Beste keuze speaker kabel marantz en dali

Gestart door Rha007, juli 09, 2011, 00:41:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rha007

En kan Audyssey Pro ook icm de SR6005, of alleen met de SR7005?

still life

 :no:, pro zit enkel op de 7005 & moet 'unlocked' worden door een prof,
desgewenst kun je met zo'n mensen in contact komen via het forum hier..

maar de 7005 is een topper  :yes:
& met de 'gewone' ADSY multiEQ XT kun je ook al mooie resultaten bekomen
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

ik zou die kabels voorlopig lekker vergeten en gaan voor de SR7005  pompom pompom :yes: :wink:

Gewoon 2,5 mm2 koper voldoet ,evt voor de achter speakers 4mm2 gezien de lange lengte,s maar met 2,5mm2 kan het ook gewoon


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juli 16, 2011, 17:57:14
ik zou die kabels voorlopig lekker vergeten en gaan voor de SR7005  pompom pompom :yes: :wink:

Gewoon 2,5 mm2 koper voldoet ,evt voor de achter speakers 4mm2 gezien de lange lengte,s maar met 2,5mm2 kan het ook gewoon

Heb jij je profiel aangepast ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

nee maar kabels kunnen later altijd nog je kunt veel beter investeren in apparatuur en speakers  pompom

en later met kabels aan de gang gaan  byebye

Rha007

Heb inmiddels de SR7005 en oa de dali's besteld. Wil toch alle bekabeling in een keer vervangen. Levertijd is 3 weken, dus heb nog even de tijd om op kabel jacht te gaan. Heb ook ondertussen veel goede verhalen gelezen over de betaalbare W&M's.
Iemand ervaring mee?

Perfect_audio

Citaat van: Rha007 op juli 17, 2011, 10:02:32
Heb inmiddels de SR7005 en oa de dali's besteld. Wil toch alle bekabeling in een keer vervangen. Levertijd is 3 weken, dus heb nog even de tijd om op kabel jacht te gaan. Heb ook ondertussen veel goede verhalen gelezen over de betaalbare W&M's.
Iemand ervaring mee?

Eigenlijk mijd ik onderwerpen over kabels, maar jij verkeert nog in de gelukkige omstandigheid dat je het geld nog in de zak hebt en nog kan kiezen.
Kies éérst voor Audyssey Pro met normale kabels. Leen daarna exotische kabels en luister of je verschil hoort. Je zult jezelf een hoop geld besparen.

Wat gebruik ik?
Als luidsprekerkabel gebruik in SpeakerSmart Cable. Gewoon 2x2,5mm2 of 4x2,5mm2 als ik door een buis moet naar de achterkanalen. Deze kabel is prima en mechanisch sterk, wordt ook gebruikt op podia.
Als interlink gebruik ik op maat gemaakte interlinks. Ik gebruik hiervoor VanDamme Instrument Cable op rol. Prima spul, soepel zodat er geen mechanisch spanning op de aansluitbussen staat. Als plug de Neutrik Pro plug: deze maakt eerst contact met massa, daarna pas signaal. Geen ploppen en brommen en zo. Alles zorgvuldig gesoldeerd en gecontroleerd!
In combinatie met Audyssey Pro (zit o.a. op jouw 7005) de beste investering!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

W&M`s kleuren donker is mijn ervaring. Bovenstaande reply van Ron zou je in overweging kunnen nemen. Ik zou zekers op dit moment geen geld aan dure kabels uitgeven; eerst voor gewone/goedkope kabel van de rol gaan en wennen aan jouw nieuwe set in jouw ruimte en opstelling. Als je dan niet (geheel) tevreden bent zou je voor andere kabels kunnen gaan (of Audyssey Pro).

Weet echter dat kabels alleen finetuning betreft.

Sander.


Citaat van: Rha007 op juli 17, 2011, 10:02:32
Heb inmiddels de SR7005 en oa de dali's besteld. Wil toch alle bekabeling in een keer vervangen. Levertijd is 3 weken, dus heb nog even de tijd om op kabel jacht te gaan. Heb ook ondertussen veel goede verhalen gelezen over de betaalbare W&M's.
Iemand ervaring mee?

JohnWx

Als jij de overtuiging heb dat kabels je veel plezier gaan geven absoluut kopen


Als je een goed gevoel bij Ron zijn keuze heb ook prima


Ga je er tussen in zitten perfect


Gaat erom wat je zelf wilt


Er zijn ook mensen die meubels van duizenden euro's hebben en de overtuiging hebben dat dat veel positieve klank winst opleverd top voor ze


Doe wat jij het beste voor je vind maar ik zou eerst gewoon een rol kopen met 2.5 mm koper voor een habbekrats en gaan luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

#24
...
Zolang je maar geniet....

lo

Vind je het erg dat ik het niet helemaal snap wat je schrijft?
Je hoort verschil, maar toch niet?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rha007

ik ben em nu ook effe kwijt: je hoort verschil met duurdere (betere) kabels, maar toch ook weer niet als je je huidige kabels weer aansluit  :?

still life

Citaat van: 211 op juli 24, 2011, 11:46:16
Advies : ga voor goed koperdraad van de rol, voldoende dik (2,5-4mm),  strip de uiteinden en rechtstreeks monteren...

:wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Eigenlijk zou in de meeste gevallen 2x1,5mm moeten volstaan ,zeker over een lengte van ca 3 mtr  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

211

#29
...
Zolang je maar geniet....