audiofiele portable voor 24/96 files

Gestart door Zoldar, maart 30, 2012, 13:42:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Colorfly Pocket HiFi C4 Pro een audiofiele muziekspeler
http://www.colorfly.eu/product_index.html

alps potmetertje en de DAC's uit Marantz SA15
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

chic ding zeg," maar niet mijn smaak"
:no:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

vind het niks moet je weer gaan kijken welk merk batterijen beter zijn etc.  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

600euro. Gezellig.

Ik ga het bij mijn Droid houden denk ik....

JohnWx

Citaat van: Exxar op maart 30, 2012, 14:44:06
600euro. Gezellig.

Ik ga het bij mijn Droid houden denk ik....

denken of ....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

in het begin is alles duur. maar als genoeg patje peers dit gaan kopen kunnen wij straks voor een paar tientjes een portable op de kop tikken die high-rez files af kan spelen.

ik zit nu met een samsung aan de kant van het zwembad voor 2 tientjes gekocht. lijkt me leuk als ik dan ook flac filetjes kan luisteren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 30, 2012, 15:00:11
in het begin is alles duur. maar als genoeg patje peers dit gaan kopen kunnen wij straks voor een paar tientjes een portable op de kop tikken die high-rez files af kan spelen.

ik zit nu met een samsung aan de kant van het zwembad voor 2 tientjes gekocht. lijkt me leuk als ik dan ook flac filetjes kan luisteren.

Voor bij zwembad vind ik mp3 meer als zat anders word ik afgeleid van het kijken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

john stel je eens voor:  een sony ES hi-rez spelertje......
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

experimentje

Samsung peble mp3 spelert vs laptop met foobar2000

mp3 320 kb   vs   24 bit/48khz  versie van Porcupine Tree's fear of blank planet

senheiser earbuds, nothing fancy

the living dead v.s. real rock and roll

geef mij maar een player die uncompressed muziek weergeeft. er zit zo veel meer pit, lucht en dynamiek in de muziek tov MP3.

volgens mij is zo'n chipje die flac speelt ook ongeveer 2 cent waard dus waarom maakt niemand het?

MP3 sucks. nee echt. het zuigt. het zuigt alle leven uit de muziek. en ik minacht het.

het hoeft niet meer in deze tijd van breedband internet en oneindige opslag capaciteit.




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 08, 2012, 01:53:08
experimentje

Samsung peble mp3 spelert vs laptop met foobar2000

mp3 320 kb   vs   24 bit/48khz  versie van Porcupine Tree's fear of blank planet

senheiser earbuds, nothing fancy

the living dead v.s. real rock and roll

geef mij maar een player die uncompressed muziek weergeeft. er zit zo veel meer pit, lucht en dynamiek in de muziek tov MP3.

volgens mij is zo'n chipje die flac speelt ook ongeveer 2 cent waard dus waarom maakt niemand het?

MP3 sucks. nee echt. het zuigt. het zuigt alle leven uit de muziek. en ik minacht het.

het hoeft niet meer in deze tijd van breedband internet en oneindige opslag capaciteit.



Zelfs "ik" zeg dat het zo is  shutup

Dat laatste heb je helemaal gelijk in met deze tijd van mega opslag etc. dus we kunnen weer naar kwaliteit ipv kwantiteit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Ik gebruikte tot voor kort de Logitech Squeezebox Duet controller (die met dat schermpje) als portable player.
Er zit namelijk een hoofdtelefoonaansluiting op en met een plugin kan je die activeren.
Muziek streamt via wifi vanaf je eigen NAS dus alleen te gebruiken in en om het huis (binnen bereik van je wifi router dus).
Ding is qua formaat wel fors en je moet 'm vasthouden of neerleggen maar zo kan je dus prima flacs afspelen als je in de tuin zit ;)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

cool. zit in spanje en aan hetzelfde te denken. hoe krijg ik wav of flac aan de praat op die mp3 spelert? niet dus.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Je kan ook op je smartphone via internet connectie maken met je NAS en daar vanaf de muziek streamen.
Flacs worden dan door de NAS omgezet naar mp3 et voila.
Zo luister ik ook bijna dagelijks op m'n werk via internet (wel op een PC) naar m'n eigen muziek die thuis staat.
Als je een smartphone-abo hebt met onbeperkt dataverkeer dan is dit dus geen probleem lijkt me (al heb ik het zelf nooit geprobeert).

Zolang er geen portable flac-players zijn zal je je flac files moeten converteren en ze op je mp3-speler zetten.

Ik zit met hetzelfde probleem in m'n auto.
Heb een simpele Sony radio/cd met usb aansluiting. Daar zit standaard een usb stick in met mp3 muziek.
Klinkt opzich leuk maar nóg leuker zou het zijn als ik flac's in m'n auto kan afspelen.
En nee, ik heb geen smartphone dus streamen vanaf huis gaat niet  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

ReVision

#13
Mensen nog nooit gehoord van de Sandisk Sansa Clip+ ?
Wordt o.a. op headfi en headphonia en nog een reeks andere websites gezien als een van de beste portable players.



Ultra Portable spelertje waar je gewoon .wav .flac. en vrijwel alle andere formaten op kan afspelen.
Verder zit er ook een zeer goede geluidschip in, een stuk beter als wat er in de ipods zit vergelijkbaar met Cowon audio spelers.

Je kan het geheugen uitbreiden met microSD kaart, zo heeft die van mij nu 4GB + 32GB SD.
Verder kun je er andere firmware op knallen namelijk rockbox waardoor de equalizer nog beter wordt en het geluid ook nog iets beter klinkt.

En hij kost geloof ik maar een eurotje of 30. Heb hem zelf al ruim een jaar in bezit en gebruik heb icm Shure SE535 oordoppen.

Daarnaast is er natuurlijk ook Cowon, maar die zijn een stuk duurder.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

Marvin

Citaat van: Zoldar op maart 30, 2012, 13:42:25
Colorfly Pocket HiFi C4 Pro een audiofiele muziekspeler
http://www.colorfly.eu/product_index.html

alps potmetertje en de DAC's uit Marantz SA15

Kan die niet eens bellen joh?!

Leuk idee.
Maar dat ga ik met mijn bijgeleverde oordopjes en bijkomende omgevingsgeluiden, ik ga er maar vanuit dat je dit onderweg gaat gebruiken en niet zittend voor een echte installatie, echt niet onderscheiden van de mp3.

Dat ik hem ook nog eens puur lelijk vind is natuurlijk persoonlijk.