De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Gefeliciteerd,  mooie upgrade  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Audiophylia Nervosa

Ik ben toch steeds meer overtuigd van het feit dat nieuw kopen voor mij geen optie is.
Ik heb nu in 2 weken tijd een Rotel set, Tannoy speakers en Chord kabel bij elkaar gekocht waarvan de versterker set net 1 jaar oud is en de Tannoy ca. 2 maanden.

Dit zou een winkelprijs hebben gehad van € 7100,00.

Ik heb het nu voor de helft, wat is Marktplaats toch fijn[emoji12][emoji12][emoji12]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jowa

Heel herkenbaar. [emoji16]
Lang leve de demo-modellen en de mensen die graag binnen een jaar weer ergens vanaf willen. pompom pompom


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Nostra

Benieuwd naar je bevindingen Marcel!

Ha het jong 2dehands kopen. Ik als Belg zijnde heb eens de opmerking gekregen of ik Nederlandse roots had om diezelfde reden. Nu Ikzelf zit op een vrij strak budget dus ik kijk om koopjes te kunnen doen. Nieuw is leuk maar om iets te vinden naar mijn budget/smaak kan het even langer duren. Anyhow tof dat je ook iemand bent zoals ik.

Veel luister plezier alleszins en ik ben nogmaals zeer benieuwd naar je bevindingen!

Groetjes
Frederik

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

... ik ga in herhaling vallen, maar ik ben nog maar echt heel weinig stereosets tegen gekomen met een subwoofer daarin opgenomen, welke naadloos integreerde. Zonder hulp van dsp/eq is dat nauwelijks te realiseren.

Ik ben er iig geen fan van.

Citaat van: Frits op december 03, 2020, 08:51:15
Ik gaf aan dat een sub zo ingesteld kan worden dat je hem niet meer hoeft te horen maar wel kunt voelen. En dat kost best even tijd om dat goed voor elkaar te krijgen. Maar dan heb je ook ECHT mooi laag.

Verder dat een goede monitor (en die heb jij, dacht ik) met een (in mijn geval gesloten Rel) sub (mits goed afgesteld) een heel mooi breed en diep stereobeeld neer kan zetten, ook mooier dan met vloerstaanders. Dat ervaar ik in de combi die ik in mijn eerdere reactie beschreven heb.

Maar je wilt gewoon wat anders en het liefst een vloerstaander. Dat moet je dan ook gewoon doen. Veel plezier vandaag bij het luisteren naar de Tannoy's. byebye

xander32

Waarom doet een eigenaar na twee maanden afstand van nieuwe speakers?

Citaat van: KI-Pearl op december 03, 2020, 22:25:17
Ik ben toch steeds meer overtuigd van het feit dat nieuw kopen voor mij geen optie is.
Ik heb nu in 2 weken tijd een Rotel set, Tannoy speakers en Chord kabel bij elkaar gekocht waarvan de versterker set net 1 jaar oud is en de Tannoy ca. 2 maanden.

Dit zou een winkelprijs hebben gehad van € 7100,00.

Ik heb het nu voor de helft, wat is Marktplaats toch fijn[emoji12][emoji12][emoji12]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophylia Nervosa

#666
Citaat van: xander32 op december 04, 2020, 09:01:19
Waarom doet een eigenaar na twee maanden afstand van nieuwe speakers?

Geen idee, ik ben allang blij dat hij dit heeft gedaan!

Ik heb daarom deze speakers ter plaatse even grondig onderzocht of er niet een addertje onder het laminaat zat, maar dat was/is niet het geval.

Eigenlijk is het mooiste in deze deal de bekabeling welke ik voor een fractie van de nieuwwaarde in deze deal heb meegenomen en dus ook pas ca. 2 maanden oud is.



Al met al ben ik er absoluut niet slechter van geworden.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Citaat van: xander32 op december 04, 2020, 09:00:24
... ik ga in herhaling vallen, maar ik ben nog maar echt heel weinig stereosets tegen gekomen met een subwoofer daarin opgenomen, welke naadloos integreerde. Zonder hulp van dsp/eq is dat nauwelijks te realiseren.

Ik ben er iig geen fan van.
Mogelijk mits goed gehoor, geduld en finetunen. Zonder dsp of rc.

Zoals al gezegd er hangt ENORM veel van de subwoofer zelf af. Er zijn er weinig die echt muzikaal zijn.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


JohnWx

Citaat van: Nostra op december 04, 2020, 09:22:40
Mogelijk mits goed gehoor, geduld en finetunen. Zonder dsp of rc.

Zoals al gezegd er hangt ENORM veel van de subwoofer zelf af. Er zijn er weinig die echt muzikaal zijn.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Ik ben van mening 2 subs en als je hem uitzet mist en aanzet niets merkt oftewel doe het lekker op jouw manier John 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiophylia Nervosa

Ik ben heel benieuwd wanneer er eens een vaccin tegen Audiofilis Vergaris gaat komen want het schijnt niet te stoppen te zijn :oops:
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Iig welkom bij de Tannoy club 😃
En altijd lekker wanneer je een meevaller hebt bij een aankoop  :yes:


Citaat van: KI-Pearl op december 04, 2020, 09:18:10
Geen idee, ik ben allang blij dat hij dit heeft gedaan!

Ik heb daarom deze speakers ter plaatse even grondig onderzocht of er niet een addertje onder het laminaat zat, maar dat was/is niet het geval.

Eigenlijk is het mooiste in deze deal de bekabeling welke ik voor een fractie van de nieuwwaarde in deze deal heb meegenomen en dus ook pas ca. 2 maanden oud is.



Al met al ben ik er absoluut niet slechter van geworden.

Groeten,
Marcel

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Even een tussentijdse reactie.

Het laag is er, niet heel erg heftig maar wel wat meer dan bij de AE2. Voor de rest is het denk toch heel erg wennen aan het geluid van deze Tannoy.
Ik werk thuis dus laat de speaker van 's morgens 07:00 uur tot ver in de middag spelen om er toch zeker van te zijn dat deze zijn/haar inspeel uren er op heeft zitten. 

Als je de AE2 gewend bent, dan ben je denk ik wel verwent. M.u.v. het diepste laag, is de AE2 perfect in de weergave en dat is natuurlijk ook waar deze speaker als studio monitor voor ontworpen is. Het wordt mij toch wel steeds meer duidelijk hoe bijzonder deze AE2 is.

Met dat AE2 geluid in mijn achterhoofd, is het toch een beetje "gekleurd" luisteren naar deze hele mooie Tannoy speakers. En begrijp mij niet verkeerd, ik vind deze speaker goed klinken en ga daar nog heel veel uren naar luisteren en zal denk ik ook nog een beetje aan de juiste plaatsing moeten werken maar dat komt goed.

Ik ga nog een keer, samen met mijn Katharina, een A - B vergelijking doen, ook zij is kritisch in haar oordeel dus dat komt wel goed.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Frits Denon

A/B test is absoluut een goed plan. Ik zie die muzikale gesloten (Rel) sub er nog wel komen.... 8-)
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin


Marvin

Maar een sub bij de AE is wellicht een geschiktere optie. [emoji2958]