marantz pm 7004 versus denon pma 710 ae

Gestart door danny47, juli 05, 2011, 15:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danny47

Wellicht een open deur intrappen, maar ik zit in tweestrijd welke versterker in zal aanschaffen en het gaat tussen de pm 7004 van 649,- of de denon pma 710 ae van 445,-. Ik zit alleen gebonden aan 1 leverancier omdat ik daar een eerdere versterker heb terug mogen brengen en een nadere mag kiezen maar geen geld terug krijgt en bij die leverancier kost de marantz dus 649,- en de denon 445,- . Wie kan mij advies geven?

JohnWx

Citaat van: danny47 op juli 05, 2011, 15:56:21
Wellicht een open deur intrappen, maar ik zit in tweestrijd welke versterker in zal aanschaffen en het gaat tussen de pm 7004 van 649,- of de denon pma 710 ae van 445,-. Ik zit alleen gebonden aan 1 leverancier omdat ik daar een eerdere versterker heb terug mogen brengen en een nadere mag kiezen maar geen geld terug krijgt en bij die leverancier kost de marantz dus 649,- en de denon 445,- . Wie kan mij advies geven?

Moet je ook nog bij betalen ?

Was dat niet bij jouw dat je een paar keer een kapotte receiver had ?

Persoonlijk zou ik voor de PM7004 hij heeft meer vermogen zwaarder gebouwd (dat zeg ik met me Micromega 6kg)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Altijd voor de marantz gaan al was het maar omdat je hier op het marantzforum zit.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

danny47

Ja, dat met die receiver dat was ik ja, met de receiver ben ik nooit vrienden geworden, ik heb hem vorige week in mogen ruilen voor een "gewone versterker" en 500 euro voor terug gehad, ik had de receiver met korting en tegoedbon uiteindelijk voor 600 euro gekocht, na 6 maanden vind ik dat geen slechte prijs, omdat ze de Marantz pm 7004 niet konden leveren heb ik de denon 710 met bijbehorende tuner gekocht, ook mooi maar had toch eigenlijk liever de marantz gehad, nu blijkt dat ze hem wel kunnen leveren, maar dan voor de adviesprijs van 649,- voor de tuner en versterker heb ik 700 betaald, die mag ik nog omruilen en dan de marantz bestellen, dan kan ik op markplaats voor een goedkope tuner kijken en heb ik de versterker die ik graag wil, hoewel ik hem nooit gehoord heb en vraag me af waar ik beter mee af bent.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 17:18:10
Altijd voor de marantz gaan al was het maar omdat je hier op het marantzforum zit.  :-D

ik durfde het niet te zeggen straks een ban van Denon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: danny47 op juli 05, 2011, 17:36:52
... en heb ik de versterker die ik graag wil, hoewel ik hem nooit gehoord heb en vraag me af waar ik beter mee af bent.

ben je toch klaar?  clown1

hoe hij klinkt zul je enkel & alleen thuis zelf achter komen..

indien mogelijk zou ik je aanraden om die AMP eens op luisterbezoek mee te mogen krijgen..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 05, 2011, 17:53:39
Citaat van: danny47 op juli 05, 2011, 17:36:52
... en heb ik de versterker die ik graag wil, hoewel ik hem nooit gehoord heb en vraag me af waar ik beter mee af bent.

ben je toch klaar?  clown1

hoe hij klinkt zul je enkel & alleen thuis zelf achter komen..

indien mogelijk zou ik je aanraden om die AMP eens op luisterbezoek mee te mogen krijgen..

tis stereo  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Wat ik begrijp heb je nu de Denon set

Wat wil je zelf  ?


zo te horen de Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

danny47

ja, ik heb nu de denon set thuis staan, maar nu is er nog een andere optie zie ik en dat is de denon pma 1500 AE voor 699,- , is ook nog een mooie toch?

pietjepc

Citaat van: danny47 op juli 05, 2011, 17:36:52
omdat ze de Marantz pm 7004 niet konden leveren heb ik de denon 710 met bijbehorende tuner gekocht, ook mooi maar had toch eigenlijk liever de marantz gehad,


Stiekem weet je wel wat je wilt :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Citaat van: lo op juli 05, 2011, 17:18:10
Altijd voor de marantz gaan al was het maar omdat je hier op het marantzforum zit.  :-D

:yes:
En inmiddels weet je echt wat je wil. pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Musicman

Citaat van: danny47 op juli 05, 2011, 20:28:40
ja, ik heb nu de denon set thuis staan, maar nu is er nog een andere optie zie ik en dat is de denon pma 1500 AE voor 699,- , is ook nog een mooie toch?

Waarom kijk je niet naar een Denon PMA1500R?

Ik weet niet of een PMA1500AE een vernieuwde PMA1500R is, maar ik heb de PMA1500R gehad en dat was een zeer muzikale versterker!!

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

danny47

bedankt, de pma 1500R heb ik gehad en verkocht maar nooit meer zo,n versterker terug kunnen kopen, ik wilde eigenlijk naar surround maar is mij tegengevallen, de 1500AE heeft ook mooie specs en nog nieuw te krijgen de 1500R zeker niet meer

Musicman

Fijn.....dus je weet dat de PMA1500R echt een mooie versterker is.

Ik heb dat zelf ook gehad......
DE PMA1500R ingeruild en met bijbetaling een AVC11SR terug gekocht.
(deze zat kwa klank dichtbij de PMA1500R en heb deze nog steeds)

Op MP staan er volgens mij 2 te koop, en zo af en toe komen ze 2e hands nog wel eens voorbij.
Gewoon geduld hebben....al is dat heel moeilijk.
Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels