D

JohnWx

je kan de speaker ook netjes repareren / vullen / plamuren en dan gewoon met de zelfde kleur met kwastje bijwerken niemand die het ziet of pimpen met een rvs lijst rond om bij beide speakers of een sierstrip in kleur erop spuiten of plakken Carbon look keuze genoeg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Citaat van: Whisper.nl op november 11, 2012, 18:36:28
auw da's flink balen Jowa.

Misschien eens een goede meubelmaker raadplegen. ??

De speakers kun je "vastplakken " met de poster buddies.
Elke hoek een is voldoende. Tevens weer makkelijk los te krijgen.

Groet Whisper

Nog bedankt voor de tip.

Gisteravond eindelijk de tijd genomen om PRITT poster buddies onder de luidsprekers te plakken en deze netjes op de tegels te zetten.
De speakers zaten gelijk al behoorlijk goed vast en dit zal alleen nog toenemen. De angst dat de ukster ze nog een keer zal omlopen is nu sterk afgenomen.

Gelijk maar een luisteravond van gemaakt (wel even de fronts van de speakers af) en genoten van de performance.

Binnenkort toch maar langs bij Xanadu en alle aangehaalde punten laten doen. Kunnen ze weer wat langer mee.



Of stiekum toch gaan zoeken naar een mooi paar Dynaudio Contour S 3.4's :angel:

lo

 notworthy notworthy :-D
Leuk om weer even een berichtje van je te lezen  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Zeker een tijdje niets gehoord hier. Het is wel balen dat het zo gelopen is met de luidsprekers.

Wel lekker weer een uitgebreide luisteravond.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

jowa

Thanks,  ben lekker met vrouw en ukster op vakantie geweest en daarnaast erg druk op m'n werk.

jowa

Staat een setje S3.4's op eBay.

Zondag avond laat eens kijken wat de stand is, heb er wel een ritje naar Duitsland voor over bij de huidige stand  :yes:




Staat ook nog een mooie set C2's te koop, maar die zet ik gelijk maar uit m'n hoofd. Gaat iets te veel boven m'n budget.
Misschien iets voor Lo?  :-D  :wink:
Foto om je alvast lekker te maken  :kwijl:




Marantz 81

Je bent toch niet aan het dromen he  :-D zou mooi zijn als je een setje Contour S3.4 kan vinden voor een mooie prijs ,bij hobo hifi staat er nog een setje 2de hands al bijna 2 jaar te koop maar ze zakken gewoon niet met de prijs van 1875 per stuk en zijn ze ook nog maple  nonono heb ook meer het idee dat zeze gewoon niet willen verkopen ofzo

jowa

Dromen mag altijd  :-)

Deze zijn zwart en de huidige prijs is €352.
Ik verwacht dat er zondag in het laatste uur een biedingsoorlog zal plaats vinden.
Zo niet, dan zal ik een ritje naar Duitsland hebben (hoop ik)  :zzz:

Marantz 81

Uiteraard  :-)   wie weet  8-)