Beleving van een stekkerblok

Gestart door jwx, december 03, 2012, 23:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Ik zit een verhaal te lezen uit 2007 over een stekkerblok van 80 euro, alleen de superlatieven schieten mij toch in het verkeerde keelgat als er iets veranderd word

Namelijk er komt een standaard aan de norm eisend netsnoer aan te hangen net of je van een mooie set naar een klokradio gaat luisteren  HLP

Dus dat betekend dan nou lees maar:

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

John, veel vrije tijd? Je bent maar druk  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op december 03, 2012, 23:26:38
John, veel vrije tijd? Je bent maar druk  :-)

ja 100% bedankt voor bewezen diensten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Heb ook weleens verschil mogen ervaren in netkabels. Verschil tussen een dure kabel en een standaard (pc) snoer.


Er is verschil... maar of dat nou zo groot is?  :oops:

Zoldar

ik heb ook hier en daar wat verschillen gehoord. maar dat was lang niet altijd een verbetering. maar allemaal in de marge hoor.

enige voordeel is dat je het makkelijk zelf kunt maken. 2 m belden 3x2.5mm heb je voor rond een tientje.

en met wonder stekkerblokken moet je oppassen. het supra excemplaar wat ik heb haalde flink wat dynamiek weg bij de buizen amp.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

ik zelf ervaar dat niet of wil me er niet toe zetten om er echt naar te luisteren om mijn vooroordeel is sterker dan het te doen maar hoe een eigenaar van zo een blad (inmiddels failliet) omgaat met woorden moet ik gewoon van  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


Cornelis1921

#7
Citaat van: marvin op december 04, 2012, 00:48:29
Schmeltz...?  :-o
Deze man bedoeldt waarschijnlijk 'schmaltz' :-D: Neder-Oostenrijks (Wenen e.o.) voor geklaarde boter. Ook wel hét ingrediënt van de Weense romantische en laat-romantische muziek genoemd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op december 04, 2012, 02:28:19
Deze man bedoeldt waarschijnlijk 'schmaltz' :-D: Neder-Oostenrijks (Wenen e.o.) voor geklaarde boter. Ook wel hét ingrediënt van de Weense romantische en laat-romantische muziek genoemd.
:yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

erik62

Dag,
Ik heb laatst geruime tijd geexperimenteerd met voedingskabels. Ik had twee exemplaren gemaakt van belden 1.5 en 2.5 mm2 en twee verschillende " standaard " netsnoeren gebruikt. Ik vond dat ik hoorbaar verschil ervoer bij de 2.5 mm2 kabel aangesloten op de cd speler. Maar mooier vond ik het niet. Het leek wel of het hoog feller was geworden en vond het eigenlijk onaangenaam. Bij de versterker hoorde ik geen verschil. Resultaat: standaard snoeren weer aangesloten.
Diezelfde ervaring heb ik opgedaan toen ik een aluminium stekkerblok heb gemaakt met " sterbedrading" . Het zal wel komen dat je meent dat iets is veranderd. Ook dit vond ik niet mooier klinken. Nu meende ik dat het laag iets achterbleef. Ook weer afgekoppeld en normaal stekkerblok aangesloten. Het enige waar ik toch nog een beetje n geloof zijn de siltechs sq 80's die ik TOCH beter vind klinken dan anderen.

Erik

Marvin

Mooi...


--Verstuurd zonder netwerk--

renes59

In een ander topic ( pm16 pm14) had ik het over filteren van gegevens, nou hier werkt het filter. :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 06, 2013, 17:54:12
In een ander topic ( pm16 pm14) had ik het over filteren van gegevens, nou hier werkt het filter. :yes:

vind ik leuk  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik62


SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM