Tuner vraagje.

Gestart door Guome, januari 25, 2019, 08:58:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guome

Hoi. Hoi.

Ik zit nog met een ding.
Ik heb een

https://www.marantz.nl/nl/products/pages/productdetails.aspx?filename=DocumentMaster/NL/14_NL_ST6003.pdf

Die ik op mijn

https://www.marantz.nl/nl/products/pages/productdetails.aspx?catid=hometheatre&subcatid=avreceiver&productid=sr7013

Aangesloten heb.

Nu komt het.
Er zit geen Tuner uitgang op mijn Receiver voor mijn Tuner.
De Receiver heeft namelijk een eigen Tuneringang.
Ik heb hem op de Game poort gezet, en hij doet het priema.
Alleen reageerd de afstandsbediening er niet op, (het orange kabeltje goed aangesloten)

Weet iemand in welke poort ik hem dan wel in moet duwen, of dat ik iets anders moet doen ?

Hoor het heel graag van jullie.
Alvast dankt.
Gr v Guome.

Spikes25

Waarom wil je een tuner aansluiten op je receiver, terwijl er al een tuner In je receiver zit ingebakken?
Dubbel op. Ik zie werkelijk de toegevoegde waarde niet.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Guome

Ja, dat zou kunnen.
Maar, dan zou ik mijn TOP (dure) Tuner gewoon weg moeten doen.

Weet er iemand een andere oplossing voor mijn ??

Hoor het graag.

Gr v Guome.

DansaN

Je receiver weg doen en er een "gewone" versterker aan hangen?

Guome

Weg doen is geen Optie.
Ik heb hem nog geen 3 Weken.

Gr v Guome.

xander32

Verwacht je dat jouw "TOP dure tuner" het hoorbaar beter zal doen dan die geïntegreerde in de receiver?
Heb je dat vergelijk al gedaan?

xander32

... ik lees bovenstaande ff terug en het staat er wat lomp  :roll:.

Hetgeen ik bedoel te zeggen; ik verwacht dat er geen hoorbaar verschil zal zijn. Probeer eerst dat eens uit, mogelijk heb je dat al gedaan? Als het geen verschil geeft zou ik overwegen de ST te verkopen, een extra apparaat welke weer extra aansluitingen met zich meebrengt, heeft m.i. geen enkel nut als deze geen hoorbaar verschil brengt.

Kan je aangeven waarom je de ST zo graag wil behouden?

Frits Denon

Citaat van: Guome op januari 26, 2019, 08:08:48
Weg doen is geen Optie.
Ik heb hem nog geen 3 Weken.

Gr v Guome.

Wat was de reden voor de koop van deze tuner?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pietjepc

#8
Welke afstandsbediening werkt niet op welk apparaat?
En wat zou het voordeel zijn? Behalve dat je met 1 in plaats van 2 afstandsbedieningen op de bank zit?

Edit: als ik het zo bekijk zou je met de afstandsbediening van de tuner het volume van de versterker kunnen bedienen.
Hiervoor hoeft het oranje kabeltje niet aangesloten te zijn. Zo werkt het althans bij mijn UD...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Spikes25

Uitbreiding met een DAB+ radio of hoe zo apparaat mag heten, zou ik kunnen begrijpen. Want Marantz doet eigenlijk niets met het DAB, is ook een verklaring voor, maar ik ga hier niet verder op in.
Wat voor mij goedkoop is, is voor jou peperduur, maar een tuner kost bijna niets en volgens mij heeft de 6003 ook niet meer dan 250 euro gekost. En is nergens meer te koop, dus zal het een oudje zijn. Dat ding gaat NIETS toevoegen aan de ingebouwde tuner van je receiver, helemaal niets.
Tenzij je een toren van drie meter hoog zou willen bouwen.

Plug een UTP kabel achter in je receiver, en ga gebruik maken van internet radio, kan veel meer mee dan die tuner
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Maus

Dat gaat waarschijnlijk niet werken omdat hij, bijvoorbeeld op de CD input, een CD speler probeert te bedienen. Als vervolgens andere apparaten aan andere ingangen hangen, ziet hij ze niet en kan ze niet bedienen.

Heb je geen AB bij de tuner?

Guome

Hoi. Hoi.

Nee, ik heb geen AB bij de tuner.
(Word niet meegeleverd)

Ik laat hem er gewoon tussen zitten, het is zo mooi setje.
De ST6003, UD7007 en de RS7013.
Dan bedien ik hem wel met de hand.
(In de regel staat hij altijd toch op de zelfde zender)

In iedergeval alvast bedankt voor jullie goed bedoelde antwoorden.

Groetjes van Guome.

Marvin

Staat hier bijna altijd op radio1 als er radio aan staat, zou ik ook geen afstandsbediening voor nodig hebben.
Maar goed, ik luister radio via het kastje van XS4all.

Bert Poelman

Hoi Guome;
Je zou nog een universele afstands-bediening van Logitech kunnen overwegen. Ikzelf (eigenlijk wij) thuis gebruiken de Harmonony Comapnion, van Logitech, al een aantal jaren naar volle tevredenheid. Dan kun je de volledige tuner bedienen met dezelfde afstands-bediening als je de SR bedient.

Guome

Hoi Bert

Bedankt voor de tip.
Ik ga er mijn inverdiepen.

Gr v Guome.