Audioengine voor de PC

Gestart door alligator, november 22, 2012, 08:54:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alligator

Hallo allemaal,

Ben aan het zoeken naar betere audio voor aan de pc: een dac + hoofdtelefoonversterker (liefst in één) en een paar actieve speakers, niet al te groot formaat, wel met goed geluid.

Op dit moment heb ik een voorkeur voor de Audioengine A2 speakers en D1 USB dac/ hoofdtelefoonversterker. Deze samen liggen rond de € 400,- (wat ook ongeveer mijn budget is).

Hebben jullie misschien nog andere tips & tricks?
Alvast bedankt.
Marantz - PM15S1 / SA15S1 / ST6003 champagne
Weber & Maurer - AC-01 / LS-03
Bowers & Wilkins - CM5 gloss black

JohnWx

Citaat van: alligator op november 22, 2012, 08:54:02
Hallo allemaal,

Ben aan het zoeken naar betere audio voor aan de pc: een dac + hoofdtelefoonversterker (liefst in één) en een paar actieve speakers, niet al te groot formaat, wel met goed geluid.

Op dit moment heb ik een voorkeur voor de Audioengine A2 speakers en D1 USB dac/ hoofdtelefoonversterker. Deze samen liggen rond de € 400,- (wat ook ongeveer mijn budget is).

Hebben jullie misschien nog andere tips & tricks?
Alvast bedankt.

nou ik zou er heeelllll goed mee kunnen leven


maar je hebt ook versterker met ingebouwde dac en hoofdtelefoon vooral op Ebay
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Mischien een stom idee hoor ,maar kan je niet beter een andere geluidskaart kopen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

alligator

Geluidskaart zit vast in pc, wil graag een meer mobiele oplossing.
Die dac kan ik ook nog eens in mijn laptop hangen op het werk met koptelefoon...
Marantz - PM15S1 / SA15S1 / ST6003 champagne
Weber & Maurer - AC-01 / LS-03
Bowers & Wilkins - CM5 gloss black

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: alligator op november 22, 2012, 12:06:32
Geluidskaart zit vast in pc, wil graag een meer mobiele oplossing.
Die dac kan ik ook nog eens in mijn laptop hangen op het werk met koptelefoon...

op het werk  :-o  :wink: :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Op het werk hier is een koptelefoon juist een stuk gereedschap! ;)

Maar ik heb zelf al een tijdje een Tascam US 144 MKII en daar erg tevreden over. De koptelefoon versterker klinkt ook goed.