laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Volgens mij heeft hij nog nooit een echte platenspeler gehoord en roept van alles wat hij niet kan onderbouwen, daarom reageert deze Meneer niet meer. Ik heb met de demo van Ken Ishiwata bij Marantz Eindhoven echt wel genoten van het vinyl wat hij draaide, natuurlijk heeft het niet de dynamiek als een sacd maar de muziek op vinyl heeft ontzettend veel rust en diepte en een mooi geluidsbeeld.
Ben laatst naar de enige platen perserij in Nederland geweest waar ik een rondleiding heb gehad, deze heb ik gewonnen met een prijsvraag op hifi.nl en na een lange dag (vanwege het winterse weer een hoop vertraging) heb ik veel geleerd en ik weet zeker als de mensen van recordindustry dit horen nou dan  violent1 violent1 violent1 of zoiets.
Maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen hé. Ik zet de link van recordindustry er ook wel even bij kunnen jullie eens zien hoe ze platen maken van begin tot eind (ook de mooie platenhoezen) echt wel interessant hoor.
http://www.recordindustry.com/

Gr. Jeroen

Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Cornelis1921

 :no: More or less: muziek van USBstick is toch echt less, tenzij je alleen maar bagger streamt en niet om diepgang en verfijning geeft, en ik noem mijzelf en mijn smaak van muziek toch echt niet overdreven 'sophisticated'. Goed, ik ben snob, maar dan wel een met 'gevoel'. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

#17
Citaat van: Cornelis1921 op januari 08, 2011, 05:49:18
:no: More or less: muziek van USBstick is toch echt less

Dit is ook weer erg discutabel hoor. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Of onze pedalist flac als formaat heeft wordt duidelijk uit zijn bijdragen, al is dat natuurlijk wel mogelijk, dat is inderdaad lossless; less loss en toch less, als je streamt via een standaard laptop. Ik gebruik mijn Toshiba Satalite als squeezebox (Screamer enzo) en stream in allerlei formats in diverse bitrates; prachtig als achtergrond of om zo even maar wat te luisteren, doch het kan niet tippen aan de 'old school' bronnen. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

#20
Citaat van: Cornelis1921 op januari 09, 2011, 04:44:23
Of onze pedalist flac als formaat heeft wordt duidelijk uit zijn bijdragen, al is dat natuurlijk wel mogelijk, dat is inderdaad lossless; less loss en toch less, als je streamt via een standaard laptop. Ik gebruik mijn Toshiba Satalite als squeezebox (Screamer enzo) en stream in allerlei formats in diverse bitrates; prachtig als achtergrond of om zo even maar wat te luisteren, doch het kan niet tippen aan de 'old school' bronnen. Groetjes, Cor.

Flac is identiek aan een cd. Vraag ik me af hoe het kan dat jij klankt verschil hebt. Ik zie aan je sig dat je geen digitale input versterker hebt. Hoe heb je de Toshiba dan met je PM verbonden. Maw je gebruikt de Toshiba dus als dac waarschijnlijk met de groene mini jack naar RCA. Dan is het dus appels met peren vergelijken wat je doet. TS kan wel een goede Dac tussen zijn PC en zijn set hebben zitten en daarom geen verschil hebben. Probeer maar eens een fatsoenlijke Dac dan kan het niet anders of het verschil is weg.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Barrett

Hallo

Misschien hoort mijn bijdrage niet in dit topic thuis  violent1......maar ik kan zelf iets via de digitale ingang van mijn SA15S2 aansluiten. Alleen mijn laptop heeft geen sp/dif uitgang.

Een SR5004 heeft een sp/dif uitgang. Weet iemand of het digitale signaal wat je in de receiver stopt, rechtstreeks naar deze uitgang word gestuurd.
Moet ik alleen iets hebben wat flacbestanden naar de receiver stuurt en dan via de dac van de SA15.

gr. Mart

Lion of Judah

Ik denk dat de topicstarter bewust probeert met zijn stelling een aantal mensen op de kast te krijgen.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

vielzweck

Citaat van: Lion of Judah op januari 09, 2011, 11:16:36
Ik denk dat de topicstarter bewust probeert met zijn stelling een aantal mensen op de kast te krijgen.

Dat leek me ook de bedoeling (flame), reacties die onder de noemer 'op de kast' zouden kunnen vallen kan ik niet zo snel ontdekken......  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Barrett


WimPeu

Citaat van: Barrett op januari 09, 2011, 11:03:29
Hallo

Misschien hoort mijn bijdrage niet in dit topic thuis  violent1......maar ik kan zelf iets via de digitale ingang van mijn SA15S2 aansluiten. Alleen mijn laptop heeft geen sp/dif uitgang.

Een SR5004 heeft een sp/dif uitgang. Weet iemand of het digitale signaal wat je in de receiver stopt, rechtstreeks naar deze uitgang word gestuurd.
Moet ik alleen iets hebben wat flacbestanden naar de receiver stuurt en dan via de dac van de SA15.

gr. Mart

Gewoon een squeezebox oid op de digitale input van de SA15. De SR ben je niet nodig. Kleine investering. (rond de 200,- euro) en je CD's kunnen naar de zolder. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Barrett


WimPeu

Citaat van: Barrett op januari 09, 2011, 12:06:44
zolder staat al vol LP's clown1

LP's weer terug de kamer in, leuke platenspeler kopen. En weer genieten van het echte analoge geluid.

CD's kunnen dan wel op zolder staan. :lol:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

vielzweck

Citaat van: WimPeu op januari 09, 2011, 12:19:43
LP's weer terug de kamer in, leuke platenspeler kopen. En weer genieten van het echte analoge geluid.

CD's kunnen dan wel op zolder staan. :lol:

:schater: :schater:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Barrett

goed plan

Scheelt weer een investering van €200,-