Marantz NR1607 en KPn 4k decoder

Gestart door Harald71, november 11, 2020, 20:29:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harald71

Beste Marantz-liefhebbers,

Dit is mijn eerste post en vraag, excuses als ik iets vraag of hier neerzet wat eventueel al beantwoord is of verkeerd geplaats is.

Zit met het volgende.
Heb een Marantz NR1607 en een KPN (glasvezel) 4k decoder type Arris VIP5202 met actief 4k pakket. Hiervoor had ik een normale FHD decoder via KPN en die was rechtstreeks aangesloten op de Marantz. Marantz weer via HDMI ARC naar Samsung UE55HU7100S 4kUHD tv. Oude decoder werkte prima op die manier. De 4K decoder van KPN geeft geen beeld en geen geluid. Ook HDMI instellingen in KPN decoder aangepast maar krijg melding dat "beeldscherminstelling niet ondersteund wordt door televisie". Vreemd want hij zit niet rechtstreeks naar de tv maar naar de Marantz. Tevens zou dat niks moeten uitmaken want TV moet dan aankunnen. (Als bewijs: Chromecast 4k Ultra rechtstreeks op TV hdmi geeft keurig 4k aan en resolutie 3840x2160/60p).
In Samsung TV menu heb ik de HDMI allemaal op HDMI UHD Color staan. Heb nieuwe HDMI kabels geprobeerd, tevergeefs. Decoder en TV naar fabrieksinstellingen, werkt ook niet.  Tevens vraag bij KPN Forum neergelegd, geen antwoord. KPN en Samsung klantenservice weten het ook niet!  lees wel dat er meerdere mensen wat problemen hebben met KPN icm Marantz.  de oplossing kan ik niet vinden/lezen.  Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen? Alvast hartelijk dank!  Mvg, Harald71

Harald71

Beste SmarcelS,
Dank voor je advies.
Helaas ook geen resultaat, ben vandaag weer lang ermee bezig geweest. Marantz maar paar keer noodreset gegeven.  Gaat als volgt bij diverse versies https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3875/~/de-netwerk-module-van-mijn-marantz-av-receiver-herstarten%2Fresetten

Gehele nieuwe installatie moeten doen.
Plotseling kreeg ik na de 3de reset geluid via de Marantz ( KPN direct op Marantz). Na.paar keer aan en uitschakelen van de beide apparaten (KPN en Marantz) kwam er opeens beeld/video bij.
In het begin veel storingen en horizontale gekleurde strepen in beeld. Die verdwenen na minuut of 5 en bleef geluid en video goed. Dus ga duimen dat dit morgen op nog werkt. Werkelijk geen idee wat probleem is/was. Denk handshake van de hdmi tussen de 2 apparaten