digitale ingang ????

Gestart door Michel, februari 09, 2010, 23:45:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel

Ik heb onlangs de Marantz SR6003 gekocht. Ik wilde daar mijn Ziggo ( digitale TV en RADIO ) via een digitalekabel ( infrarood ) op aansluiten. Ik krijg geen signaal op mijn SR6003 ( digitaal 1 ) niet door, ook al wijs ik die ingang toe aan de bron.

Kan ik iemand mij advies geven..?
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

JohnWx

Citaat van: Michel op februari 09, 2010, 23:45:59
Ik heb onlangs de Marantz SR6003 gekocht. Ik wilde daar mijn Ziggo ( digitale TV en RADIO ) via een digitalekabel ( infrarood ) op aansluiten. Ik krijg geen signaal op mijn SR6003 ( digitaal 1 ) niet door, ook al wijs ik die ingang toe aan de bron.

Kan ik iemand mij advies geven..?

Moet je in de decoder (ziggo) de dig.uitgang niet aanzetten ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Volgens mij bedoel je een optische kabel en weet niet of dat hetzelfde is als infrarood (dacht 't niet).
Je kunt misschien beter een HDMI-kabel gebruiken, en dit als ingang toewijzen in het menu van je receiver. Je kunt het beeld dan ook via HDMI laten lopen en je SR als switch gebruiken.
Je moet dan nog wel de TV met de SR verbinden (ook HDMI)

Vlearmoes

Nee Drees
Beter niet op de manier die jij voorsteld; mensen hebben te veel problemen zo!  :wink:

Het probleem hier ligt in het juist instellen van de SR (in menu)  :yes:

Michel neem even contact op   evt via pm   dan lopen we het menu even door
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

drees62

Citaat van: Vlearmoes op februari 10, 2010, 10:28:41
Nee Drees
Beter niet op de manier die jij voorsteld; mensen hebben te veel problemen zo!  :wink:

Het probleem hier ligt in het juist instellen van de SR (in menu)  :yes:

Michel neem even contact op   evt via pm   dan lopen we het menu even door


Vreemd, bij mijn SR 8001 werkt dat dus perfect. Maar die heeft dan ook nog maar HDMI 1.2 (ikke blij!)
Heb inderdaad gelezen dat het op die nw. series problemen kan geven. Denk dat die 8001 nog wel een tijdje blijft  :-)

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Michel

het is nog niet gelukt.. ik bel morgen ff.. grtz michel
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Marvin

komt er wel licht uit het kabeltje wanneer deze in de tv-decoder zit en deze ook daadwerkelijk aanstaat.
geen licht is geen signaal en dus ook geen geluid.
dan zit het in de decoder.
wel licht?
dan zit het in de receiver.

Michel

er komt zeker eenlichtje uit de kabel, wanneer deze in het ziggo kastje zit.. ik weet enkel niet hoe ik de digitale 1in moet toewijzen aan de juiste nron.. ik heb digitaal 1 in op alle bonnen ingesteld,maar ik krijg geen geluid..

grtz
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Marvin

heb je het wel al voor elkaar gekregen dat je je menu op je tv toont, dat maakt het instellen van het één en ander een stuk simpeler.

alles staat op digitaal 1 ingesteld, ok.

ga nu eens naar een willekeurige ingang en druk dan op de afstandbediening ergens het knopje 'analoog-digitaal' in.
dat moet er ergens op zitten, anders ergens op het front van de receiver. even zoeken!

je kan namelijk in het hoofdmenu aangeven dat alles digitaal is, maar dan met de keuze van bron de desbetreffende bron nog op analoog hebben staan.

even kijken, ik denk dat de bronnen selectie alles nog standaard op analoog heeft staan. al heb je dit dus veranderd.
(eigenlijk heb je dat dus niet veranderd, maar dat is een ander verhaal en voor nu niet interessant).  :-D

Michel

Ik heb het nu anders opgelost.. Ik heb nu via een OUT van de tv, rood en wit naar de receiver gebracht.. Nu heb ik het geluid van de tv en radio over de receiver. Eén nadeel is dat als je de radio aanzet de tv aan moet blijven staan..

Ik zal nog ff proberen op via de ab te kiezen voor analoog / digitaal..

Ik weet anders niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen..

Iig bedankt voor de reactie's..

Excuus voor diegene die zijn tel achtergelaten op het forum.. Ik ben niet instaat geweest te bellen..

Grtz
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Vlearmoes

De oplossing die je nu gebruikt is natuurlijk niet de normale  :no:

de telefoonlijn blijft gewoon open staan voor een walkthrough  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Michel

Ik heb geprobeerd via de AB te kiezen voor digitaal / analoog.. Dan blijft het geluid stil..

Ik zal zeker bellen voor het menu..

Grtz
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Marvin

op het groene forum was iemand met, ik dacht, hetzelfde probleem.
hier is de decoder van Ziggo vervangen door Ziggo.
van samsung naar humax.
wellicht Ziggo eens informeren?