Pre out SR7007

Gestart door Janus, oktober 25, 2020, 17:43:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janus

Beste forumleden,
Ik heb sinds kort een nieuwe TV (LG OLED 65GX) en een JBL soundbar. Nu wil ik eigenlijk het geluid (in ieder geval van muziek DVD/ Blu Rays, maar wellicht ook speelfilms) via de huidige speakers in mijn audio set (Focal Electra) laten lopen. Ik denk dat dit een aanzienlijke verbetering van het (TV)geluid zal betekenen. Ik heb tevens een Marantz AV-receiver (SR7007). De Focals staan nu alleen aangesloten op mijn Marantz eindversterker (SM11S1). De leverancier van de TV gaf aan dat om het TV-geluid via de Focals te laten lopen, ik de SR7007 via de pre-outs moest koppelen aan mijn Marantz SC11S1 (dus de voorversterker). Nu heb ik de Marantz SM11S1 (dus de eindversterker) dicht in de buurt staan van zowel de Focals (om langere luidsprekerkabels te voorkomen) en in de buurt van de SR7007 staan. De voorversterker staat (samen met de audio-bronnen netwerkspeler / SACD-speler / draaitafels) aan de andere kant van de kamer en is via één langere interlink verbonden aan de eindversterker. Lange intro, maar mijn vraag is of het mogelijk is om de Focals zowel te gebruiken als front-luidsprekers in een home-cinema opstelling (via de pre-outs van de SR-7007) en te blijven gebruiken als stereo-luidsprekers via de voor-eindversterker combinatie. Dit door de SR7007 te koppelen aan de SM11S1 (eindversterker) in plaats van te koppelen aan de SC11S1 (voorversterker). Reden hiertoe is om te voorkomen dat ik een 2e lange interlink van SR7007 naar SC11S1 moet aanleggen. De eindversterker (SM11S1) dient dus zowel gekoppeld te blijven aan de aparte voorversterker (SC11S1) als gekoppeld te worden aan de AV-versterker (SR7007). Is dit mogelijk en zoja, welke aansluitingen / soorten(merken) kabels kan ik hier het beste voor gebruiken. Alvast bedankt voor jullie reacties / suggesties. Met vriendelijke groet, Jan.
SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon

RHK

#1
Misschien een luidspreker/audioswitch?  dus de frontspeaker-uitgangen van de eindversterker en SR7007 hierop aansluiten, zodat je kunt schakelen tussen de SR en de eindversterker als bron? En dan TV geluid en blu-ray op de SR aansluiten. Ik had zo de fronts via mn SR 7008 en een PM 8000 geschakeld. Voor homecinema de SR en voor mooi stereo vanaf de cd speler  de PM 8000.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Janus

Dank je wel voor je reactie. Zijn er wellicht nog andere oplossingen mogelijk, dus zonder aanschaf/gebruik van een aparte audio / luidsprekerswitch, maar gebruik makend van de bestaande componenten ?
Wat mij met name opviel was dat de verkoper herhaaldelijk aangaf om de pre-outs van de AV-versterker (SR7007) te koppelen aan de voorversterker (SC11S1), terwijl de meest gelezen oplossingen op het internet spreken over koppeling naar een eindversterker ...
Op mijn eindversterker(SM11S1) zitten hiertoe 2 aparte ingangen, een "normale" RCA-ingang (rood / wit --> hierop is de voorversterker al aangesloten) en een gebalanceerde ingang (links / rechts). Toch gaf de verkoper aan dat het eventueel gebruik maken van de gebalanceerde ingang (koppeling met de pre-outs van de AV-versterker) niet zou gaan werken ...
Vandaar mijn vraag op dit forum aan jullie experts :) ...
SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon