dvd speler of cd speler aanschaffen?

Gestart door hiwema, september 05, 2009, 19:58:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat te doen?

DVD?
1 (10%)
CD?
9 (90%)

Totaal aantal stemmen: 9

hiwema

Ik dank aan ter schaffen een cd6003, ik heb nog een harman kardon HD7350, maar omdat ik de versterker en tuner vervangen heb, wil ik het graag in één uitvoering, "smoeltje" maar schaf ik me dan beter een goede dvd speler aan die ook cd's doet, of moet ik toch naar de cd6003???  De versterker en de nwe tuner bezit ik net 1 week ( PM 5003 en tuner ST6003)
had een complete Harman kardon set, maar de kwaliteit van HD nu is niet meer die van vroeger :? :x


( heb al een panasonic dvd speler die prima voldoet voor dvd's)

cheese

als je graag een cd draait is wat mij betreft de keuze makkelijk en zou ik een cd speler er bij kopen.....dat geeft altijd een mooier stereo geluid dan een dvd speler.....spreek uit eigen ervaring......en bovendien heb je al een dvd speler.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

sluit ik me helemaal bij aan  pompom

niet twijfelen als je graag muziek luistert  :yes:

drees62

Je kunt ook een losse DAC aanschaffen. Ik heb bijv. een Musical Fidelity V-DAC (€ 225) op mijn CD-speler aangesloten. Deze zou je ook op de (digitale) ingang van je DVD-speler aan kunnen sluiten. Die V-DAC heeft al diverse lovende recensies gehad, men kan bijna niet geloven dat er voor dat geld zo'n goed geluid mogelijk is.

gerard

Ook ik heb een losse DAC, een Musical Fidelity X-DAC gecombineerd met een sacd/dvd speler.
Ook al is het een wat oudere DAC, het geluid is er zeker iets op vooruit gegaan!
Dat is voorlopig goed genoeg om niet een losse cd-speler te kopen.

De V-DAC is de nieuwste uitvoering, inderdaad veel positiefs over te lezen!!!
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Losse CD, absoluut doen of anders een goede Dac erbij nemen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Squeezebox natuurlijk. Met een dac erbij evt!  notworthy  notworthy  notworthy  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Ik zou voor een cd speler gaan en een aparte dvd/blue ray speler, een cd speler is voor muziek, en een dvd speler voor beeld en niet voor muziek.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

dmeerpa

Citaat van: Totofan op september 06, 2009, 11:01:35
Ik zou voor een cd speler gaan en een aparte dvd/blue ray speler, een cd speler is voor muziek, en een dvd speler voor beeld en niet voor muziek.

Sluit ik mij voor 200% bij aan, en ik spreek uit ervaring. Had eerst een Marantz DV7600 en later een DV7001. Beide DVD spelers staan gekend voor hun goede audiokwaliteiten. Maar beide moesten de duimen leggen tegen de CD5001 van Marantz. Zowel analoog als digitaal (dus AMP van de SR7600 speelde DAC voor de CD en DVD). Met de SR8002 is het verschil digitaal minder goed hoorbaar, maar wanneer ik de CD6002 analoog aansluit is dit met duidelijk verschil de winnaar. Zowel de laser als het loopwerk zullen bij een DVD speler nooit optimaal zijn.

Gezien je toch al een Panasonic dvd speler hebt die voor u voldoet voor dvd's, zou ik een CD speler kopen. Je kan dan later eventueel een blue ray speler kopen die past qua uitvoering bij je set. Nu zijn die van Marantz naar mening overpriced en ben ik zeker dat je met Panasonic, Sony en Pioneer voor minder geld beter spul hebt.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

woutje

Als muziek je lief is (en daar ga ik vanuit :-D) zou ik zeker gaan voor de cd speler.

En wat betreft de cd 6003 .....lijkt  me prima keuze ....prachtige speler die net iets meer biedt dan de cd 5003  :yes:




pg

zou ook cd speler nemen.
de cd 5003 is ook prima in samen werking met de pm 5003 zeker.

Sander

cker een losse cd speler als je veel cd's heb en graag muziek luistert.

Squeezebox met goede dac erachter is ook super strak.
Wel met lossless audio natuurlijk  :yes:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES